همیشه بهترین عملکردی که در یک رابطه عاطفی میتوانید داشته باشید این است که اجازه ندهید آتش عشقی که هر دو طرف روشن کرده اید هیچگاه خاموش شود اما در بسیاری مواقع پس از مدتی عشق تا حد زیادی یا به طور کامل در زندگی مشترک از بین میرود؛ در این صورت هم راه هایی برای عشقی که فراموش شده وجود دارد. معمولا بعد از ازبین رفتن عشق به دلیل عجله در بازگرداندن آن، افراد از روش های اشتباهی استفاده میکنند.

یکی از جدی ترین تهدید ها برای یک رابطه عاطفی و یا زوجینی که ازدواج کرده اند همین موضوع است که نباید نادیده گرفته شود. هر چند تلاش یکی از طرفین برای برگرداندن عشق بی تاثیر نیست اما برای بهتر نتیجه گرفتن باید هر دو طرف به طور جدی برای حل این مشکل قدم بردارند؛ اگر در این مسیر به بن بست خوردید میتوانید از مشاوره رایگان هم استفاده کنید. آوای مشاوران قصد دارد که در این مقاله اشتباهات احتمالی شما و همچنین راه های کار آمدی برای برگرداندن عشق ازدست رفته به رابطه عاطفی به شما معرفی کند.

چگونه عشق را به رابطه عاطفی خود برگردانیم؟

1. از اشتباهات رایج دوری کنید

  • با ایجاد حس ترحم طلب عشق کردن

شاید با خود فکر کنید که” اگر همسرم احساسات و حال بد مرا ببیند دلش برای من میسوزد و عشقش را به من نشان میدهد” چنین طرز فکری یکی از دو حالت زیر را به وجود می آورد؛

حالت اول این که همسرتان با دیدن شخصیت خسته و از بین رفته ای که دارید شما را فرد ضعیف و بدون اعتماد بنفس میداند و به همین دلیل شما را ترک خواهد کرد و در حالت دوم همسرتان به دلیل حس دلسوزی که درونش ایجاد میشود در کنار شما میماند اما به دلیل اینکه این عشق صادقانه نیست به هر دو شما آسیب میزند، همسرتان خسته شده و پس از مدتی شما را ترک خواهد کرد.

  • چشم بسته خواسته های معشوق را پذیرفتن

ممکن است تحمل فاصله احساسی که بین شما و پارتنرتان ایجاد شده آنقدر برایتان سخت باشد که حاضر شوید هر خواسته ای که معشوقتان دارد را بدون چون و چرا بپذیرید؛ پس از آن تا مدت کوتاهی، رابطه به شکل ظاهری به حالت قبل برمیگردد و سپس به دلیل اینکه بسیاری از خواسته ها خارج از توان شماست باز هم اوضاع به هم میریزد. این نکته را به یاد داشته باشید که نه یک طرف بلکه هر دو طرف در رابطه باید نیازهایشان توسط یک دیگر رفع شود در غیر این صورت شما مانند یک برده شده و بسیار به شما صدمه خواهد زد.

  • گدایی محبت

از هر رفتاری که نشان دهنده گدایی محبت و عشق است دوری کنید؛ عشق و محبت واقعی از طریق شناخت یک دیگر، صمیمیت و وفاداری به وجود می آید و اگر مدام از همسرتان بخواهید که به شما توجه کند، یا تاثیر کوتاه مدتی خواهد داشت و یا همسرتان در همان ابتدا از شما دلزده و سرد میشود.

  • زیاده روی در نشان دادن احساسات

این که احساسات عاطفی که نسبت به شریک عاطفیتان دارید را به او نشان دهید خوب است اما چنین احساساتی باید به درستی ابراز شوند. شاید با خود فکر کنید هر چه بیشتر عشق و علاقه ای که نسبت به شریک عاطفیتان دارید را بروز دهید علاقه او هم به شما بیشتر خواهد شد اما باید بدانید افراط در نشان دادن احساسات برای طرف مقابلتان خسته کننده است؛ به جای استفاده از چنین روشی برای برگرداندن عشق به رابطه تان باید علل کمرنگ شدن عشق را بیابید.

این مقاله هم از دست نده :   جذاب ترین و ماندگارترین کادوی ولنتاین

2. دلایل را پیدا کنید

این که رابطه تان مثل گذشته نیست و در آن عشقی وجود ندارد، قطعا دلایلی دارد. باید ببینید این کم

رنگ شدن عشق از کجا شروع شده است؛ نگاهی به گذشته بیندازید و در مورد آن فکر کنید تا متوجه شوید چه چیزهایی باعث ناراحتی های هردو شما میشده. اگر دلایل این مشکل را پیدا نکنید و بر اساس آن، اقدام به رفع آن نکنید هر تلاش دیگری برای برگرداندن عشق به رابطه عاطفی بی فایده است.

3. به شکلی درست با یکدیگر صحبت کنید

بسیاری از زوجین نمیدانند که چگونه باید با یک دیگر گفتگو کنند؛ در برخورد با مشکلات از روش هایی مانند قهر و دعوا استفاده میکنند که دلیلش نداشتن اطلاعات و مهارت کافی در زمینه زندگی است. اگر میخواهید رابطه ای داشته باشید که همواره عشق در آن جریان داشته باشد باید هر چند مدت یکبار درمورد مشکلاتی که دارید با یک دیگر به صورت اصولی صحبت کنید.

این بسیار مهم است که گفت و گوی شما کاملا با آرامش انجام شده و مشکلاتی که دارید را به صورت صریح و واضح بیان کنید چرا که دلیل بسیاری از سردی های رابطه و نبود عشق در آن سوء تفاهم هایی است که در جریان گفتگوهای نادرست به وجود آمده است.

4. از جنبه های مختلفی رابطه خود را تقویت کنید

همانطور که گفتیم بیان احساسات به تنهایی نمیتواند عشق را وارد زندگی شما کند بلکه باید به موارد دیگری هم در رابطه توجه کرده و آن را تقویت کنید مواردی مانند داشتن رابطه ای دوستانه، برخی تفاهم های فکری، رابطه جنسی درست و وفاداری، که ضعف در هرکدام از آن ها میتوانید جریان عشق را از زندگی شما خارج کند.

این مقاله هم از دست نده :   چه مواردی خیانت محسوب میشود؟!

5. ناخودآگاه همسرتان را بشناسید

اگر قبلا به چنین موضوعی توجه نکرده اید اکنون با شناخت دغدغه هایی که منشا در ناخودآگاه او دارد و حل آن میتوانید به قلب او نفوذ کنید و عشق را در زندگی مشترکتان زنده کنید.

به عنوان مثال برخی افراد نسبت به برخی چیزها احساس ترس دارند چرا که قبلا آن را به شکلی ناراحت کننده تجربه کرده اند و در ناخودآگاه آن ها بسیار تاثیر گذاشته است. ترس از تنها شدن، ترس ازصحبت کردن در یک جمع، ترس از برقراری رابطه و… برخی از این موارد هستند که شما باید از طریق دادن شجاعت به همسرتان آن ترس را به مرور زمان از او دور کنید.

از دیگر مواردی که در نا خود آگاه میتواند وجود داشته باشد احساس حقارت است و دلیلش هم این است که قبلا توسط دوست، خانواده و یا به طور کلی اطرافیان او در موقعیت های مختلف تحقیر شده اند که باید این حس را از او دور کرد. برای از بین بردن این حس باید او را در مقابل کسانی که برخورد ناشایستی در مقابل او دارند قرار داد و به او ارزش و اعتماد به نفس داد.

هنگامی که شما چنین مشکلاتی را برای همسرتان حل کنید او هم به دلیل از بین رفتن یکی از دغدغه های مهمی که در زندگی داشته عشقش نسبت به شما بیشتر خواهد شد و به این شکل عشق به زندگیتان برمیگردد.

6. چیزهای جدید را امتحان کنید

گاهی علاقه و محبت در زندگی از بین میرود صرفا به این دلیل که هیجانی در زندگی وجود ندارد و همه چیز کسل کننده است. یکی از راه هایی که میتواند این مشکل را حل کند کسب تجربه های جدید است میتوانید به مسافرت بروید، دوچرخه سواری کنید، گاهی یک بازی جذاب داشته باشید، قرار های شبانه داشته باشید، قدم بزنید و…

این مقاله هم از دست نده :   سوالات مهم قبل از ازدواج و خاستگاری

جمع بندی

برای بسیاری از افراد این که رابطه روزی سرد خواهد شد بسیار دور از ذهن است به همین دلیل برای زنده نگه داشتن عشق هیچ تلاشی نمیکنند گاهی هم مشکلاتی که چنین دغدغه ای را به وجود می آورند در ابتدا کوچک هستند و مثل یک گلوله برفی در ابتدا کوچک است اما در صورت ادامه یافتن بزرگ و بزرگ تر خواهد شد پس عاقلانه ترین کار این است که از همان ابتدا با افزایش مهارت های زندگی خود قبل از بزرگ شدن مشکلات آن را از بین ببریم.

2/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *