7 راهی که بیشتر دوست داشتنی شویم

همه انسان ها دوست دارند فردی دوست داشتنی باشند و در نزد دیگران محبوبیت داشته باشند. اکثر افراد دوست دارند که دیگران نسبت به آنها احساس خوب و توام با دوستی داشته باشند.که این نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن نیاز طبیعی هر فردی است. برای اینکه دوست داشتنی باشید باید مسیری را طی نمایید که شما را به سمت این نیاز هدایت کند ،حواستان باشد که در طی مسیر از افراط  در هر کدام از راههایی که در زیر برایتان بازگو می کنیم بپرهیزید.

آوای مشاوران در این مقاله سعی دارد. با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهد شما را گام به گام به شخصیتی دوست داشتنی نزدیک کند. این روند حتی تاثیر بسزایی در انتخاب و جذب شریک عاطفی ایده آل شما دارد. می توانید در این مسیر با دریافت مشاوره رایگان ازدواج از راهنمایی های بیشتر بهره ببرید.

1.” پذیرش داشتن“.

بهترین هدیه ای که می توانید به دیگران ببخشید این است که به شیوه ای مثبت و بی چون و چرا به آنها توجه نشان دهید . آنها را به طور کامل و بی حد و مرز بپذیرید. در این وضعیت، هرگز از آنها انتقاد نمی کنید و در جستجوی اشتباهاتشان نیستید. شما آنها را همانطور که هستند قبول دارید. شما می توانید پذیرفتن دیگران را با کارهایی مثل “لبخند زدن” نشان دهید. وقتی شما در برخورد با دیگران به آنها لبخند می زنید باعث افزایش عزت نفس در آنها می شوید و افراد نسبت به خودشان احساس خوشایند پیدا می کنند.

  1. قدرشناس بودن

هرگاه از دیگران به خاطر کارهای کوچک و بزرگی که انجام داده اند سپاسگزاری می کنید؛عزت نفسشان را افزایش می دهید. آنها احساس می کنند مهمتر و دوست داشتنی تر هستند.  وقتی در هر موقعیتی به خاطر کارهای کوچک یا بزرگ تشکر کنید،عادت می کنید شاکر همه آدم هایی باشید که برای شما کارهایی انجام می دهند. از همسرتان از فرزندتان تشکر کنید. سپاسگزاری پیامدهایی دارد ،هرگاه به دیگران لبخند می زنید علاوه بر افزایش عزت نفس دیگران، بر عزت نفس خودتان هم می افزایید.

  1. تایید کردن“.

همه ی انسان ها،در زندگیشان نیاز به تایید رفتارها و موفقیت های خود در وجودشان احساس می کنند. افرادی که دیگران را تایید می کنند هر جا که می روند با استقبالی خوب مواجه می شوند. شما باعث میشوید که افراد احساسی شگفت انگیز نسبت به خودشان پیدا کنند و شما را فردی تاثیرگذار، دوست داشتنی تر و بی نهایت جذاب ببینند.

  1. تحسین کردن“.

وقتی با تمام وجود دیگران را به خاطر ویژگی ها،دارایی ها یا موفقیتشان تحسین می کنید به طور ناخودآگاه احساس آنها را درباره ی خودشان بهبود می بخشید. آنها احساس میکنند که انسان هایی مهم و دوست داشتنی هستند بنابراین آنها هم به خودشان و هم به شما بیشتر علاقه نشان می دهند. انسانی را تحسین کنید که دارای ویژگی بی نظیری مثل وقت شناسی است. دیگران را به خاطر کارهای کوچک و بزرگ شان تحسین کنید. همیشه در جستجوی فرصتی برای تحسین کردن دیگران باشید. هر زمان که چنین فرصتی را پیدا کردید، دیگران شما را انسانی دوست داشتنی تر و جذابتر می بینند.

  1. توجه نشان دادنتوجه نشان دادن“.

توجه نشان دادن موثرترین شیوه برای افزایش عزت نفس دیگران و عاملی مهم برای جذب کردن فوری آنها محسوب می شود. وقتی با تمام وجود به دیگران توجه نشان می دهید، آنها احساس می کنند که دوست داشتنی و مهم هستند و به مراتب به شما نیز علاقه ی بیشتری نشان می دهند.

  1. با دقت گوش کردن“.

با تمام وجود به حرف های دیگران گوش کنید و حرفشان را قطع نکنید. اگر کسی می خواهد با شما حرف بزند،مخصوصا وقتی در خانه ی خود هستید،بی درنگ همه ی کارها را کنار بگذارید و با تمام وجود به او گوش کنید. تلویزیون را خاموش کنید،کتاب را ببندید، روزنامه را کنار بگذارید و فقط قاطعانه به حرف های او توجه کنید. افراد این رفتار شما را تشخیص می دهند و به آن احترام می گذارند. طوری گوش کنید که گویی مجذوب حرف های طرف مقابل خود شده اید.

این مقاله هم از دست نده :   مردان عاشق چه زنانی می شوند؟

  1. افزایش اعتماد به نفس

زمانی که در ارتباط با افراد قرار می گیریم. نوع رفتار، زبان بدن، به صورت کلی شخصیت ما در نظر آنها جلوه می کند. برای اینکه بتوانیم در مجوع رفتار و گفتار خود شخصیتی دوست داشتنی داشته باشیم. لازم است خودانگاره و خودباوری قوی و مثبتی از خود داشته باشیم. ئر.اقع همان داشتن اعتماد به نفس واقعی. داشتن اعتماد به نفس در روابط اجتماعی، عاطفی و خانوادگی تاثیر بسزایی دارد. در این روند می توانید با استفاده از مشاوره رایگان آوای مشاوران مسیر را براحتی طی کنید.

کلام آخر

این مهارت ها را سعی کنید به عادت تبدیل کنید. در حالی که این روش ها را تمرین می کنید به طور طبیعی رفتارهای مناسب برای تاثیر گذاری بر دیگران را در ذهن نیمه هوشیارتان برنامه ریزی می کنیدو بعد ذهن نیمه هوشیار شما مسئولیت را به عهده می گیرد و کمک می کند تا شما این شیوه ها را به طور طبیعی و به آسانی به کار ببرید.

“مایستر اکهارت” معتقد است: اگر خود را دوست داری، دیگران را نیز مانند خودت دوست داری. تا وقتی دیگری را کمتر از خودت دوست داری، در دوست داشتن خودت هم موفقیت واقعی کسب نکرده ای؛ ولی اگر خودت و همه را به یک اندازه دوست بداری، آنگاه همگی را به منزله یک شخص دوست خواهی داشت وآن هم خداست هم انسان. بنابراین، ان کسی درستکار و بزرگ است که ضمن دوست داشتن خود،همه را به تساوی دوست بدارد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *