اگر بخواهیم واقع بینانه به مقوله خیانت اشاره کنیم باید گفت بر اساس تحقیقات 20 درصد مردان متاهل، خارج از خانواده نیز رابطه جنسی دارند و شمایی که خیانت دیده اید شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ” آیا مردان از خیانتی که کردند پشیمان میشوند؟” ، “آیا در صورت پشیمانی، این حس فقط به دلیل ترس است یا واقعا از ته دل پشیمانند؟”، “آیا قبل از اینکه مچ او را بگیرید پشیمان بوده یا خیر؟” گاهی باید بسیاری موارد را از دید شوهر خیانتکار خود ببینید تا بهتر بتوانید او را فهمیده و درست ترین تصمیم را بگیرید. جهت کمک بیشتر میتوانید از مشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید.

احساسات فرد خیانت دیده و فرد خیانتکار

در جریان خیانت کردن یکی از احتمالات این است که فرد خیانتکار، دیگر همسر خود را دوست ندارد اما این احتمال نیز وجود دارد که فرد پس از خیانت همچنان به همسر خود علاقه مند باشد حتی گاهی ممکن است فرد خیانت کار با کسی که مخفیانه با او در ارتباط است رابطه عاطفی عمیقی داشته باشد اما همچنان به همسر خود نیز بسیار علاقه مند باشد.

یکی از احساسات احتمالی فردی که به او خیانت شده این است که با خود فکر میکند که اگر همسرش عاشق او بود هرگز خیانت نمیکرد و یا اینکه شاید مرا دوست داشته باشد اما نه مثل قبل، از طرف دیگر فرد خیانتکار ممکن است با خود فکر کند کاری که کرده ربطی به عشق ندارد و همچنان همسر خود را برای زندگی ترجیح میدهد به همین دلیل است که می گوییم سعی کنید همه چیز را از دید همسر خود ببینید و همواره همه جوانب را در نظر بگیرید.

این مقاله هم از دست نده :   تربیت کودک

در این مقاله سعی شده اطلاعات مفیدی به شما ارائه شود اما توصیه میشود از مشاوره خیانت نیز بهره ببرید تا دقیقا بر اساس شرایط زندگی شما به شما مشاوره موثر داده شود.

فرد خیانتکار ممکن است چه احساسات بدی از خیانتی که کرده داشته باشد؟

این که آیا مرد خیانتکار اصلا از خیانت خود پشیمان شده یا نه تا حد زیادی به ویژگی های شخصی او بستگی دارد و اینکه چقدر به اخلاقیات پایبند است همچنین این امر که او تا چه میزان میتواند حس خیانت را از دید همسر خود ببیند نیز در احتمال ارتکاب او به خیانت موثر است.

وقتی میگوییم ویژگی های شخصیتی در احتمال خیانت موثر است این است که به عنوان مثال یک فرد خودخواه اهمیتی نمیدهد که اعمال و رفتار او تا چه میزان میتواند تاثیر منفی بر روی دیگران داشته باشد در حالی که یک فرد دلسوز همواره سعی خود را میکند که کسی به دلیل اعمال او دچار مشکل نشود.

احساساتی که فرد خیانتکار ممکن است داشته باشد!

به غیر از احساساتی که فرد خیانت کار پس از خیانت یا افشا شدن آن از خود نشان میدهد همواره احساساتی در درون آن ها نیز وجود دارد که معمولا در ظاهر نشان داده نمیشوند.

1. داشتن احساس گناه زمانی که همسرش به او عشق میورزد

چه خیانت پنهان بماند و چه آشکار شود یکی از احساساتی که ممکن است مرد خیانتکار داشته باشد حس گناه پس از دیدن عشق و علاقه همسرش به او میباشد. او حتی توقع بخشش نیز ندارد چرا که اشتباه خود را بسیار بزرگتر از آن میداند که قابل بخشش یا جبران باشد. ممکن است حتی اگر پس از افشا شدن خیانت او، باز هم همسرش با عشق با او صحبت کند این حس را به وجود بیاورد که دلیل این بخشش و مهربانی نشان دادن برتری خود از نظر اخلاقی است.

این مقاله هم از دست نده :   با مدرسه نرفتن کودک چه کنیم

2. احساس بدی که مرد به دلیل از دست رفتن اعتماد همسر دارد

این مورد بسیار رایج است و فرد پس از خیانت از کاری که کرده پشیمان میشود از بین رفتن اعتمادی که همسرش نسبت به او داشت او را بسیار آزار میدهد چرا که برگرداندن اعتماد حتی با وجود تلاش برای جبران آن میتواند بسیار زمانبر باشد. زمانی که دیگر همسر خیانتکار اعتماد شریک زندگی اش را نسبت به خود از دست میدهد با کوچکترین کارها شک به همسر در فرد خیانت دیده شروع میشود و باید در مورد بسیاری از کار هایی که میکند به همسر خود دقیق توضیح دهد.

3. احساس خراب کردن زندگی خود

یکی دیگر از احساساتی که ممکن است فرد خیانتکار را عذاب دهد این است که انگار تمام لحظات خوب زندگی مشترکشان که تا قبل از خیانت تجربه کرده اند را با این کار از بین برده است جدا از این که همسرش او را ببخشد یا نه دیدن حس غم و تلخی که در چهره همسرش پیداست مدام احساس بدی در او ایجاد میکند و آنجایی درد بیشتر میشود که او این نکته را در ذهن خود دارد که رابطه شان دیگر مانند گذشته نیس و بسیار تغییر کرده و احتمالا احساسات خوبی که قبلا در رابطه داشته اند را تجربه نخواهند کرد.

4. احساس ترس از عاقبت خیانت

گاهی چیزی درون فرد خیانت کار به او میگوید که روزی تاوان خیانتی که کرده را خواهد داد. از آنجایی که او میداند پس از آشکار شدن خیانتش چه آسیبی به همسرش وارد کرده خود را مستحق تاوان دادن میداند حتی اگر از کاری که کرده پشیمان نباشد.

این مقاله هم از دست نده :   راهکارهای رفع لکنت زبان

5. عدم اعتقاد به تک همسری

بسیاری از افراد که به نوعی میتوان گفت افراد خودخواه یا روان پریش هستند اعتقادی به تک همسری ندارند؛ چنین افرادی معتقدند که باید آزاد باشند و آزادی را در داشتن روابط عاطفی با چند نفر میدانند. اگر همسرش به درستی او را بشناسد باید این را بداند که نمیتوان انتظار دیگری از چنین شخصیت هایی داشت.

6. داشتن حس انتقام

در صورتی که همسر فرد خیانتکار قبل از او خیانت کرده باشد یکی از توجیه هایی که برای خیانت خود دارد به احتمال زیاد انتقام گرفتن است. او تصمیم میگیرد برای آنکه همسرش هم حس تلخ خیانت را بفهمد و به نوعی “دلش خنک شود” این کار را انجام میدهد و احتمال پشیمانی در او کم است.

7. نبودن در حالت عادی

گاهی فرد خیانتکار دلیل خیانت خود را نبودن در حالت عادی به دلیل مصرف الکل یا مواد مخدر میداند و معمولا هم احساس پشیمانی نمیکند چرا که عدم تسلط و اختیار به اعمال خود را توجیه این کار میداند به گونه ای که با خود میگوید اگر هرکس دیگری هم بود در این وضعیت همین کار را میکرد.

بعد از خیانت همسرم را ببخشم یا خیر؟!

اگر تمایل به ادامه رابطه خود دارید باید مطمئن شوید که همسرتان از خیانتی که کرده پشیمان است. گاهی فرد از خیانتی که کرده پشیمان نمیشود چرا که دلایلی دارد که از نظر خودش منطقی است اما فردی که پشیمان شده احساسات منفی او باعث میشود که تمایل به بازگشت به رابطه خود را داشته باشد و میتوان گفت پشیمانی او نشان دهنده علاقه خود نسبت به همسر خود است به همین علت توصیه میشود رابطه دوباره بازسازی شود اما این نکته فراموش نشود که پشیمانی او ظاهری نباشد و از ته قلب بوده باشد (باید توجه کنید که آیا او برای رفع نیازها و همچنین به دست آوردن اعتماد شما تلاش میکند یا خیر؟).

جمع بندی

اکنون که میدانید مرد خیانتکار چه احساساتی ممکن است داشته باشد، یکی از حالات گفته شده را با رفتارهای همسر خود مقایسه کنید تا بتوانید پشیمانی او را تشخیص دهید. مقوله خیانت کمی پیچیده است و هم از نظر فرد خیانتکار و هم فرد خیانت دیده طرف مقابل مقصر است و مقصر اصلی دقیقا مشخص نیست اما در هر صورت فرد خیانتکار نباید چنین عملی را مرتکب میشده و دلیلش هر چه که باشد راه های دیگری به جز خیانت برای آن وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *