خیانت یکی از تلخ ترین تجربیاتی است که یک فرد میتواند داشته باشد. وقتی متوجه میشوید کسی که بسیار دوستش دارید و مورد اعتماد شما بوده به شما خیانت کرده قطعا تجربه دردناکیست؛ زندگی ای که تا آن لحظه همه چیز با همسرتان خوب بوده و ناگهان ورق برمیگردد به آسانی قابل تحمل نیست. در ابتدای رابطه یا ازدواج تقریبا هیچکس فکر نمیکند کسی که وارد زندگی عاطفی او شده ممکن است در آینده خیانت کند اما متاسفانه این احتمال برای هرکسی وجود دارد.

اکثر کسانی که به آن ها خیانت میشود پس از آن دچار آسیب روحی و روانی شدیدی میشوند به گونه ای که ادامه زندگی برایشان تبدیل به عذاب میشود. ذهن آن ها پر از سوال های بی جوابی میشود که اجازه تمرکز و عاقلانه فکر کردن در هیچ زمینه ای را نمیدهد و ممکن است تصمیم های اشتباه پس از آن مشکلات را بیشتر کند.

نوع برخورد شما با مرد خیانت کار تا حدودی به سه مورد بستگی دارد: 1. باید متوجه شوید که آیا شوهرتان به خیانت خود اعتراف کرده، آیا آن را هاشا میکند و آیا از آن پشیمان شده یاخیر؟! 2. آیا خود شما وظایفتان به عنوان همسر را به درستی انجام داده اید؟! 3. نوع خیانت چگونه بوده؟! شما میتوانید برای دریافت کمک های بیشتر از مشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید.

واکنش در مقابل خیانت همسر

1. آماده بودن برای نشان دادن حقیقت

ممکن است شما با نشانه هایی که یک فرد خیانتکار دارد متوجه خیانت شوهرتان شوید اما دچار چنان شکی شدید و در بهت فرو رفتید که از گفتن حقیقت به همسرتان ترس دارید؛ دراین شرایط یهتر است برای روبرو کردن همسرتان با حقیقت عجله نکنید و قبل از آن زمانی را برای آرام کردن ذهن و برقراری آرامش درونی خود اختصاص داده و وقتی آماده بودید کار درست را انجام دهید.

این مقاله هم از دست نده :   نحوه مدیریت رابطه عاطفی

2. مسائل را به درستی باز کنید

بعد از خیانت باید هر چیزی که مربوط به زندگی مشترک است را روشن کرد و هیچ نقطه کوری را باقی نگذاشت. باید از صفر درمورد اهداف زندگی مشترک خود صحبت کرد همچنین باید هدف یک دیگر از رابطه روشن شود و انتظاراتی که از یک دیگر دارید را بررسی کنید.

3. احساس بد نسبت به خودتان نداشته باشین

هرچند همانطور که در ابتدا گفتیم باید به این نکته توجه کنید که آیا وظایف خود را به عنوان همسر به درستی انجام داده اید یا خیر اما نباید به گونه ایی در این باره به خود سختگیری کنید که از خیانت همسرتان احساس گناه کرده باشید چرا که او هم مسئولیت هایی در قبال زندگی مشترکتان دارد. شما مقصر خیانت همسرتان نیستید او به اختیار خود این اشتباه را مرتکب شده. به طور کلی هر دو طرف نباید نسبت به وظایف خود کوتاهی کنند.

4. با همسرتان صحبت کنید

اینکه از خیانت شوهرتان عصبانی شوید طبیعیست اما باید آن را به طور کامل کنترل کرده و به طور منطقی با همسرتان صحبت کنید بنابراین بهتر است قبلا از تصمیم به گفتگو زمانی را مشخص کنید که به رفتارتان تسلط دارید حتی مکانی که با او صحبت میکنید باید مناسب باشد. در این گفتگو باید به او بگویید که از اصل این موضوع خبر دارید و میخواهید به طور کامل همه چیز درموردش روشن شود و شروع به بیان احساسات خود به شکلی مناسب کنید و از او بخواهید دلایل خیانتش را توضیح دهد. پس از این مراحل اگر باز به نقطه مناسبی نرسیدید حتما از مشاوره خیانت استفاده کنید.

این مقاله هم از دست نده :   سوالاتی که حتما باید از پارتنر خود بپرسید

5. از اطرافیان خود کمک بگیرید

وقتی متوجه خیانت همسر خود شدید سعی کنید به کسانی مانند پدر و مادر و که قلباً شما را دوست دارند نزدیک تر شوید تا بتوانید از توصیه های ان ها استفاده کنید البته به این نکته توجه داشته باشید از آنجایی که شما را بسیار دوست دارند توصیه های آن ها از روی عصبانیت و یا به طور کلی احساسی نباشد. بلکه باید به گونه ای باشد که علاوه بر دلسوزی عاقلانه نیز باشد و این کار را مشاور خانواده به خوبی انجام میدهد.

6. به عزت نفس خود توجه کنید

باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از خیانت، همچنان عزت نفس خود را حفظ کنید و این موضوع موجب کوچک شدن شخصیت شما نشود. باید زندگی را چیزی بیشتر از رابطه زن و شوهری بدانید و خودتان را به چیزهایی که علاقه دارید سرگرم کنید تا با رشد بیشتر شخصیتی خود عزت نفس فوق العاده ای به خودتان هدیه دهید که در ادامه زندگی بتواند شما را به فرد موفقی تبدیل کند. افراد بسیار زیادی هستند که خیانت موجب رشد شخصیتی آن ها شده.

7. به خودتان بیشتر اهمیت دهید

شما در زندگی خود باید در اولویت باشید و برای زندگیتان تصمیم گیرنده باشید. باید این را بپذیرید که چیز های بسیار زیادی هستند که از کنترل شما خارج هستند و نباید به خاطر آن ها خود را مدام سرزنش کنید باید به خودتان ایمان داشته باشید که بهترین عملکرد را داشتید همچنین باید شناخت درستی از خودتان داشته باشید تا بدانید چه چیزی باعث خوشحالی شما میشود و چه چیزی میتواند شما را اذیت کند.

8. شروع دوباره

بسیاری طلاق را بهترین راه حل بعد از خیانت همسر خود میبینند ما هم به شما نمیگوییم که این کار کاملا اشتباهیست اما توصیه میشود قبل از طلاق بیشتر به خودتان زمان دهید و جوانب بیشتری را بررسی کنید سپس تصمیم بگیرید که میخواهید از شوهر خود جدا شوید یا میخواهید رابطه را بازسازی کنید و درست بودن این تصمیم میتواند برای هرکس متفاوت باشد. اگر قصد دارید که رابطه را ادامه داده و از صفر شروع به بازسازی رابطه کنید باید این را قبول کنید که گذشته تمام شده است و قبل از ادامه رابطه همه چیز برایتان روشن شده باشد تا بعدا دچار مشکل نشوید اگر هم قصد جدایی دارید باید نسبت به جوانب مختلفی از زندگی پس از طلاق، مانند منبع درآمد توجه داشته باشید.

این مقاله هم از دست نده :   روش های عاشق کردن فرد مورد علاقه

بخشش در مقابل خیانت کار درستی است یا خیر؟!

برای بخشش، اعتماد دوباره موضوع اصلی است باید به این نتیجه برسید که آیا میتوان دوباره به همسر خود اعتماد کرد. برای اعتمادِ دوباره باید صبور باشید و تا مدتی کنار او بمانید و به این نتیجه برسید که او از خیانت خود پشیمان است و مسئولیت این اشتباه را پذیرفته همچنین باید مطمئن شوید در ادامه با صداقت کامل به زندگی با شما ادامه میدهد. برای برگرداندن اعتماد از دست رفته آن ها مدام باید با هم در ارتباط بوده و همه چیز بینشان شفاف باشد.

اگر بخواهیم درست تر به این مسئله بخشش خیانت نگاه باید گفت که این کار بستگی به زندگی فرد دارد و نمیتوان برای همه یک نوع نسخه پیچید. شما باید بر اساس اخلاقیات همسر خود و تمام چیز هایی که در جریان زندگی داشته اید این تصمیم را بگیرید که آیا میتوانید شوهر خود را ببخشید و دوباره به او اعتماد کنید و به طور کلی این زندگی ارزش ادامه دادن دارد یا خیر.

جمع بندی

بسیاری افراد فکر میکنند که مشخص کردن خط قرمز پس از خیانت بسیار موثر است اما باید گفت که این کار اصلا تضمین کننده این نیست که همسرتان از آن خط قرمز ها عبور نکند . موارد گفته شده در این مقاله توصیه هایی بود که بسیار موثر نیز هستند اما از آنجایی که خیانت در بسیاری موارد پیچیده است شما در هر مرحله ای از آن که باشید بهترین کار مراجعه به یک مشاور خوب است.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *