دوران نامزدی بهترین زمان برای شناخت یک دیگر است. هرچند معمولا در این مرحله عشق بازی هایی صورت میگیرد اما باید تمرکز اصلی را بر روی شناخت طرف مقابل خود گذاشت. در این دوره به دلیل نزدیک تر شدن به یک دیگر میتوانید بسیاری از روحیات و خصوصیات پارتنر خود را بشناسید و در نهایت عاقلانه ترین تصمیم را بگیرید.

اکنون که شما هم در مرحله نامزدی قرار دارید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه میتوان در این دوره نامزدم را به صحیح ترین شکل ممکن بشناسم؛ ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که باید چه کار کنید تا بتوانید وِیژگی های همسر آینده خود را بشناسید همچنین میتوانید از مشاوره رایگان تلفنی هم استفاده کنید.

چگونه ” شخصیت ” نامزد خود را بشناسم؟

از اشتباهات بزرگی که قبل از ازدواج صورت میگیرد و متاسفانه رایج هم هست این میباشد که یا اصلا وقتی برای شناخت یک دیگر نمیگذارند یا وقت بسیار کمی به آن اختصاص میدهند و یا با وجود زیاد بودن مدت زمان نامزدی اهمیت چندانی به شناخت طرف مقابل خود نمیدهند.

هر انسانی شخصیتی دارد و اگر شما بخواهید احتمال موفقیت خود در زندگی مشترک آینده را افزایش بدهید ضروریست که شخصیت او را بشناسید این در حالیست که بسیاری فکر میکنند نامزدی فقط دوره ای برای کارهای رمانتیک است. اکثر افرادی که قبل از ازدواج شدیداً عاشق هستند چشم بسته تمام اخلاقیات طرف مقابل را قبول میکنند اما بعد از ازدواج شعله این عشق به شدت فروکش میکند.

1. رفتارها و احساسات او را زیر نظر بگیرید

شما باید همسرتان را در موقعیت های مختلف به خصوص در جمع زیر نظر بگیرید. معمولا میتوان رفتار فرد را تا حد زیادی در جمع شناخت؛ پس اگر میخواهید او را بهتر بشناسید علاوه بر زمان هایی که در کنار یکدیگر هستید به رفتارهای او در جمع هم دقت کنید و ببینید رفتارهای او مطابق با شخصیت شماست یا خیر.

این مقاله هم از دست نده :   8 اشتباه رفتاری در دوران نامزدی

فراموش نکنید نباید خودتان را گول بزنید و رفتار های نامناسب او را برای خود توجیه کنید. شما علاوه بر شناخت رفتار او به این نکته دقت کنید که در جمع ها و میهمانی ها بیشتر با چه کسانی گرم میگیرد و صمیمی میشود و اگر در مورد رفتارهای او سوالی پیش آمد حتما از خودش بپرسید.

اگر به خوبی او را زیر نظر داشته باشید به این نکته نیز پی خواهید برد که آیا او به بلوغ احساسی رسیده است یا خیر چرا که اگر در زندگی مشترک، هردو یا یکی از طرفین نتواند احساسات خود را به درستی به همسر خود تقدیم کند به مرور زمان رابطه سرد خواهد شد. فراموش نکنید که یکی از اهداف اصلی و مهم ازدواج به دست آوردن سرچشمه احساسات است.

2. تحقیق کنید

شما از طریق رفت و آمد با او و خانواده اش اطلاعات زیادی در مورد طرف مقابل خود به دست می آورید اما شما برای تحقیق میتوانید از منابع غیر مستقیم مانند همسایه ها، محل کار یا تحصیل، دوستان او و … استفاده کنید تا بیشتر او را بشناسید. به یاد داشته باشید ممکن است برخی نظراتی که شما از نزدیکان همسر آینده تان میشنوید با نظر شما متفاوت باشد پس شما باید این نظرات را فقط دیدگاه درنظر بگیرید تا بتوانید به وسیله آن ها موارد تازه دیگری کشف کنید.

اینکه در دوران نامزدی فقط اخلاق و رفتار و احساسات طرف مقابل را در نظر بگیرید کافی نیست بلکه باید تا حد ممکن خانواده او را هم بشناسید چرا که هر کسی از خانواده ای که در آن رشد کرده به طور مستقیم تاثیر میپذیرد؛ در برخی ها این تاثیر کم و در برخی بیشتر است اما همواره در باورها، اخلاقیات و خصوصیات او موثر است.

این مقاله هم از دست نده :   چطور مردی را دلتنگ خود کنیم؟

3. همه چیز را روشن کنید

هیجانات و جذابیت هایی که در دوران نامزدی وجود دارد معمولا موجب میشود که آنطور که باید به مسائل آینده توجه نشود این در حالیست که باید در این دوران تکلیفتان مشخص شود و با صحبت هایی که به طور روشن و واضح بین هر دوطرف صورت میپذیرد به یک نتیجه درست برسید.

به عنوان مثال اگر همسر آینده تان به طور جدی قصد ادامه تحصیل دارد باید راجع به آن صحبت شود تا اگر شما مخالفتی با این موضوع دارید یا شرایط خاصی در این باره در نظر دارید حل شود؛ مثال دیگری که میتوان گفت این است که ممکن است شما یا همسر آینده تان از معاشرت با برخی افرادی که با آن ها دارید راضی نباشید که باید حتما حل شود؛ و به طور کلی باید همه چیز در مورد چنین مواردی شفاف شود.

4. میزان وابستگی او را بسنجید

وابستگی به پدر، مادر یا به طور کلی خانواده علل بسیاری از جدایی ها و طلاق های امروزیست؛ چنین افرادی به دلیل وابستگی و نداشتن استقلال، نمیتوانند با فرد دیگری زندگی کنند و دوری از خانواده برایشان سخت است بنابراین پس از ازدواج، زندگی مشترک برایشان بسیار مشکل میشود.

شما باید با محک زدن طرف مقابلتان به این نکته پی ببرید که بلوغ فکری و عاطفی او به حدی رسیده که بتواند بدون وابستگی، زندگی مستقلی که در کنار شما شکل دهد یا خیر، آیا او به شما تکیه خواهد کرد و جزو اولویت های او در زندگی هستید یا این که او همچنان وابسته یا تحت کنترل خانواده اش میباشد؛ شما باید میزان وایستگی او را از طریق چنین سوالاتی در دوران نامزدی بسنجید.

5. به خاطراتی که برایتان تعریف میکند دقت کنید

اینکه طرف مقابلتان را به نوعی ترغیب به خاطره گویی کنید میتواند نکات مهمی از شخصیت فرد بدون آنکه خودش هم بداند به شما بدهد. همه ما معمولا خاطراتی در ذهنمان میماند که بیشترین ارتباط را با شخصیت ما دارد بنابراین از طریق خاطرات او میتوانید برخی از بعد های شخصیت واقعی او را بفهمید.

این مقاله هم از دست نده :   14 کار جالب برای انجام یک زوج

هنگام تعریف از خاطرات او، شما باید به لحن های او در قسمت های مختلف آن دقت کنید باید ببینید چه قسمت هایی را با هیجان و اشتیاق تعریف میکند و از چه قسمت هایی سریع میگذرد در این مواقع میتوانید بفهمید که نسبت به چه چیز هایی چه مقدار حساس است بعد از آن باید درمورد قسمتی که خیلی سریع از آن عبور میکند سوال بپرسید.

به عنوان مثال هنگامی که در مورد یکی از خاطراتش که با خانواده داشته صحبت میکند و بخش هایی که همراه خوهرش هست را با حرارت و اشتیاق بیان میکند میتواند میزان صمیمیت و یا اطلاعات دیگری را در جریان رابطه کلی که با خواهرش دارد نشان دهد و در مقابل هنگامی که از برادر خود صحبت میکند سریع از آن عبور میکند شما در این موقعیت باید به او بگویید ” از برادرت برایم نگفتی…” و یا مواردی اینچنینی…

6. از مشاوره و تست های او کمک بگیرید

یک مشاور خوب همواره میتواند از طریق اطلاعاتی که شما از زندگی خود به او میدهید روش های مختلفی را با توجه به آن اطلاعات برای شناخت بیشتر طرف مقابلتان به شما دهد علاوه بر آن، تست هایی وجود دارد که مشاور بوسیله آن ها میتواند به شخصیت واقعی همسرتان و همچنین خود شما پی برده و حتی از طریق تطابق پاسخ این تست ها پیش بینی کند که آیا در آینده با نامزدتان زندگی موفقی خواهید داشت یا خیر.

کلام آخر

ممکن است شما هم مانند برخی دیگر از افراد، از شناخت طرف مقابلتان بترسید که دلیل آن علاقه شدید شما به اوست چرا که هراس دارید تصویر زیبا و بدون نقصی که از او در ذهنتان ساخته اید خراب شود در این صورت پس از رفتن به زیر یک سقف و گذشت کمی زمان متوجه خواهید شد که او شباهت بسیار کمی به آن چیزی که فکر میکردید دارد بنابراین از دوره نامزدی به عنوان یک دوره عالی برای شناخت نامزدتان استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *