زندگی برای بسیاری افراد پس از خیانت دیدن، بسیار سخت میشود و کنار آمدن با همسر خیانت کار شاید برای عده ای محال باشد؛ این که شما بخواهید پس از خیانت رابطه را بازسازی کنید و یا از همسر خود جدا شوید بستگی به جریان زندگی خودتان دارد و هرکس باید با دیدی که نسبت به زندگی خود دارد تصمیم درست را بگیرد. برای کمک بیشتر میتوانید از مشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید.

اگر قصد شما طلاق نیست و میخواهید رابطه را دوباره شکل دهید مستلزم انجام کارهایی میباشد. قبلا در مقاله ای دیگر در مورد اینکه در مقابل خیانت مردان چه باید کرد صحبت کردیم که بیشتر درمورد نحوه برخورد با همسر خیانتکار بود اما در این مقاله شما خواهید دریافت که چگونه با خودتان رفتار کنید و طرز فکر شما چگونه باشد تا از رنجش خیانتی که دیده اید رها شوید. مشاوره خیانت نیز در این زمینه بسیار موثر است.

تاثیرات منفی خیانت

از آنجایی که خیانت معمولا به دنبال سوء استفاده از اعتماد صورت میگیرد پس از آن اعتماد کردن به هرکسی سخت تر میشود. میتوانید برای جلوگیری از خیانت از مشاوره خانواده بهره ببرید. به غیر از بی اعتمادی، خیانت احساسات منفی دیگری مانند شوک، صدمه زدن به عزت نفس، پایین آوردن اعتماد به نفس، ایجاد افسردگی، تنفر، خشم و … به همراه دارد به همین دلیل این که چطور بتوانید این احساسات را مهار کنید مهم است. اگر با خیانت همسر خود کنار بیایید نه تنها این احساسات یقه شما را نمیچسبد بلکه به مرور زمان باعث رشد شخصیتی شما میشود.

این مقاله هم از دست نده :   چطور عشقم رو فراموش کنم؟

روش های کنار آمدن با خیانت همسر

1. بی خیال انتقام شوید

ممکن است فکر کنید با تلافی کردن بسیاری از احساسات بد را از خود دور میکنید اما این چیزیست که فقط این گونه به نظر میرسد و فقط احساس راحتی را در مدت بسیار کوتاهی برای شما پدید می آورد. انتقام گرفتن نه تنها احساسات منفی را از بین نمیبرد بلکه پس از تلافی کردن احساس عصبانیت؛ خشم و اندوه بیشتری در شما ایجاد میشود و بعد ها رهایی از آن ها را سخت تر میکند. بهتر است برای مجازات همسرتان روش های دیگری را امتحان کنید.

2. صحبت کردن

صحبت کردن با فردی مناسب میتواند ذهن شما را کمی آرام تر کند؛ این که هر چه در ذهن و قلب شما میگذرد را با یک نفر در میان بگذارید نوعی تخلیه انرژی به حساب می آید. این را فراموش نکنید که شخصی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که انصاف داشته باشد و شما را قضاوت نکند، بهترین شخص برای این کار میتواند یک مشاور خوب باشد.

3. تسلط بر احساسات خود

پس از خیانت احساسات مختلفی شما را درگیر میکندد که شما باید آن را کنترل کنید. یکی از این احساسات غم است که در اثر از دست دادن اعتماد به کسی که در تصورتان آینده خود را با او ساخته اید به وجود می آید شوکه شدن نیز از دیگر احساسات است. پس از خیانت به دلیل ترس و استرس دچار آشفتگی درونی میشوید چرا که ممکن است سردرگم شوید که چه کاری درست است؛ احساس تنفر نیز باعث میشود که مدام کلافه باشید همچنین حس عصبانیت شما درونتان را نا آرام میکند، به دلیل اینکه فکر میکنید کسی شما را درک نمیکند احساس تنهایی هم میکنید، از اینکه دیگران چه فکری درمورد شما میکنند احساس شرمندگی میکنید و… .

این مقاله هم از دست نده :   چطور رابطه ی جدیدی را شروع کنیم؟

این ها برخی از رایج ترین احساسات پس از دیدن خیانت است که تقریبا همه آن ها گذرا هستند اما برای مهار بهتر آن ها توصیه میشود از مشاوره فردی بهره ببرید.

4. دور شدن از فضای خیانت

توصیه میشود برای مدتی از همسر خود و یا هر چیزی که شما را به یاد خیانت می اندازد حتی شبکه های اجتماعی دوری کنید. حتی اگر همسرتان تماس میگیرد با آرامش به او بگویید که کمی زمان نیاز دارید تا با این مشکل کنار بیایید. این فاصله گرفتن از فضای خیانت باعث میشود که بسیاری از احساسات شما فروکش کرده و میتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

5. عدم سرزنش

سرزنش کردن خود، همسر و یا هر شخص دیگری فقط ذهنتان را مشغول و انرژی را هدر میدهد. مشغول کردن ذهنتان فقط شما را به سمت پرتگاهی هل میدهد که پس از سقوط زندگی فردی و عادی خودتان را مختل کرده و با ایجاد افکار منفی شما را به فردی افسرده تبدیل میکند که تونایی انجام ساده ترین کارها را ندارد.

6. توجه به سلامتی خود

همانطور که گفته شد پس از خیانت احساسات منفی زیادی به سراغ شما می آیند؛ همین احساسات میتواند شما را به سمت پر خوری سوق دهد و از ورزش هایی که قبلا انجام میدادید دور کند و به دنبال آن بی خوابی را به همراه می آورد، به همین ترتیب وضعیت سلامتی شما رو به خطر میرود بنابراین نه تنها به رژیم غذایی خود بیشتر توجه کنید بلکه حتی اگر قبلا ورزش هم نمیکردید شروع به انجامش کنید. ورزش نه تنها به سلامتی جسمی شما کمک میکند بلکه با ایجاد شادابی موجب کمرنگ شدن احساسات و افکار منفی در شما میشود.

این مقاله هم از دست نده :   مردان عاشق چه زنانی می شوند؟

فرد خیانتکار چه کارهایی باید انجام دهد؟

فرد خیانتکار باید اشتباهی را که مرتکب شده بپذیرد ومسئولیت آن را قبول کند؛ در گفتگویی که بین زوجین صورت میگیرد فرد خیانتکار باید صادقانه به همه سوالات پاسخ دهد تا همه چیز روشن شود. در این گفتگو باید از جنبه های مختلف خیانت صحبت شود و مشخص شود چه چیزهایی باید تغییر کند. بهتر است فرد خیانتکار درمورد جزئیاتی غیر ضروری از خیانت خود صحبت نکند چرا که میتواند احساسات همسر خود را بیشتر جریحه دار کند و او را بیشتر درگیر فکر و خیال کند. هر چند اعتماد از دست رفته به سرعت برنمیگردد اما همین کار ها برای شروع قابل قبول است.

به رابطه خاتمه داده یا آن را ادامه دهم؟!

برای پاسخ به این سوال باید خیانت را بررسی کنید تا در صورت امکان راهی برای بخشش و ادامه رابطه پیدا کنید. باید عاقلانه و به طور منطقی در مورد دلایل این خیانت فکر کنید و به چگونگی ان پی ببرید. بیاد بفهمید دلیل این خیانت ضعف همسرتان بوده یا به طور آگاهانه این کار را انجام داده.

اگر به طور منطقی در این مورد فکر کنید خواهید فهمید که آیا همسرتان به قصد آزار شما اقدام به خیانت کرده یا این کار به صورت اشتیاهی ناخواسته انجام داده است. اگر چگونگی و دلیل خیانت را بفهمید میتوانید بهترین تصمیم در مورد این که آیا به رابطه پایان دهید یا خیر بگیرید.

سخن آخر

تمام روش های گفته شده، در روند کنار آمدن با خیانت همسر موثر است اما اگر احساس کردید برای حل مشکلتان نیاز به نفر سومی دارید که بتواند در هر مرحله ای از خیانت راه حل های مناسب به شما ارائه دهد مشاوره بهترین گزینه است. برخی از موارد گفته شده مانند چگونگی کنترل خشم یا اعتماد دوباره به همسر، به کمک مشاوره میتواند برایتان آسان تر باشد.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *