خیانت یکی از تلخ ترین اتفاقاتی است که میتواند برای کسی رخ دهد. کسانی که به آن ها خیانت میشود به دلیل شوکه شدن و حس سردرگمی نمیدانند باید چه رفتار هایی از خود نشان دهند و در این بازه زمانی مرتکب رفتارهای اشتباهی میشوند که اوضاع را بد و بدتر میکند؛ قبلا درمورد اینکه چگونه با خیانت شوهر خود کنار بیاییم و اینکه در مقابل خیانت مردان چه باید کرد صحبت کردیم که با مطالعه آن ها میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنید و در این مقاله به شما توضیح میدهیم که اگر قصد بازسازی رابطه را دارید بهترین عملکرد را در جهت آن داشته باشید؛ جهت کمک بیشتر میتوانید از مشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید.

روش های بازسازی رابطه

1. اعتماد دوباره

اولین اقدامی که پس از مورد خیانت واقع شدن باید انجام دهید برگرداندن اعتماد دوباره است و اولین کاری که باید برای اعتماد دوباره انجام شود پشیمانی همسر خیانتکار است؛ اگر عذرخواهی و اظهار پشیمانی واقعی باشد در بازسازی رابطه بسیار موثر است؛ البته برای نشان دادن صادقانه بودن پشیمانی باید به مرور زمان و در رفتار های همسر خیانتکار مشخص شود. در این مرحله شما به عنوان فردی که خیانت دیده است باید دست از سرزنش کردن برداشته و به طور واضح به همسر خود بگویید که چه میخواهید و باید چه کاری برای به دست آوردن اعتماد شما انجام دهد.

کارهای ساده ای که میتوانید برای این کار انجام دهید این است که وقت بیشتری با یک دیگر بگذرانید، در طول روز با یک دیگر تماس هایی داشته باشید، عشق وعلاقه خود را به یک دیگر نشان دهید و به طور کلی به هر روشی که میتوانید ارتباط با یک دیگر را بیشتر کنید اما ممکن است این موارد در جواب به آسیب روحی که به شما وارد شده کافی نباشد و فرد خیانتکار باید خود را برای فداکاری های بیشتر آماده کند. اگر میخواهید به طور دقیق تر بدانید که بازگرداندن اعتماد باید چگونه صورت گیرد از مشاوره خیانت استفاده کنید.

این مقاله هم از دست نده :   مشکلات توالت رفتن کودک

2. بررسی اتفاقات موثر در زندگی

گاهی اتفاقاتی در زندگی رخ میدهد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم میتواند موجب خیانت شود اتفاقاتی مانند ورشکستگی، از دست دادن نزدیکان، شکست های فردی، نازایی، اعتیاد به الکل و موادمخدر و به طور کلی بحران هایی اینچنینی فرد را در موقعیت خیانت قرار میدهد پس این نکته را در نظر بگیرید که معمولا خیانت ها به یک عامل بستگی ندارد و چنین عواملی به طور همزمان و بسیاری دیگر از وقایع پیشبینی نشده موجب خیانت میشود.

زمانی که همسرتان به چنین دلایلی به شما خیانت میکند برای اعتمادسازی دوباره باید باهم درمورد آن بحران با یکدیگر گفتگو و آن را بررسی کنید؛ فراموش نکنید که در این گفتگو نباید یکدیگر را متهم کنید. هیچکدام از بحران ها و وقایع پیشبینی نشده به هیچ وجه نمیتواند خیانت را توجیه کند و این کار در هر حال اشتباست اما ما در این مورد صحبت کردیم تا متوجه شوید که چقدر مواردی که ممکن است از نظر شما بی اهمیت باشند میتواند در بروز خیانت و یا سایر مشکلات زناشویی موثر باشند.

3. بررسی زندگی مشترک

از آنجایی که اعتمادسازی دوباره کافی نیست زوجین باید یک بازنگری و بررسی اساسی در زندگی مشترک خود نیز داشته باشند تا علاوه بر به دست آوردن دلایل مشکلات در طول زندگی مشترکی که داشتند مهارت های تازه ای هم به دست بیاورند تا در ادامه زندگی بتوانند موانع مختلف را پشت سر بگذارند این مهارت ها میتواند بدست آوردن توانایی در روابط جنسی، توانایی در حل مشکلات، توانایی در برقراری ارتباط و انتقال عواطف و احساسات باشد؛ پس برای بازسازی رابطه باید نقاط ضعف زندگی مشترکتان را کشف کرده و با کسب مهارت از سد مشکلات عبور کنید.

این مقاله هم از دست نده :   تربیت کودک

4. بررسی خود

گاهی رفتار های خود است که موجب میشود همسر به سمت خیانت گرایش داشته باشد. بسیاری از رفتارهای نادرست ما مربوط به وقایع گذشته مخصوصا دوران کودکیست و همه ما به صورت ناخودآگاه تمایل داریم اتفاقات تلخ دوران کودکی را با وارد کردن به روابط صمیمی خود بر سر همسر خود خالی کنیم. اگر در چنین موقعیتی بوده اید دو حالت وجود دارد که مشخص میکند شما مقصر هستید یا همسرتان.

اگر عملکرد همسرتان به گونه ایست که باعث به یاد آوردن خاطرات تلخ دوران کودکی شما میشود میتوان گفت او مقصر است و اگر عملکرد شما به گونه ایست که باعث میشود رفتار همسرتان به شکلی باشد که وقایع تلخ کودکی شما را برایتان یاد آوری میکند، شما مقصرید؛ تشخیص تفاوت این دو کار ساده ای نیست و باید در آن مشکلاتی که داشتید و دلایل آن را مرور کنید. برای این کار میوانید از مشاوره فردی استفاده کنید تا دلایل آن به خوبی مشخص شود.

5. گفتگو درمورد وقایعی که رخ داده

هر چند داشتن حس های مثبت و تجربه های لذت بخش برای خستگی های روحی لازم است اما بر خلاف تصور بسیاری، این موارد نمیتواند موجب ترمیم رابطه هایی که به دلیل خیانت آسیب دیده اند شود؛ در چنین روابطی بهترین راه گوش دادن به صحبت ها و توجه به احساسات یک دیگر است.

هنگامی که درمورد اتفاقات پیش آمده صحبت میشود فرد خیانت کننده باید صادقانه به پرسش های همسر خود پاسخ دهد و نباید این گفتگو را سطحی در نظر بگیرد. برای این که این گفتگو به جنجال و تنش نینجامد باید هر دو طرف، همسر خود را به عنوان شخصی که احساساتش دچار آسیب شده ببینند.

این مقاله هم از دست نده :   چرا زنان حسادت می‌کنند؟

6. بخشش

همانطور که اظهار پشیمانی از سوی فرد خیانتکار در بازسازی رابطه موثر است، بخشش از سوی همسر خیانت دیده نیز مهم و موثر است. اغلب افراد دو باور غلط درمورد بخشیدن دارند اول این که فکر میکنند که بخشیدن یکباره اتفاق می افتد و لزومی ندارد زمانبر باشد، دوم اینکه فکر میکنند که بخشیدن به معنای فراموشی کامل است و پس از بخشش احساسات مثبت به سرعت جای خود را در زندگی پیدا میکند.

بخشیدن همسرتان باعث میشود که افکار دردآور در ذهنتان کمرنگ شده و بهتر بتوانید تجربه های جدید و شیرین به دست آورید. گاهی فرایند بخشش به گونه ایست که پس از چندین سال هنوز هم به یاد آوردن خیانتی که به فرد شده کمی او را آزار میدهد اما حساسیت بسیار کمی به آن نشان میدهد.

7. بررسی جوانب

برای این که دریابید که آیا اصلا بازگشت به رابطه کار درستی است یا خیر باید به قلب خود رجوع کنید و ببینید آیا واقعا تمایل دارید که رابطه خود ادامه دهید یا خیر؟! به جز این باید جوانب بازگشت به رابطه را نیز بسنجید و با در نظر گرفتن همه چیز اقدام به بازگشت به رابطه کنید؛ اگر میخواهید با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید میتوانید از مشاوره خانواده بهره ببرید اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچکس نمیتواند شما را مجبور به جدایی یا بازگشت به رابطه کند پس عجولانه تصمیم نگیرید و ببینید خودتان در چه صورت میتوانید عملکرد بهتری داشته باشید.

کلام آخر

درست است که خیانت تجربه بسیار تلخیست اما اگر این موضوع باعث شود که نقاط ضعف خود و رابطه تان را پیدا کنید میتواند هم باعث رشد فردی و شخصیتی شما شود و هم رابطه بسیار خوبی بسازید به عبارت دیگر اگر بتوانید این رابطه متلاشی شده را با وجود تمام آسیب هایی که به شما زده بازسازی کنید رابطه شما و همسرتان میتواند بسیار نزدیک تر شود دقیقا مانند نوری که در انتهای یک تونل تاریک است و در صورت رسیدن به آن همه چیز عالی پیش میرود.

2/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *