همواره از روزگاران قدیم افراد با مشکل و خطر خیانت روبرو بوده اند و در عصری که ما در آن زندگی میکنیم به دلیل آسان شدن برقراری ارتباط با دیگران به خصوص به دلیل استفاده از شبکه های مجازی، میزان خیانت نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است به همین دلیل بسیاری از افراد همیشه ترس از خیانت همسر در وجودشان هست. متاسفانه خیانت مشکل بسیار جدی و رایجی میباشد که اثرات منفی آن به شکلی ماندگار بر روی فرد خیانت دیده میماند.

شکاک شدن یکی از این اثرات است که موجب میشود فرد نتواند به کسی اعتماد کند که همین یک موضوع به تنهایی میتواند بر روی روان فرد و آینده او تاثیر زیادی داشته باشد. در این مقاله ما نشانه هایی از خیانت را برای شما بررسی میکنیم تا بتوانید به موقع از آن با خیر شوید و از طریق مشاوره رایگان به درستی با آن مقابله کنید.

1. استفاده پنهانی از گوشی

رایج ترین نشانه خیانت استفاده پنهانی از گوشی است چرا که تنها راه برقراری ارتباط از فاصله دور همین موبایل میباشد و قاعدتا همسرنتان این کار را در نهایت پنهان کاری انجام میدهد به همین دلیل نسبت به موبایل خود بسیار حساس میشود.

در چنین موقعیتی، زمانی که شما گوشی همسرتان را در دست میگیرید او دچار استرس میشود و حتی احتمالا سعی میکند که مانع به دست گرفتن گوشی توسط شما شود. احتمال خیانت زمانی که او تاریخچه چت ها و یا مرورگر خود را پاک میکند بسیار بیشتر است.

این مقاله هم از دست نده :   مهم ترین نکات برای داشتن یک رابطه سالم و پایدار

فراموش نکنید باید به حریم خصوصی یک دیگر احترام بگذارید و فقط زمانی باید شک کنید که بیش از حد نسبت به موبایل خود حساس شود.

2. تغییر رفتار در رابطه جنسی

اگر پس از مدتی میل جنسی همسرتان نسبت به قبل کم شد میتوان گفت احتمالا جای دیگری این نیاز را رفع میکند البته هر نوع تغییری در رفتار جنسی میتواند نشان دهنده خیانت باشد چرا که گاهی هم در همسرتان افزایش میل جنسی صورت میگیرد تا شما به او شک نکنید پس به طور کلی هر نوع تغییر رفتار جنسی از علائم خیانت است.

3. توجه بیشتر به ظاهر خود نسبت به قبل

شخصی که خیانت میکند نسبت به قبل بسیار بیشتر به خودش میرسد. اگر همسرتان قبلا توجه چندانی به ظاهر خود نمیکرده اما مدتی است که هر کاری برای بهتر کردن ظاهر خود میکند باید به او شک کنید. هم خانم ها و هم آقایان وقتی به تازگی وارد رابطه میشوند انگیزه شان برای توجه به ظاهر خود بیشتر میشود.

به عنوان مثال آقایان لباس های بیشتری نسبت به قبل میخرند، باشگاه رفتن را آغاز میکنند، اهمیت آن ها نسبت به موهای سر صورت بیشتر میشود و در خانم ها به این شکل است که مدل موهایشان را تغییر میدهند، نسبت به قبل بیشتر آرایش میکنند، لباس های بیشتری میخرند و به طور کلی به همه چیز ظاهر خود بیشتر توجه میکنند.

4. عوض کردن بحث خیانت

افراد معمولا تمایلی به دروغ گفتن ندارند مگر هیچ راه دیگری نداشته باشند به همین دلیل اگر از همسرتان درمورد خیانت سوال کنید، در صورتی که به شما خیانت کرده باشد واکنش درستی از خود نشان نمیدهد و یا سعی دارد بحث را عوض کند تا در از موقعیتی که مجبور به دروغ گفتن شود فرار کند.

این مقاله هم از دست نده :   چطور رابطه ی جدیدی را شروع کنیم؟

5. تغییر در رفتار با همسر

فردی که خیانت میکند، نسبت به قبل میلی به همسر خود ندارد البته فقط منظور، میل جنسی نیست بلکه او به طور کلی نسبت به قبل با همسر خود ارتباط برقرار نمیکند به عنوان مثال کمتر با او صحبت میکند، کمتر با او وقت میگذراند و… از طرف دیگر ممکن است برای آن که همه چیز طبیعی جلوه کند با همسر خود بیشتر ارتباط برقرار کند و رفتار بهتری از خود نشان دهد.

به یاد داشته باشید که اگر همسرتان با شما بهتر از قبل برخورد میکند و بیشتر به شما توجه میکند نمیتوان به طور قطع گفت که به شما خیانت کرده و فقط در حد شک میباشد بنابر این بلافاصله همسرتان را متهم نکنید و سایر علائم خیانت را در نظر بگیرید. اگر تمایل داشتید که بیشتر مطمئن شوید از مشاوره رایگان تلفنی کمک بگیرید.

6. کمتر از قبل خرج کردن

کسی که مرتکب خیانت میشود قطعا لازم است بیشتر از قبل هزینه کند بنابراین همواره سعی میکند کمتر از قبل خرج کرده تا بتواند هر دو طرف را برای خود نگه دارد و اگر هم درمورد این موضوع با او صحبت کنید دلیلی غیر منطقی برای شما میسازد.

گذراندن وقت همسرتان با فردی که با او وارد رابطه شده به دلیل مواردی مانند رفتن به رستوران، خریدهای پیاپی، به سفر رفتن، هتل و… هزینه هایی برای او دارد. اگر همراه او رسید خرید چیزی عجیب، رستوران و به طور کلی چنین مواردی دیدید باید بیشتر از قبل شک کنید.

7. مشکل نداشتن با نبودتان در خانه

چه خانم ها و چه آقایان معمولا دوست ندارند که همسرشان دیر به خانه بیاید و یا چند روز در خانه نباشد اما اگر او خیانت کرده باشد برایش اصلا سخت نیست که همسرش به عنوان مثال به مدت چند روز به مسافرت برود و یا دیر وقت به خانه بیاید چرا که رابطه جدید او برایش در اولویت است به همین دلیل هیچ اهمیتی نسبت به این موضوع نمیدهد.

این مقاله هم از دست نده :   جلوگیری از خیانت همسر

8. تغییر در برنامه ها

اگر همسرتان همیشه طبق یک برنامه پیش میرفته اما ناگهان تغییری محسوس در برنامه های او ایجاد میشود میتوان احتمال خیانت را در نظر گرفت. به عنوان مثال او قبلا به مسافرت کاری نمیرفته اما ناگهان آماده رفتن به یک سفر کاری میشود و شما باید حتما از کاری بودن این سفر مطمئن شوید یا این که ممکن است مدتی باشد که همسرتان به اضافه کاری در محل کار خود تمایل پیدا کرده بباشد در حالی که قبلا به هیچ عنوان برای اضافه کاری در محل کار خود نمیمانده است.

9. دروغگویی

کسی که خیانت میکند برای پنهان کردن این موضوع ناچار به دروغگویی میشود. او برای پاسخ ندادن به تماس ها، دیر به خانه آمدن ها و سایر موارد دروغ پشت دروغ میگوید پس حتما باید در صورت زیاد شدن دروغ های او، بیشتر به رفتارهایش دقت کنید.

10. تبدیل شدن “ما” به “من” و “تو”

فردی که خیانت میکند در تصمیمات مهم مرتبط به آینده زندگی مشترک به جای استفاده از کلمه “ما” از “من” و “تو” استفاده میکند. به عبارت دیگر سعی میکند همه چیز را به صورت جداگانه و مستقل نشان دهد.

جمع بندی

در این مقاله نشانه های رایج خیانت بررسی شد اما همانطور که گفته شد باز هم تکرار میکنم هیچگاه در مرحله شک، همسرتان را متهم نکنید چرا که همه نشانه های خیانت در حد شک است و هیچ نشانه قطعی برای خیانت وجود ندارد بنابراین ابتدا نسبت به آن مطمئن شده سپس با همسرتان درمورد آن صحبت کنید چرا که اتهام بی جا باعث میشود که اگر همسرتان هم خیانت نکرده باشد به رابطه شما آسیب وارد شود.

 

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *