چطور با شوهرم صحبت کنم

آیا تابحال فکر کرده اید که هنگام صحبت با شوهرتان، او به زبان شما صحبت نمی کند؟ اینکه وقتی شما در حال صحبت کردن هستید، او خیلی گیج به نظر می رسد، طوری که شما دیگر متقاعد شده اید که او حتی یک کلمه از حرف های شما را نمی شنود؟

با این اوصاف، به دنبال نکاتی در مورد نحوه برقراری ارتباط با شوهرتان هستید؟ دراین مقاله نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند «سد زبان جنسیتی» را بشکنید و مکالمه را بین شما و شوهرتان حفظ کنید. در برخی موارد با توجه به پیچیدگی یک مشکل و یا چالش موجود نیاز  هست از مشاوره خانواده استفاده شود. ساده ترین روش هم دریافت مشاوره تلفنی خواهد بود.

1.موضوع مهم

 اگر لازم است در مورد یک موضوع “بزرگ و مهم” صحبت کنید. زمانی را برای آن تعیین کنید. اگر یکی از شما با عجله برای کار از در بیرون می‌رود. خانه به هم ریخته است و بچه‌ها برای جلب توجه شما فریاد می‌زنند. یا فقط پنج دقیقه فرصت دارید که بنشینید و بیان کنید. نمی‌توانید صحبت مفیدی داشته باشید.در عوض، یک شب قرار ملاقات بگذاری. بچه  ها را به جایی امن بسپارید مثل پدربزرگ یا مادر بزرگ. از خانه بیرون بروید و به مکانی آرام و بدون حواس پرتی بروید و شروع به صحبت کنید.

این مقاله هم از دست نده :   باورهای اشتباه، در زندگی مشترک سالم

  1. با مقدمه چینی شروع کنید

اگر شما و همسرتان برای صحبت در مورد یک موضوع مهم زمان اختصاص داده اید. در ابن جریان  ممکن است شما آماده باشید که مستقیما وارد بحث شوید و بحث را ادامه دهید. اما ممکن است شوهر شما قبل از اینکه بتواند موضوع مورد نظر را یشنود. نیاز به کمی مقدمه چینی داشته باشد.

اگر می خواهید در مورد امور مالی خانوار صحبت کنید. گفتگو را با این موضوع باز کنید که “چیزی هست که تورو درمورد مدیریت کردن شرایط مالیمون نگران کنه ؟” بهتر از «ما خیلی پولمون کمه! دیگه هیچوقت نمی تونیم خونه بخریم!» اولین جمله او را به گرمی به گفتگو دعوت می کند. دومی بی ثبات کننده است و او را از ابتدا در حالت دفاعی قرار می دهد.

  1. آنچه را که نیاز دارید بگویید و موضوع را ادامه دهید

تحقیقات در مورد روش‌های مختلف صحبت کردن زنان و مردان نشان می‌دهد که زنان در هنگام توصیف یک مشکل یا موقعیتی که نیاز به رسیدگی دارد. زیاده روی می‌کنند. اگر ادامه دهید و داستان‌های مرتبط، تاریخچه گذشته یا جزئیات دیگری را که می‌تواند تمرکز را از هدف مکالمه منحرف کند. به میان آورید. ممکن است شوهرتان از موضوع اصلی خارج شود. اینجا جایی است که ممکن است بخواهید «مانند یک مرد» با هم ارتباط برقرار کنید و به سادگی و وضوح به موضوع برسید.

  1. نشان دهید که حرف های او را نیز شنیده اید

مهم است که آنچه را که شوهرتان با شما به اشتراک می گذارد تأیید کنید.مردها به صحبت کردن عادت دارند. اما تعداد کمی از شنوندگانشان عادت دارند که آنچه گفته شده را شنیده باشند. برای این مورد می توانید صحبت های او را خلاصه کنید و به او برگردانید. سپس از او بپرسید که آیا درست متوجه شده اید؟ به شوهرتان نشان می‌دهد که شما روی حرف‌های او تمرکز کرده‌اید.

این مقاله هم از دست نده :   تکنیک بهبود رابطه عاطفی با شوهر

  1. برای حل تعارض: منصفانه بجنگید

همه زوج های متاهل دعوا می کنند. اما برخی بهتر از دیگران می جنگند. بنابراین، چگونه می توان با شوهر خود در موقعیت های درگیری ارتباط برقرار کرد؟ وقتی با شوهرتان درگیری دارید. به همه چیز  منصفانه نگاه کنید و به سمت حل و فصل حرکت کنید. فریاد نزنید، گریه نکنید، بازی سرزنش کردن را انجام ندهید، یا از عباراتی مانند «تو همیشه همینی» یا «تو هرگز …» استفاده نکنید. شما می خواهید به طور شفاف ارتباط برقرار کنید. به موضوعی که منبع درگیری فوری است، بپردازید، و بیان کنید که چه نیازهایی دارید و چگونه می خواهید این موضوع حل شود.

  1. او را وادار نکنید که نیازهای شما را حدس بزند

معمولاً زنان احساس می کنند که نمی توانند نیازهای خود را بیان کنند. قرار دادن چهره ای زیبا که احساس خصومت پنهانی در درون دارد. راه مطمئنی برای گیر کردن در یک موقعیت است. بسیاری از شوهران می پرسند “مشکل چیست؟” فقط برای اینکه به او گفته شود «هیچی. اصلا هیچی.» اکثر مردان این پاسخ را به عنوان حقیقت در نظر می گیرند و ادامه می دهند. با این حال، بیشتر زنان به تمرکز روی مشکل در درون خود ادامه می‌دهند تا زمانی که مشکلات ایجاد شود و مانند زودپز، در نهایت منفجر شود. شوهر شما هر چقدر هم شما را بشناسد اهل ذهن خوانی نیست. اگر هم باشد روش مناسبی نیست. شما مسئول بیان هر چیزی هستید که در درون شما می گذرد. با برقراری ارتباط صادقانه و صریح با همسرتان، یک قدم به حل هر چیزی که شما را آزار می دهد نزدیک تر می شوید.

  1. نیازهای خود را مستقیم و با زبانی روشن بیان کنیدنیازهای خود را مستقیم و با زبانی روشن بیان کنید

این مربوط به نکته شماره شش است. از آنجایی که به زنان آموزش داده می‌شود که صحبت کردن مستقیم زنانه نیست. ما اغلب به درخواست‌های «پنهان» متوسل می‌شویم که درک آن نیاز به رمزگشایی دارد. به جای درخواست کمک برای تمیز کردن آشپزخانه، می گوییم “من نمی توانم یک دقیقه دیگر به این آشپزخانه کثیف نگاه کنم!”

این مقاله هم از دست نده :   چرا اغلب زنان پیشنهاد رابطه جنسی نمی دهند؟

مغز شوهر شما فقط می شنود که “او از آشپزخانه نامرتب متنفر است” و نه “شاید باید به او کمک کنم تا آن را تمیز کند.” هیچ اشکالی ندارد که از شوهرتان بخواهید به شما کمک کند. “خوشحال می شوم اگر بتوانید بیایید و به من کمک کنید تا آشپزخانه را تمیز کنم” روشی کاملاً قابل قبول و واضح است که از شوهرتان بخواهید به شما کمک کند.

  1. شوهران زمانی بهتر عمل می کنند که به آنها برای کارهای خوبشان پاداش دهید

آیا شوهرتان بدون اینکه از او بخواهید در کارهای خانه کمک کرده است؟ به یاد داشته باشید که قدردانی خود را برای همه کارهای کوچک و بزرگی که برای شما انجام می دهد نشان دهید. از یک تشکر صمیمانه گرفته تا متنی پر از عشق که به تلفن او ارسال می شود، هیچ چیز مانند پاداش، اقدامات خوبی را تقویت نمی کند. بازخورد مثبت باعث ایجاد اقدامات مثبت مکرر می شود، بنابراین با تشکر و قدردانی از کارهای خوب انجام شده سخاوتمندانه باشید.

کلام آخر

در حالی که اغلب به نظر می رسد که مردان و زنان زبان مشترکی ندارند. استفاده از برخی از نکات بالا می تواند به پر کردن این شکاف ارتباطی کمک کند و به شما کمک کند تا با همسرتان ارتباط موثرتری برقرار کنید. درست مانند یادگیری یک زبان خارجی، هرچه بیشتر از این تکنیک ها استفاده کنید، بهتر می توانید خود را به گونه ای بیان کنید که شوهرتان درک کند و قدردان آن باشد. اگر در دوران نامزدی هستید استفاده از  مشاوره ازدواج در این دران برای شما کمک کننده خواهد بود.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *