در دنیای امروز شناخت یک دیگر پیش از ازدواج بسیار ضروریست و یکی از مهم ترین راه های رسیدن به یک ازدواج موفق نیز شناخت درست یک دیگر در دوران نامزدی میباشد اما این دوران زمانی میتواند در زمینه های مختلفی به شما کمک کند که به طور درست و اصولی آن را بگذرانید.

در صورتی که در طی این مسیر، شما اشتباهاتی داشته باشید نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه میتواند برای شما مشکل ساز شود بنابراین مهم است که این اشتباهات رفتاری را بشناسید و از آنها بپرهیزید؛ آوای مشاوران در این مقاله رایج ترین اشتباهات دوران نامزدی را بررسی میکند.

1. دست برداشتن از فعالیت های خود

ممکن است در دوران نامزدی، دست از فعالیت هایی که به آن علاقه داشته و آن را انجام میدادید بردارید به عنوان مثال شما ممکن است به عنوان یک مرد رابطه تان را با دوستان خود تمام کنید و یا به عنوان یک خانم شغلی که دارید را رها کرده و مشغول خانه داری شوید. از آن جایی ک هر کسی علایقی دارد نباید به آسانی آن را رها کند مگر آنکه دلیلی محکم برای آن داشته باشد چرا که دست برداشتن از آن میتواند در طولانی مدت بر روی روان شما تاثیر منفی داشته باشد.

2. چشم بستن بر روی شک و تردید های خود

بسیاری از افراد هستند که نسبت به شک و تردید هایی که در دوران نامزدی برایشان ایجاد میشود بی توجهی میکنند و با همین دو دلی رابطه را ادامه داده و در نهایت ازدواج میکنند. به هیچ وجه در دوران نامزدی نباید تردید های خود را نادیده بگیرید و اگر هم شکی درونتان وجود دارد تا زمانی که بر طرف نشده نباید ازدواج کنید. برای تمام کردن دوران نامزدی و رسیدن به مرحله ازدواج عجله نکنید و اجازه دهید زمان باعث شناخت بیشتر طرف مقابل شود.

این مقاله هم از دست نده :   جلوگیری از خیانت همسر

3. عجله کردن برای آغاز رابطه عاشقانه

شروع رابطه رمانتیک قبل از رسیدن به شناخت کافی یکی از بزرگ ترین اشتباهات در دوران دوستی و آشنایی پیش از ازدواج است. وقتی شما قبل از شناخت کافی رابطه خود را وارد فاز عاشقانه میکنید، به خود اجازه نمیدهید که به درستی طرف مقابل خود را بشناسید.

از آنجایی که نمیخواهید احساس عاشقانه ای که درونتان هست را از بین ببرید به بهترین شکل ممکن خود را گول میزنید و برای هر رفتار و اخلاق نامناسب طرف مقابلتان، خود را توجیه میکنید؛ پس به هیچ عنوان قبل از شناخت کافی، احساسات خود را بیدار نکنید چرا که عقل و منطقتان به خواب میرود.

4. نادیده گرفتن عقاید و باورهای خود

شما باید در کنار شخصی که تصمیم به ازدواج با او را دارید بدون نگرانی از عقاید و باور های خود با او صحبت کنید و نباید درمیان گذاشتن این باورها و ارزش ها مشکلی میانتان به وجود بیاورد. دلیل اینکه چنین اشتباهی رایج شده این است که فرد حس میکند برخی ناهمخوانی که با طرف مقابل از باور هایی که دارد موجب میشود در صورت درمیان گذاشتن آن، مانع رسیدن به طرف مقابل شود.

اگر ارزش ها و باورهای خود را پنهان نکنید بهتر متوجه میشوید که آیا چنین موضوعی میان شما مشکل ایجاد میکند یا خیر؟! اگر باعث بروز مشکل نشد که بسیار عالیست اما در غیر این صورت متوجه میشوید که شما و یا نامزدتان چه اصلاحاتی را باید در خود ایجاد کنید و اگر باز هم اصلاح کردن هیچ یک از طرفین امکان پذیر نبود تصمیم میگیرید که وارد زندگی مشترک نشوید.

این مقاله هم از دست نده :   7 راهی که بیشتر دوست داشتنی شویم

توصیه میکنیم در صورت خوردن به بن بست حتما از مشاوره رایگان استفاده کنید. این نکته را نیز به شما بگویم که نادیده گرفتن و پنهان کردن عقاید خود تا حدی امکان پذیر است و همیشه مدتی پس از ازدواج، خود واقعی شما معلوم و بحث ها مشکلات شروع میشود. به یاد داشته باشید تفاوت نظر مشکل بزرگی نیست اگر هر دو طرف به نظر یک دیگر احترام بگذارند.

4. ازدواج فقط به دلیل رفع نیاز

اگر تنها انگیزه شما از آشنایی های قبل ازدواج و یا خود ازدواج رفع نیاز خود است نباید تصمیم به ازدواج بگیرید چرا که دراینصورت احتمال برخورد به مشکلات جدی پس ازازدواج بسیار زیاد است. روابط زناشویی دارای ابعاد گوناگونی است که برای داشتن یک زندگی موفق باید همه آن ها را در نظر بگیرید.

5. امید داشتن به تغییر، پس از ازدواج

یکی دیگر از اشتباهات در دوران آشنایی قبل از ازدواج این است که باور و امید داشته باشید که همسرتان پس از ازدواج فلان رفتار هایش را کنار میگذارد و فلان تغییرات را در خود ایجاد خواهد کرد. هیچ کس را نمیتوان تغییر داد مگر خود او بخواهد بنابراین شما نباید چنین ریسکی را بپذیرید چرا که هیچوقت نخواهید دانست که آیا او در ذهنش این تصمیم را دارد که تغییر کند یا خیر.

6. امید داشتن به حل مشکلات کنونی، پس از ازدواج

شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر فکر کنید که مشکلات و اختلاف نظرهای شما در دوران دوستی به مرور زمان و پس از ازدواج حل خواهد شد اما اگر این مشکلات را به امید این که زمان، آن را حل خواهد کرد رها کنید نه تنها آن مشکلات از بین نخواهد رفت بلکه به احتمال زیاد، پس از ازدواج شدید تر نیز خواهد شد چون که تا قبل از آن چشم های خود را بر روی مشکلات میبندید فقط به این دلیل که به معشوق خود برسید.

این مقاله هم از دست نده :   نشانه های زنی که دوستمان ندارد

7. خاطرات معشوق سابق خود را بازگو کردن

یکی از بزرگترین اشتباهات در دوران آشنایی قبل از ازدواج بازگو کردن خاطرات معشوق سابق خود است. هیچ لزومی ندارد شما در مورد چنین چیزی مکالمه داشته باشید. حتی اگر قصد مقایسه کردن هم نداشته باشید، او چنین چیزی از صحبت هایتان برداشت میکند.

شاید تاثیر چنین عملکردی را در مدت کوتاهی نبینید اما مطمئن باشید در دراز مدت تاثیر آن بسیار زیاد خواهد بود. شما با دادن احساس نا امنی به طرف مقابلتان، او را نسبت به خود بی اعتماد کرده و همین بی اعتمادی، زنجیره ای از مشکلات دیگر را به همراه دارد.

8. اهمیت دادن به حرف مردم

افراد زیادی هستند که در مدت زمان نامزدی با وجود مشکلاتی که خودشان هم میبینند و میدانند که این ازدواج درست نیست اما آنقدر حرف دیگران بر روی آن ها تاثیر دارد و نسبت به آن اهمیت میدهند که حاضرند چشم بر روی تمامی مشکلات بسته و ازدواج کنند؛ چنین افرادی به قدری از قضاوت های مردم نگرانند که ترجیح میدهند هر چقدر هم که طرف مقابلشان فرد مناسبی برای آن ها نباشد و همین موضوع آن ها را اذیت کند اما از نظر ظاهری و از دید مردم خوشبخت به نظر برسند.

9. اعتماد به نفس بیش از حد

اعتماد به نفس برای زندگی هر کسی نقش بسیار مهمی دارد بنابراین باید حتما بدانید که چطور در رابطه اعتماد به نفس داشته باشید اما نباید این اعتماد به نفس به حدی برسد که از شما شخصیتی خودشیفته بسازد چرا که در این صورت نتایج منفی به بار می آورد. خود بزرگ بینی در دوران نامزدی مانند یک مانع اجازه نمیدهد که طرفین یک دیگر را درک کنند مخصوصا از نظر احساسات.

اگر شما فرد خود شیفته ای باشید احساسات خود را نشان نخواهید داد بنابر این بین شما و نامزدتان فاصله ای ایجاد میشود که اگر هم باعث جدایی نشود قطعا اجازه شناخت یک دیگر را نداده و رابطه ای سرد را خواهید داشت.

کلام آخر…

دوران نامزدی با هدف شناخت یک دیگر به وجود آمده اما معمولا به دلیل هیجاناتی که در این دوره وجود دارد شناخت از یک دیگر به درستی انجام نمیشود بنابراین اگر بخواهم چیزی کلی در مورد اشتباهات رفتاری در دوران نامزدی بگویم همین هیجانات است و اغلب اشتباهات زیر مجموعه همین یک اشتباه است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *