چطوری بگم دوستت دارم؟

نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن؛ توجه کردن و مورد توجه قرار گرفتن،از نیاز های بنیادین آدمیان است. ارضای این نیازدر  یکی از انگیزه های اصلی ازدواج برای اکثر انسان هاست. درمقابل،احساس طرد شدن و مورد بی توجهی قرار گرفتن،به خصوص از جانب همسر،بسیار دردناک است و واکنش های نامطلوبی را در فرد ایجاد میکند. شنیدن دوستت دارم برای یک زن؛ درست مانند اکسیژن است! و برای مرد شنیدن دوستت دارم و سپاسگزاری حس قدرت و کفایت می دهد.

آوای مشاوران در  این مقاله راهنمایی های لازم را ارائه ی می دهد در صورت نیاز می توانید از مشاوره رایگان نیز استفاده کنید. شاید وقت شنیدنش همه چیز عادی باشد؛ اما لحظه ای آن را دریغ کنید؛میفهمید چقدر حیاتی بود.برای حفظ این ستون زندگی توجه به نکات زیر ضروریست:

 به شخص خاص خود فکر کنید و فکرکنید که بهترین راه گفتن “دوستت دارم” چیست؟

آیا آنها یک رمانتیک ناامید،درونگرا و هنرمند هستند یا فقط دوست دارند بخندند؟

هنگامی که ترجیحات آنهارا مشخص کردی،گفتن “دوستت دارم” چندان سخت نخواهد بود.

1ـ انتخاب زمان مناسب:

*زمانی که این احساس متقابل به نظر میرسد به عشق خود اعتراف کنید.

برای تعیین اینکه آیا این احساس متقابل است یا خیر. به نشانه هایی که شریک زندگیتان نشان می دهد توجه کنید. همانطور که شریک زندگی خود را میشناسید. احساسات او نسبت به خود را خواهید شناخت. اگر شریک زندگیتان کارهایی انجام می دهد که شما را بخنداند. با اشتیاق به شما نگاه می کند و شما را در الویت زندگی اش قرار می دهد. احتمالا احساس خوبی به شما دست می دهد.

این مقاله هم از دست نده :   بازسازی رابطه پس از خیانت

2ـ با شریک زندگی خود رو در رو باشید تا احساسات خود را به او بگویید

لحظه ای که به عشق خود اعتراف می کنید یک نقطه قدرتمند و متحول کننده در رابطه شما است. زیرا به طور رسمی به یکدیگر متعهد می شوید. به همین دلیل ،شما می خواهید به هنگام اعتراف به احساسات خود حالت چهره و واکنش آنها را به وضوح ببینید.

3ـ به چشمانش نگاه کن

تماس چشمی بسیار مهم است. این کار روی شخص مقابل تاثیر می گذارد که شما نسبت به احساسات خود مطمئن هستید و در آن شک ندارید. عدم حفظ تماس چشمی نشانه عدم اطمینان است.

4ـ  اغلب از شریک زندگی خود تعریف کنید:

جملاتی مانند ” وای لباست عالی به نظر می رسد.” یا ” موهایت که عقب انداخته شده عالی به نظر می رسند” بگویید. این به همسرتان اطمینان می دهد که به او می دهید و جذب او می شوید.

5ـ استفاده از کلمات و جملات عاشقانه:

برخی افراد عشق را از طریق کلمات احساس میکنند و نشان می دهند. تعریف کردن و تشویق کردن، گفتن “دوستت دارم” وگذاشتن یادداشت های محبت و قدردانی،جملاتی چون:

* ما مانند قطعات پازل باهم هماهنگ میشویم.

* تو بهترین اتفاقی هستی که برای من رخ داده است.

*من هرکاری میکنم تا تو خوشحال باشی.و…!

6ـ هدایا:

برخی افراد  از طریق هدیه دادن ابراز عشق میکنند واحساس می کنند. دادن گل،لباس،غذای مورد علاقه یا یک وسیله دست سازیکی از راه هایی است که مردم نشان می دهند که به شما فکر میکنند.

نیازهای شریک زندگی خود را درک کنید:7ـ نیازهای شریک زندگی خود را درک کنید:

شریک زندگی شما عشق را از طریق لمس دریافت میکند،ممکن است عشق را از طریق هدیه ابراز کنید. تشخیص اینکه روشی که شما عشق می ورزید. ممکن است به گونه ای نباشد که همسرتان عشق را دریافت  میکند. با این حال،دانستن روش هایی که شریک زندگی تان احساس میکند دوست داشتنی است. به شما کمک میکند عشق را به روش هایی ابراز کنید که شریک زندگیتان قدردانش باشد. در این مرحله می تونید با استفاده از مشاوره خانواده رایگان اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

این مقاله هم از دست نده :   چطور دل شوهرم ببرم

8ـ احساسات خود را کلامی بیان کنید

به همسرتان بگویید که دوستش دارید. وقتی همسرتان را جذاب دیدید به او بگویید. شریک زندگی شما نمی تواند ذهن شمارا بخواند بنابراین وقتی متوجه شدید شریک زندگی خود را تحسین میکنید. خود را با کلمات بیان کنید و به یاد داشته باشید که هرگز قدیمی نمی شود!

*ممکن است احساس راحتی بیشتری در نوشتن احساسات خود داشته باشید. تا با صدای بلند،بنابراین برای شریک زندگی خود کارت یا نامه بنویسید. برای همسرتان یادداشت بگذارید تا نشان داده شود که به او فکر میکنید و به او اهمیت می دهید. در این مورد اگر احساس خجالت می کنید یا مشکلی در بیان آن دارید نیاز به افزایش اعتماد به نفس و یادگیری مهارت های ارتباطی هست.

9ـ ابراز محبت کنید

محبت عشق را به گونه ای منتقل می کند که کلمات نمی توانند.وقتی با شریک زندگی خود هستید،مهربان باشید و عشق خود را از طریق لمس ابراز کنید،موهایش را لمس کنید،دستش را بگیرید و بازوی خود را دور او قرار دهید.لمس فیزیکی میتواند صمیمیت ایجاد کند و به همسرتان نشان دهد که می خواهید از نظر فیزیکی با او صمیمی باشید.

توجه داشته باشید که برخی افراد محبت بیشتری را نسبت به دیگران ترجیح می دهند. با شریک زندگی خود در مورد چیزهایی که قدردانی میکند،کارهایی که برایش ارزش محسوب می شود صحبت کنید.

10ـ مهربان باش

مهربانی بهترین پیش بینی کننده ثبات و رضایت طولانی مدت در روابط است.مهربان بودن به شریک زندگی خود نشان می دهد. که برای نشان دادن عشق در رابطه سرمایه گذاری کرده اید. باشریک خود به مهربانی رفتار کنید و تشخیص دهید که چه زمانی با شریک خود مهربان نبوده اید و آسیب را جبران کنید.

این مقاله هم از دست نده :   چرا اغلب زنان پیشنهاد رابطه جنسی نمی دهند؟

11ـ شادیتان را به اشتراک بگذارید

خبرهای خوب شریک زندگی خود را جشن بگیرید.درمواقعی که شرایط سخت است کنار شریک زندگی خود باشید. به ویژه زمانی که شریک زندگیتان اخبار مثبتی را تجربه میکند. در کنار همسرتان باشید.نشان دهید که از شریک زندگی هود حمایت می کنید.

12ـ مدتی را به تنهایی باهم بگذرانید

زندگی ممکن است با کار،بچه ها،دوستان و..شلوغ شود.مطمئن شوید که زمانی را برای تنهایی با شریک زندگی خود احساس دهید.درمورد چیزهایی که برای هردوی شما معنا دار است صحبت کنید. از صحبت کردن در مورد “کارها،بچه ها،پول” خودداری کنید.یک شب قرار ملاقات بگذارید وانجام کاری باهم لذت ببرید.

سخن آخر

در رابطه عشق بورزید،به همسرتان نزدیک شوید و اجازه دهید عشقتان دیده شود. هرروز از خودتان بپرسید: “امروز چطور می تونم به همسرم عشق بورزم؟” یا وقتی ناراحت هستید آرام بگیرید و بپرسید: “الان چه کار عاشقانه ای می تونم انجام بدهم؟” قصد عاشقی کردن را سرلوحه ی خویش قرار دهید و آن را در زندگیتان عملی سازید. اهمیتی ندارد که عشق عظیمی را تجربه می کنید یا نه؛شما و همسرتان همیشه می توانید راه های بیشتری برای عشق ورزیدن به یکدیگر پیدا کنید.

دوستت دارم؛نه فقط برای آنچه که هستی،بلکه برای آنچه هستم وقتی که با توام.   “روی کرافت”

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *