تکنیک بهبود رابطه عاطفی با شوهر

بدون ارتباط عاطفی با شوهرتان

زنان هوس روابط عاطفی دارند. این یک ویژگی شخصیتی ریشه‌دار است که به شما امکان می‌دهد وابستگی عمیقی به شوهرتان ایجاد کنید. بدون ارتباط عاطفی با شوهرتان به مرور رابطه به سمت طلاق عاطفی کشیده خواهد شد. بنابراین صمیمیت فیزیکی در ازدواج ایجاد کنید و به رشد عشق ادامه دهید.

بنابراین، زمانی که هیچ ارتباط عاطفی با همسرتان احساس نکنید. به خصوص برای سلامت عاطفی و سلامت ازدواجتان مضر است. موقعیتی که در آن از نظر عاطفی جذب شوهرتان نمی شوید. می تواند به شدت شادی زناشویی شما را کاهش دهد. این امر به ویژه اگر در ابتدای رابطه خود یک ارتباط عاطفی سالم داشتید می تواند باعث ایجاد درد شود.

آوای مشاوران در این مقاله قصد دارد تکنیک هایی در جهت تقویت رابطه ی عاطفی ارائه دهد. تا در هر مرحله از یک رابطه که هستید از آن استفاده کنید.

 

رابطه ی عاطفی سرد

ممکن است مدتی زمانی از وقتی که شوهرتان به شما توجه میکرده . ساعت هایی را به گفتگو و سپری کردن زمان به شما اختصاص میداده گذشته باشد. چرا که رابطه به درجه ای رسیده که او حتی زمانی برای تماس تلفنی یا جواب دادن به پیام ها و حرف های شما نمی گذارد. از دست دادن این ارتباط عاطفی می تواند به شدت به ازدواج شما آسیب برساند. اینها چیزی جز نشانه های جدایی عاطفی در ازدواج نیست.

هر چه این فقدان ارتباط بیشتر طول بکشد، بیشتر احساس می کنید که به جای عاشق، به عنوان هم اتاقی زندگی می کنید. یا در مرحله ای طلاق عاطفی را حس می کنید.

 

فقدان ارتباط عاطفی در رابطه یا صمیمیت در ازدواج مساوی است با عدم صمیمیت عاطفی در ازدواج. فقدان حمایت عاطفی از سوی همسرتان، تمام اعتماد، خوشبختی و راحتی را از رابطه شما با همسرتان از بین می برد. احساس نداشتن ارتباط عاطفی با شوهرتان یک وضعیت وخیم است که نیاز به توجه فوری و اقدامات اصلاحی دارد. می توانید در این مورد از قانون جذب در عشق یک طرفه استفاده کنید.

 

دلیل فقدان ارتباط عاطفی می تواند از سهل انگاری محض شوهر شما متفاوت باشد. یا اینکه او از نظر عاطفی باهوش نیست. دلیلش هرچه که باشد، ابتدا باید به دنبال نشانه های آشکاری باشید که نشان می دهد چگونه رابطه از نظر عاطفی فاصله گرفته است.

این مقاله هم از دست نده :   چطور از همسرم عذرخواهی کنم

 

علائم دور شدن عاطفی

در اینجا برخی از علائم رایج نشان می دهد که صمیمیت عاطفی در ازدواج وجود ندارد. و اینکه چگونه از نظر عاطفی از شوهر خود فاصله می گیرید.

 

دیگر برای مشاوره پیش او نمی آیی

 

یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد هیچ ارتباط عاطفی ندارید. این است که دیگر برای مشاوره یا بع اشترام گذاشتن افکارتان در مورد آنچه در زندگی شما می‌گذرد به سراغ همسرتان نمی‌روید.

 

این به این دلیل است که یا احساس می‌کنید که او به مشکلات شما اهمیت نمی‌دهد. دیگر به نظرات او احترام نمی‌گذارید یا فکر می‌کنید. «احساس می‌کنم از سوی شوهرم نادیده گرفته شده‌ام» و از نظر عاطفی به اندازه کافی با او امنیت ندارید تا مشکلاتتان را در میان بگذارید.

 

فقدان حمایت عاطفی از سوی شوهرتان می‌تواند ضربه بزرگی به احساس ارزشمندی شما وارد کند و باعث شود احساس گوشه‌گیری کنید. تمایل کمتری به درخواست مشاوره از او داشته باشید. این موضوع رفته رقته می تواند شما را به سمت استرس  و افسردگی سوق دهد.

 

زندگی را به او به اشتراک نمی گذاری

 

مشابه موارد فوق، به جای اینکه مشکلات را به اشتراک نگذارید. متوجه می شوید که دیگر چیزی را با شوهرتان در میان نمی گذارید. فقدان صمیمیت از سوی همسرتان، تجربه گسست عاطفی در ازدواج، و احساس نادیده گرفته شدن از سوی همسرتان منجر به ناتوانی در به اشتراک گذاشتن زندگی مشترک یکدیگر می شود. شما دیگر جزئیات کار، خانواده، دوستان یا فرزندانتان را به اشتراک نمی گذارید. احساس نمی کنید که او سزاوار این نیست که بداند در زندگی شما چه می گذرد.

وقتی هیچ ارتباط عاطفی در یک رابطه وجود ندارد یا هیچ صمیمیت در ازدواج از جانب شوهر وجود ندارد. هیچ چیزی وجود ندارد که شما یا شریک زندگیتان ارزش به اشتراک گذاری با یکدیگر را داشته باشد.

 

رابطه جنسی را متوقف می کنید

 

یک پرچم قرمز بزرگ که هیچ ارتباط عاطفی با شوهرتان ندارید. این است که دیگر نمی خواهید با او صمیمی باشید. بدون ارتباط عاطفی، به سادگی نمی توانید درک کنید که این مقدار از خود را با او به اشتراک بگذارید.

اگر شوهری که از نظر عاطفی جدا است نادیده گرفته شود. حتی ممکن است از روش دروازه بان برای جلوگیری از رابطه جنسی به عنوان نوعی تنبیه استفاده کنید. در یک رابطه احساس دوری می کنید و هیچ ارتباط عاطفی با او را تجربه نمی کنید. برای رفع این مورد می توانید مقاله ی زنان با میل جنسی بالا را مطالعه کنید.

 

شما عمدا انتقاد می کنید

 

از آنجایی که از نظر عاطفی احساس قطع ارتباط می کنید و آسیب می بینید. به دنبال راه هایی برای صدمه زدن به او هستید. شما شروع به احساس جدایی از شوهرتان می کنید و با یک جدایی عاطفی فزاینده در ازدواج مواجه می شوید.

این مقاله هم از دست نده :   باورهای اشتباه، در زندگی مشترک سالم

بنابراین، شما راه هایی پیدا می کنید که آن را از او دور کنید. لیوان شسته نشده او را در سینک می بینید و او را تنبل خطاب می کنید. یا یک مشکل را می بینید و ادعا می کنید که او به خانه شما اهمیت نمی دهد. ممکن است کوچکترین چیزی را برای انتقاد پیدا کنید.این یک رفتار خطرناک است. زیرا مطالعات نشان می دهد که انتقاد در ازدواج می تواند منجر به افزایش تمایلات افسردگی در زوج ها شود.

حتی اگر ناامید هستید، بدانید که اگر اکثر صحبت‌های شما انتقاد باشد. شوهرتان به احتمال زیاد از شما دورتر خواهد شد. احساس عدم ارتباط عاطفی با شوهرتان اغلب می تواند شما را تا مرز انتقاد بیش از حد سوق دهد.

تکنیک بهبود رابطه عاطفی با شوهر

عوارض عدم ارتباط عاطفی

احساس نداشتن ارتباط عاطفی با کسی که می خواهید بقیه عمرتان را با او بگذرانید چیزی بیش از یک مشکل کوچک است. اینها نشانه های مضر غفلت عاطفی در ازدواج هستند. اگر سعی کرده‌اید با شوهرتان ارتباط برقرار کنید و متوجه شدید که او مدام شما را دور می‌کند. می‌تواند منجر به احساس ناامیدی شود. این یک تجربه ناامید کننده و تضعیف کننده است که در صورت عدم رسیدگی می تواند منجر به عوارض جانبی عاطفی جدی شود. تعدادی از عوارض جانبی در زیر ذکر شده است. مقاله ی کارهایی که عشقت رو مطیع میکنه می تواند کمک کننده باشد.

 

تنهایی و افسردگی

 

شما و شوهرتان برای همیشه و همیشه عهد بسته اید. و با این حال احساس می کنید که روزهای تنهایی خود را می گذرانید. تنهایی مایوس کننده است. زمانی که شما در حال از دست دادن ارتباط با همسرتان هستید. وضعیت بیشتر تشدید می شود. مدام فکر می کنید، “من احساس نمی کنم شوهرم دوستم دارد.” تنهایی و افسوس خوردن، همراه همیشگی شما می شوند.

 

شک به خود

چیز کمی در زندگی فلج کننده تر از شک و تردید به خود است. وقتی نمی توانید از نظر عاطفی با شوهرتان ارتباط برقرار کنید. ممکن است متوجه شوید که به خودتان شک می کنید. آیا شما به اندازه کافی همسر خوبی نیستید؟  شوهرتان آنقدر شما را دوست ندارد که جنبه عاطفی خود را به اشتراک بگذارد؟ آیا او از نظر عاطفی با شما ارتباط برقرار نمی کند زیرا در حال حاضر این کار را با شخص دیگری انجام می دهد؟

این سوالات می تواند منجر به حسادت، پارانویا و اعتماد به نفس پایین شود. اما، بهترین راه برای نجات خود از شک و تردید به خود، شناسایی نشانه‌های غفلت عاطفی در ازدواج و یادگیری چگونگی رفع انزوای عاطفی است.

 

دور میشی

 

احساس عدم ارتباط عاطفی با شوهرتان می‌تواند تأثیر مخربی بر ازدواج شما بگذارد. هر چه بیشتر سعی کنید او را وادار به برقراری ارتباط کنید و در ازای آن چیزی احساس نکنید. از یکدیگر دورتر خواهید شد. پس از اینکه از مکالمات صمیمانه احساس «طرد» کردید. به سادگی از تلاش برای به اشتراک گذاشتن خود با همسرتان هم از نظر جنسی و هم از نظر ذهنی دست بر می دارید. به هر حال، زنده ماندن از ازدواجی که از نظر عاطفی نادیده گرفته شده، آسان نیست.

این مقاله هم از دست نده :   جملاتی که باید به زنان گفت

 

خیانت

احساس نادیده گرفته شدن از نظر عاطفی برای یک زن بسیار شبیه به نادیده گرفته شدن جنسی برای یک مرد است. این باعث می شود باور کنید که شریک زندگی شما دیگر به شما اهمیت نمی دهد یا نیازهای شما را برآورده می کند. تنهایی و بی توجهی می تواند به شدت به خشم و رنجش نسبت به همسرتان تبدیل شود. همراه با ناامنی، این احساسات می توانند شما را برای یک رابطه جنسی آماده کنند. این به این دلیل است که شما قبلاً در یک رابطه احساس دوری می کردید.

 

چگونه یک ارتباط عاطفی را بازسازی کنیم

هر چه بیشتر اجازه دهید یک مشکل ناگفته در درون شما ریشه کند. بیشتر احساس آسیب خواهید کرد. ازدواج بدون صمیمیت عاطفی خود به خود حل نمی شود. شما باید یاد بگیرید که چگونه دوباره با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. مقاله ی چطور دل شوهرم رو ببرم به شما کمک خواهد کرد.

 

بهبود رابطه عاطفی

 

برقراری ارتباط

 

با ملایمت به شوهرتان بگویید که چه احساسی دارید. به او بگویید که مثل گذشته به او نزدیک نیستید. بپرسید آیا کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به شما کمک کند دوباره با هم پیوند برقرار کنید. این ممکن است گفتگو را باز کند و به هر دو طرف اجازه دهد تا مسائل خود را با هم در میان بگذارند.

 

بازی سرزنش را انجام ندهید

 

وقتی عدم ارتباط عاطفی خود را با شوهرتان مطرح می کنید. مهم است که سرزنش نکنید. به او نگویید که تقصیر اوست که احساس می‌کنید ارتباط شما قطع شده است. این باعث می شود او حالت تدافعی پیدا کند و ارتباطات ناسالم ایجاد کند. در عوض، تمایل خود را برای ارتباط با او به همان اندازه که قبلاً بودید ابراز کنید. بهتر است در این مورد 12 چیزی که نباید به مردها بگویید را مطالعه کنید.

 

برای قرار شب ها برنامه ریزی کنید

وقتی با همسرتان ارتباط عاطفی ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

می توانید با داشتن فعالیت های مشترک که مورد علاقه ی هردوی شما هست. ارتباط را مجددا احیا کنید. حتی می توانید از بازی ها و سرگرمی های استفاده کنید. می توانید به شکلی سرگرم کننده کتاب بخوانید به تماشای فیلم مورد علاقه ی خود بنشینید و درخصوص آن صحبت کنید.

 

کلام آخر

این روند ممکن است به مرور زمان ایجاد شود  و یا در رابطه عاطفی قرار گرفته اید که از ابتدا به این شکل پیش میرود و قصد ازدواج دارید. بهترین تصمیم در این دوران استفاده از مشاوره خانواده و برای ازدواج نیز مشاوره ازدواج است که آوای مشاوران با روند مشاوره رایگان تلفنی شما را همراهی خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *