چرا باید هدف داشته باشیم

گاهی در کودکی این سوال از ما شده که قصد داریم چه شغلی داشته باشیم که درواقع بیشتر منظور این بوده که چه هدفی برای شغل و زندگی داریم. اکثر اوقات در این سن، بیشتر پاسخ های ما ساده است مثل: دکتر، آتش نشان، دانشمند.
اما وقتی که وارد دانشگاه میشویم یا شروع به کار می کنیم، دیده ما در مورد آینده پیچیده تر می شود. اما اهداف اصلی ما کمتر به سمت هدف، بلکه بیشتر به سمت موفقیت است. با این حال برای بهتر زندگی کردن باید دیدگاه های مناسبی را انتخاب کنیم تا زندگی ارام و سر زنده ای را داشته باشیم و تلاش کنیم تا احساسات بر دیدگاه ما تاثیرگذار نباشد. در زندگی فعلی که داریم هدف های زیادی وجود دارد اما مسئله اینجاست که بفهمیم با کدام یک از این هدف ها به موفقیت میرسیم.
آوای مشاوران در این مقاله قصد دارد دلایل نوشتن اهداف در زندگی و نوشتن آن در جنبه های مختلف زندگی صحبت می کند.

چرا باید هدف ها را بنویسیم؟

این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید که هر شخصی با طرز تفکر و استعداد مختص خودش خلق شده. برای تجسم کردن و واقعی سازی اهداف آینده ی خود، نیاز به نوشتن و بیان اهداف کاملا ضروری و مهم است. نوشتن اهداف در زندگی می تواند به شما در تمرکز بر روی اهدافتان کمک کند.این تمرکز باعث میشود انگیزه شما برای دنبال کردن آن هدف بیشتر شود. پیدا کردن این انگیزه و تبدیل کردن آن به واقعیت در زمان کم راحت تر است که به وضوح آنچه را که می خواهید میتوانیم به دست آوریم.

مزایای نوشتن اهداف

افزایش انگیزه

شما باید دارای ذهنیتی متمرکز باشید تا برای رسیدن به اهداف و مقصد خود مسیر موفقیت را بر اساس “چرا” بنا کنید. این راه احساس رضایتی به شما میدهد تا بتوانید هدفی که با آن سرو کار دارید را به یک راه حیاطی و معنی دار تبدیل کنید. به این معنی که چرا این هدف و مسیر را انتخاب کرده اید و چطور در این مسیر پیش میروید هر روز به افزایش انگیزه ی شما کمک خواهد کرد. مزیت دیگر این مورد هست که انقدر هدف شما بی معنی و پوچ هست که نتیجه ای برای شما نخواهد داشت به سرعت متوجه شوید و زمان زیادی را صرف نکنید.در خصوص تشخیص این مورد و در این مرحله می توانید از مشاوره فردی نیز بهره ببرید تا با انجام تست های مختلف و راه های تشخیصی و تکنیک های سود و زیان شما را در یافتن مسیری صحیح همراهی کند.

این مقاله هم از دست نده :   مدیتیشن برای کاهش استرس

مشارکت اجتماعی

شما باید این مورد را به مرور زمان در خود درونی کنید که هدف من مهم و ضروری هست در برابر مسائلی که به آنها اعتقاد دارم ایستادگی میکنم و به طور مثبت به جامعه خود کمک میرسانم و من باید به این باور باشم که میتوانم دنیا را به جای بهتری تبدیل کنم اما در گام اول نیاز هست که از خودم شروع کنم.اگر واقعا وعمیقاً به مسائل اجتماعی اهمیت می دهید یا به جامعه خود کمک می کنید، این بیانیه هدف زندگی خیلی به شما کمک میکند و ممکن است برای اهداف شما مفید باشد. همچنین به افزایش میزان اعتماد به نفس آنها کمک خواهد کرد.

اولویت دادن به خانواده

هر فردی در زندگی خود اهداف و آرزوهایی برای اعضای خانواده با هر نقشی در خانه دارد. گاهی کمک به اعضای خانواده در رسیدن به موقعیت های شغلی مالی حتی ازدواج و یا همراهی در موارد تحصیلی هست. کمک به خانواده و همراهی با اعضای خانواده در اولین قدم نیاز دارد که خود شما به عنوان یک فرد موفق و با انگیزه در جهت اهداف خود پیش بروید. این نکته را نیز فراموش نکنید که در مسیر رسیدن به اهداف خود درکنار خانواده بودن و آرامش را فراموش نکنید.درصورت وجود چالش از مشاور خانواده استفاده کنید. برای کسانی که حس هدفمندی قوی از طرف خانواده پیدا می کنند. در بیانیه هدف زندگی خود از خود بپرسید که می خواهید زندگی شما چگونه باشد؟ چگونه از طرف خانواده به موفقیت میرسید؟

یافتن موفقیت شغلی

هدف شما در زندگی چیست؟ ایا تا به حال به فکرآینده شغلی یا موفقیت شغلی خود افتاده اید؟ هدف زندگی من این مورد هست که در حرفه ی که در آن استعداد دارم موفق شوم. من دوست دارم در میان همسالانم فردی قابل توجه و موفق باشم تا افراد به خاطر کمک هایم ارزش قائل شوند. امید من این است که با احساس رضایت و موفقیت درکارهایی که انجام داده ام، بازنشسته شوم.
اهداف زندگی بعضی از افراد دور محور مشاغل میگردد، زیرا آنها از طریق دستیابی به موفقیت و کمک به جامعه به شادی می رسند.

این مقاله هم از دست نده :   راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

هدف زندگی من چیست؟

این سؤالی بود که من از خودم پرسیدم و پاسخ دادن به آن تا حدودی دشوار بود چون تعیین هدف زندگی ما بسیار کار دشوار و سختی است. این سوال باید با اهداف زندگی شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید به موفقیت برسید. که نیاز به سنجیدن موارد مختلف زندگی هست.

چرا باید هدف داشته باشیم

زندگی واقعی

خب هدف زندگی من این است که خود واقعی ام باشم، نظر شما چیه آیا هدف شما هم در همین راستا هست؟ من میخواهم بدون ترس به راهم ادامه بدم. من می خواهم برای دیگران الهام بخش باشد و با صداقت زندگی کنم و ….
اهداف زیادی برای زندگی وجود دارد. مهم این مورد هست که بفهمیم کدام هدف را بهتر میتوانیم انجام دهیم. این بیانیه نمونه ای برای اشخاصی هست که دارای صداقت، گشاده رویی و زندگی و حقایق آن ارزش قائل هستند. میتوانید با این نوع سوال شروع کنید که علایق شما چیست و چگونه به شما قدرت می دهد؟
بگویید که زندگی واقعی برای شما به چه معنا هست و امیدوارید با چه روشی به آن برسید.

لذت بردن از بیان خلاق

خوب هدف من در زندگی این است که خلاقیت و تخیل خود را برای کشف حقایقی در مورد خودم و جامعه به طور کلی و کامل به کار ببرم. من می خواهم از طریق هنر و استعدادی که دارم زندگی چالش ‌برانگیزی هم داشته باشم. آیا دقت کرده اید که همه ی این سوال ها بر سه اساس گفته شدن.

1.خواستن 2.پشتکار 3.ایمان

بعضی از اشخاص هنرمندان و اشخاص معروف بیانیه‌های هدفشان نقش خاصی در کارشان دارد. همانطور که به عنوان یک هنرمند و یک شخص معروف یه رشد میرسند، ممکن است متوجه شوید که عناصر بیانیه شما تغییر می کند، اما هسته مرکزی هدف زندگی شما معمولاً ثابت می ماند. یعنی ممکن هست که در علایق و سلایق شما تغییراتی ایجاد شود اما هدف همان مورد هست.

این مقاله هم از دست نده :   چگونه کاریزماتیک باشیم؟

الهام شدن برای دیگران

خوب هدف زندگی من چیست؟ این است که منبع نور برای دیگران باشم، تابش مثبت داشته باشم. امیدوارم نیروی درونی پیدا کنم که برای دیگران الهام بخش باشد و باعث پیشرفت دیگران بشوم که بتوانیم باهم پله های ترقی را پشت سر بگذاریم.
که دوست دارند تبدیل به یک الگو شوند یا همان الگوسازی کنند انگیزه بسیار بالایی برای رسیدن به هدفشان دارند. این موضوع باعث ایجاد آرامش درونی در جسم و روح افراد میشود. این افراد تلاش میکنن تا زندگی خود را وقف خودسازی و دریافت خرد برای انتقال آن به دیگران کنند.

تقویت ارتباطات

خوب هدف من در زندگی چیست؟ این است که دیگران را بی قید و شرط دوست داشته باشم، ارتباطات معناداری با مردم ایجاد کنم. من می‌خواهم با دستی باز در زندگی قدم بردارم و برای ایجاد دوستی‌های جدید در دسترس باشم.
شما چی با بیانیه و سوالات بیانیم موافقید؟ شما هم این سوال را از خود پرسیده اید تا به حال؟
خوب یک پیشنهاد اگر با بعضی از این جملات همخوانی دارید، آنها را ترکیب کنید تا جملات خود را گسترش دهید تا هدف وسیع تری را شامل شود.

کلام آخر

در هر مرحله از هدفگذاری و شناسایی اهداف زندگی نیاز نیست سختگیرانه برخورد کنیم طوری که تمایلی به داشتن اهدافی نداشته باشیم تنها کافیست که درست و اصولی پیش بریم و در هر مرحله از مشاور متخصص همراهی و کمک های لازم را به صورت مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنیم.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *