هر انسانی به آسانی عاشق میشود و به همان آسانی هم میتواند از آن عشق ضربه روحی بخورد و یک رابطه طولانی به مرحله ازدواج نرسد؛ ازدست دادن عشق خود موجب افسردگی و بسیار عذاب آور است و بخش سخت آن فراموش کردن خاطراتی است که با هم ساخته اید چرا که خاطرات به آسانی از ذهن پاک نمیشوند و در قلب و ذهن و روحتان باقی میماند.

خاطرات را نمیتوان از ذهن حذف کرد بلکه فقط میتوان از طریق روش هایی آن را فراموش کرد؛ این به معنای از بین بردن خاطرات گذشته در ذهن شما نیست بلکه به معنای از بین بردن احساسات ناشی از به یاد آوردن آن خاطرات است.

چطور عشقم رو فراموش کنم؟
چطور عشقم رو فراموش کنم؟

روش هایی برای فراموش کردن عشق

1. تجربیات جدید به دست بیار

شاید سخت به نظر بیاید اما کسب خاطرات و تجربیات جدید آن قدر ها هم دشوار نیست. درست است که رفتن به مکان هایی که قبلا با معشوق خود در آن جا بوده اید یا انجام کارهایی که قبلا با او انجام میدادید سخت باشد اما انجام آن ها همراه با شخصیت های دیگری که دوستشان دارید میتواند باعث فراموش کردن خاطرات قدیمی تر شود یا اصلا میتوانید شروع به کسب تجربیات و کار های جدید با اشخاص دیگر کنید.

2. بزن بیرون

تنهایی میتواند بیشترین ضربه را به شما بزند پس خود را در خانه حبس نکنید؛ دنیا با تو یا بدون تو پیش میرود پس سعی کنید پا به پای آن حرکت کنید. شما نمیتوانید با حبس کردن خود در خانه به خودتان کمکی کنید.

این مقاله هم از دست نده :   برای ازدواج چه تست هایی باید انجام شود؟!

بیرون رفتن راه دیگری است برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید، پس بهتر است کفش های ورزشی خود را بپوشید و از خانه بیرون بزنید و شروع کنید به قدم زدن؛ از مناظر، رفت و آمد ها، خیابان های شلوغ لذت ببرید. در خانه ماندن باعث میشود شما بیشتر غرق در فکر کردن به گذشته ای شوید که دیگر باز نخواهد گشت.

روش هایی برای فراموش کردن عشق
روش هایی برای فراموش کردن عشق

3. از خاطراتت صحبت کن

افراد معمولا برای آن که چیزی را به خاطر بسپارند آن را مینویسند اما اگر میخواهید چیزی را فراموش کنید باید درمورد آن حرف بزنید؛ دلیلش هم این است که شما هنگام نوشتن معمولا بیشتر نکات و جزئیات را ثبت میکنید چرا که مدام چشمتان به نوشته می افتد و اگر نکته ای را فراموش کرده باشید آن را مینویسید اما اگر درمورد چیزی به صورت شفاهی صحبت کنید هربار هنگام حرف زدن از آن، احتمالا نکته ای را فراموش میکنید در نتیجه احساس کمتری هم نسبت به آن دارید و به نبال آن حجم کمتری از فشار روانی را تحمل میکنید این کار را آن قدر تکرار کنید که به مرور زمان جزئیاتی مانند اولین قرار ملاقات یا مثلا قدم زدن هایتان در فلان منطقه و… را فراموش کنید.

4. شواهد فیزیکی خاطرات خود را دور بیندازید

خاطرات تصاویری هستند که در ذهن ذخیره میشوند و میتواند به ما آسیب های روحی زیادی وارد کند، از آنجایی که شواهد فیزیکی، تمام خاطرات مربوط به آن را تقویت میکند اگر شما مواردی مانند عکس، فیلم، کادو و… را دارید که باعث یادآوری خاطراتی میشود که شما را آزار میدهد و احساسات شما را تحریک میکند آن ها را کنار بگذارید.

فقط کافیست مدتی تمام شواهد فیزیکی را دور بیندازید یا حداقل آن ها را از خود دور کنید و وقتی که زمان مناسب فرا رسید شما حتی با دیدن دوباره ی آن ها دیگر احساس بدی نخواهید شد پس همین حالا اتاق خود را نگاهی بیندازید و تمام چیزهای ریز و درشتی که باعث یاداوری خاطرات میشود دور بیندازید. هر چند این کار سختیست اما باید آن را انجام دهید چرا که دلیلی ندارد به گذشته بچسبید و از آینده غافل شوید هرچند ممکن است در ابتدا کمی آسیب ببینید اما این شروع طی کردن مسیری جدید و موفقیت آمیز است.

این مقاله هم از دست نده :   10نشانه مردی که شما را میخواهد

5. برای احساس آرامش درونی دعا کنید

وقتی همه چیز بد پیش میرود صحبت کردن با یک نفر دیگر میتواند باعث آرامش درونی شما شود همچنین شما را از استرس روزمره دور میکند و چه کسی بهتر از خدا که میدانید هیچ موقع شما را قضاوت نمیکند و در مسیر زندگی به شما کمک میکند. با این کار شما تمام انرژی منفی و شکست قلبی ای که داشته اید را کمرنگ خواهید کرد.

درست است که دعا کردن ممکن است به طور مستقیم باعث نشود که خاطرات را فراموش کنید اما میتواند به شما کمک کند که به دنبال ماجراجویی در زندگی خود باشید و کمتر احساس پشیمانی نسبت به گذشته را داشته باشید.

6. وقت خود را با انجام کارهای مفید پر کنید

اکنون که دیگر وقت آزاد بیشتری دارید میتوانید سرگرمی جدیدی داشته باشید. میتواند نوعی ورزش را امتحان کنید و آن را ادامه دهید یا شروع کنید به یادگیری زبانی جدید حتی میتوانید نقاشی کشیدن را امتحان کنید.

هر کاری میخواهید، فقط انجام دهید این بهترین زمان است که شروع به پیشرفت کنید و به شخصیتی بهتر از قبل تبدیل شوید؛ با این نوع رفتار علاوه بر پیشرفت موجب دور شدن ذهن شما از کسی میشود که قلب شما را شکسته است؛ هر چه زمان شما پرتر شود بهتر میتوانید روی مسیر خود تمرکز کرده و آن را ادامه دهید.

7. به اوقات بد فکر کنید

هر چند معمولا کسی انجام این کار را توصیه نمیکند و ممکن است در ابتدا انجام این کار اشتباه به نظر بیاید اما بهتر است به جای فکر کردن به لحظات خوشی که با عشق خود داشته اید به کار های بدی که انجام داده ویا عیب هایی که داشته فکر کنید که در هر صورت متوجه خواهید شد که بدون او وضعیت بهتری دارید.

این مقاله هم از دست نده :   عادات های زوج های موفق

8. وقت بیشتری با دوستان خود بگذرانید

از بهترین راه های غلبه بر جدایی گذراندن وقت با دوستان است؛ اگر شما را به بیرون دعوت کردند آن را بپذیرید، دوستان خوب از طریق گذراندن اوقاتی دوست داشتنی با شما باعث میشوند که کم تر به خاطرات گذشته فکر کنید. حرف دلتان را با دوستان صمیمی خود در میان بگذارید و ذهن خود را از تمام چیز های منفی دور کنید و به نشاط و شادی نزدیک تر شوید. تا زمانی که جوان هستید از این دوره زندگی لذت ببرید و با فکر کردن به گذشته این دوره را برای خود تلخ نکنید.

9. افراد جدیدی به زندگی خود اضافه کنید

شما چه فرد اجتماعی ای باشید چه نباشید باید سعی کنید همیشه با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید اگر این افراد همفکر شما باشند میتواند کمک بسیار زیادی به شما در فراموش کردن عشقتان کند. لازم نیست که یک رابطه حتما عاشقانه باشد فقط باید با کسی که حس میکنید میتواند به عنوان یک دوست با شما رابطه داشته باشد ارتباط برقرار کنید.

کلام آخر

به طور کلی همیشه باید در ابتدا و قبل ازورود به رابطه عاشقانه فردی مناسب را انتخاب کرد تا در نهایت مجبور به جدایی و تلاش برای فراموش کردن آن نباشید اگر هم این اتفاق بد برایتان پیش آمد روش های بالا میتواند موثر باشد علاوه بر این ها گذشت زمان هم میتواند به عنوان روشی مکمل برای موارد ذکر شده باشد. شاید الان با خود فکر کنید که زندگی برایتان سخت یا حتی غیر ممکن است اما روزی خواهد آمد که کوچک ترین احساسی نسبت به عشق گذشته خود نخواهید داشت پس به حسرت خوردن ادامه ندهید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *