چرا اغلب زنان پیشنهاد رابطه جنسی نمی دهند؟

موضوع شروع رابطه ی جنسی و اینکه چه شخصی شروع کننده باشد. برای برخی افراد چالش برانگی است. علاوه بر اینکه رابطه ی جنسی چطور می تواند شروع شود. سوال مهمی برای هر دوطرف هست که بهتر است. مرد شروع کننده باشد یا زن؟ بسیاری از آقایان نیز تمایل دارند رن شروع کننده باشد. چرا که برای آنها موضوعی لذت بخش خواهد بود.

در این مقاله علاوه بر دلایلی که برای خانوم هایی که شروه کننده ی رابطه نیستند. گفته می شود می توانید دراین رابطه از مشاوره رایگان خانواده نیز استفاده کنید.

۱) سرد مزاجی:

بی میلی به رابطه جنسی باعث میشود. که زنان برای برقراری رابطه جنسی پیشقدم نشوند. سرد مزاجی می تواند به دلیل مشکلات هورمونی اختلاف و مشکل در رابطه زناشویی و عاطفی و…. باشد. منشا بی میلی هر چه که باشد می تواند مشکلات زیادی در رابطه زوجین ایجاد کند و زندگی زناشویی را مختل کند یا به خطر بیندازد.

۲) نارضایتی جنسی:

گاهی زنان درخواست رابطه جنسی نمی‌کنند، چون ناراضی هستند. اگر رابطه به حد کافی رضایت بخش نباشد طبیعی است که در خواستی هم برای آن مطرح نمیشود بهترین راهکار در این مواقع این است که در مورد خواسته های جنسی با طرف مقابل صحبت کنند

۳)احساس شرم وخجالت:

یک باور غلط این است که زنان باید نیازهای جنسی خود را سرکوب یا پنهان کنند .طبق این باور رابطه فقط باید از طرف آقا شروع شود و حتی لذت بردن زن آنچنان مهم نیست. بی توجهی به نیاز زنان در رابطه جنسی می تواند باعث بروز مشکلات روحی و روانی شود. حتی کیفیت رابطه زوجین را تحت تاثیر قرار بدهد. خانمهایی باور غلط را رها کنند و بدون احساس خجالت نیاز جنسی خود را مطرح کنند.

این مقاله هم از دست نده :   درمان افسردگی زنان پس از خیانت همسر

۴)خود پنداره منفی:

در جهان امروز توجه زیادی به زیبایی اندام و چهره زنان شده . که این مسئله باعث شده زنان حس نازیبایی نسبت به خود داشته باشند. و فکر کنند خیلی جذاب نیستند و از اینکه بخواهند وارد رابطه جنسی بشوند نگران می شوند. اینکه فرد احساس خجالت می کند و نمی تواند میل و درخواست خود را بیان کند. نیاز به افزایش اعتماد به نفس درونی خود و یادگیری مهارت های ارتباطی دارد. چرا که کمبود اعتماد به نفس به صورت مستقیم به اعتماد به نفس فرد بر می گردد.

۵) نگرانی از رد شدن درخواست:

گاهی خانم ها نگرانند که مبادا درخواست آنها از جانب همسر یا پارتنرشان رد شود. به همین خاطر سعی می‌کنند درخواست خود را مطرح نکنند. در صورتی که بیان این درخواست به بالا رفتن اعتماد به نفس در آقایان کمک زیادی می کند. و چه بسا آنها از این پیشنهاد بسیار خوشحال می شوند.

۶) مشکلات عاطفی:

نیازهای جنسی در زنان رابطه مستقیمی با شرایط روحی آنها دارد. و به همین خاطر دلخوری ها و مشکلات عاطفی موجود در رابطه می تواند باعث شود. که آنها تمایل به برقراری رابطه جنسی با همسرشان نداشته باشند.

درخواست رابطه از جانب مردان

مردها برای برقراری رابطه جنسی ابتدا باید معاشقه کنند و با همسر یا پارتنر خود صحبت کنند. نظر او را پرسیده و بدانند که او نیز تمایل دارد رابطه برقرار کند. آیا از لحاظ روحی و جسمی و جنسی آمادگی انجام این کار را دارد یانه. مردها باید به این نکته خود توجه کنند که چنانچه با همسر خود مشاجره داشتنه اند یا بین آنها کدورتی وجود دارد به راحتی نمی توانند  نیاز جنسی خود را مطرح کنند. و از همسر خود توقع داشته باشد که آنها را در این نیاز همراهی کنند.

این مقاله هم از دست نده :   تکنیک بهبود رابطه عاطفی با شوهر

چون رابطه جنسی  بخصوص برای زنان ارتباط مستقیمی با رابطه زوجی آنها دارد. اگر زنی دچار سوگ شده یا مشکلاتی در خانواده اصلی پیش آمده و یا عزیزی در بستر بیماری است و یا….. هرگز ازایشان نخواهند که با او وارد رابطه جنسی شود .او را درک کنند بدانند که این رابطه برای زن هرگز لذتی ندارد. و این رفتار مرد را عدم درک او از شرایطش میداند و نسبت به او حس خوبی نخواهدداشت. زنان نیاز وافری به شنیده شدن دارند و آقایان بدانند که رابطه جنسی مرهمی بر زخم فعلی همسر هرچی که هست نمی باشد. بلکه اول باید با او صحبت کنند با او همدلی به همدردی کنند اجازه بدهند بانوحرفش را بزند و شنونده خوبی باشند.

درخواست رابطه از جانب مرداننکاتی که هر زنی باید بداند:

زنی اگر فکر می‌کند ظاهرش به اندازه کافی خوب و جذاب نیست. سعی کند اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرد در نظر داشته باشد. که همسرش را همانطور که هست انتخاب کرده و دوستش دارد . اینکه زنان  همیشه یا بیشتر مواقع برای برقراری رابطه جنسی پیشقدم شوند کار جالبی نیست. پس بهتر است درخواست خود را به طور غیرمستقیم به همسرشان بگویند.

مثل: (به کار بردن جملات عاشقانه ایجاد فضای رمانتیک دو نفره و…..) صحبت کردن در مورد مسائل جنسی برای اغلب خانم ها کار بسیار سخت و دشوار است در این شرایط از مشاوره رایگان حتما کمک بگیرند روانشناس بیطرفانه به حل مشکل آنها می پردازد و حتماً در این زمینه دانش و تبحر  دارد.

کلام آخر

به طور کلی رابطه جنسی یک ارتباط دو طرفه است. یعنی هر دو طرف باید برای آن تمایل داشته باشندا گر قرار باشد زنان همیشه پیش قدم برای برقراری رابطه جنسی باشند. دیر یا زود متوجه می‌شوند که همسرشان بی میلی نشان می دهد یا در بیشتر مواقع پیشنهاد آنها را رد می کند و نمی پذیرد. در نتیجه پیشنهاد رابطه جنسی باید به طور متعادل از جانب هر دو طرف رابطه مطرح شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *