چطور از همسرم عذرخواهی کنم

اگر تا به حال دعوا کرده اید، عهد خود را زیر پا گذاشته اید یا احساسات همسرتان را جریحه دار کرده اید. لازم است یاد بگیرید که چگونه از همسرتان عذرخواهی کنید. در زندگی مشترک دانستن تکنیک های رفتاری به شما در داشتن فرمول ازدواج موفق کمک خواهد کرد. اینکه در چه دورانی از رابطه ی خود هستید و چقدر زمان گذشته تفاوتی ندارد. اینکه چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته اید تفاوتی ندارد. مهم تلاش شما درجهت ترمیم رابطه  و صداقتی که در انجام این کار دارید است.

آوای مشاوران دراین مقاله قصد دارد شما را با جزئیات رفتاری که در اختیار دارید به بهترین شکل عذرخواهی کنید و چالش موجود را حل نمایید.

 

هنر عذرخواهی از همسر

 

در واقع، دانستن اینکه چگونه از همسر خود عذرخواهی کنید یک مهارت ازدواج و زندگی ضروری است. به شما در حل شدن مسائلی که دارید کمک می کند.امروز، 7 مرحله ساده را کشف خواهید کرد که به شما کمک می کند از همسرتان عذرخواهی کنید و دو منبع عذرخواهی که به شما کمک می کند بهتر شوید.

 

در طول رابطه عذرخواهی های متعددی از یکدیگر دیده ایم. به شکل های متنوع این کار انجام شده. گاهی هیچکدام از شما حاضر به عذرخواهی نبوده که اوضاع را بدتر کرد و نشان داد که هر طرف رابطه چقدر می تواند خودخواه باشد. ممکن است در یک جنگ قدرت گرفتار بودیه باشید و منتظر که دیگری اول اشتباه کند.

در ازدواج در نهایت با همسرتان دعوا یا مشاجره شدیدی خواهید داشت که باعث ایجاد احساس وحشتناکی در شما می شود. اینکه در ازدواج و یک رابطه ی عاطفی مشکلات و چالش هایی وجود داشته باشد امری طبیعی است. اما مهم این است که چطور آن را حل می کنید و از پس دلخوری های بعد از آن بر می آیید.

 

اشتباه خود را بپذیرید

 

اینکه اشتباه نکنید امکان پذیر نیست. مهم این است وقتی اشتباه می کنید، اشتباهات خود را بپذیرید. شما با اینکار فرد بهتری خواهید شد و همسر بهتری خواهید داشت. روی خودتان کار کنید تا شریک عاطفی بهتری شوید تا اشتباهات قبلی را دوباره تکرار نکنید.

برای عذرخواهی…

برای عذرخواهی لزوماً مجبور نیستید فردی در “اشتباه” باشید. گاهی اوقات درست و غلطی وجود ندارد و صرفاً اختلاف نظرهست. وقتی که معنی و منظور حرف های یکدیگر را بفهمید با هم همدلی کنید و گاهی خود را جای طرف مقابل بگذارید. سهم خود را در رابطه ببینید و تصمیم بگیرید آن را انجام دهید. عذرخواهی کردن راحت می شود.

این مقاله هم از دست نده :   چطور مشکلمو با همسرم حل کنم

آیا شنیدن اینکه همسرتان متوجه شده است که اشتباه کرده و دفعه بعد سعی خواهد کرد بهتر عمل کند، خوب نیست؟ شما می خواهید با همسرتان همان طور رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار شود و این یکی از راه های تشویق آن است.

هیچ یک از ما انسان های کاملی نیستیم و اشتباهاتی خواهیم داشت. بنابراین مهم است که وقتی اشتباه می کنید، آنها را قبول کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید  در جهت رشد زندکی از آن استفاده کنید. برای تبدیل شدن به فرد بهتر و همسر بهتری تلاش کنید. رابطه ی عاطفی نباید نبرد غرور و جنگ قدرت باشد! به عنوان یک زن یا شوهر، باید غرور خود را کنار بگذارید تا یکی شوید، ایثار کنید و در کنار همسرتان رشد کنید.

چطور از همسرم عذرخواهی کنم

روش های عذرخواهی کردن از زن یا شوهر خود

1.   بپذیرید که اشتباه می کنید.

 

این مرحله از همه مهمتر است. قبول کن مرتکب اشتباه شدی. می بینید، تا زمانی که قبول نکنید که اشتباه می کنید. عذرخواهی شما صادقانه، معنادار و واقعی نخواهد بود. زیرا در حالت چهره و نگرش شما ظاهر می شود.پس یاد بگیرید که اشتباهات خود را بپذیرید. مسئولیت اعمال خود را بپذیر.

 

۲- بپذیرید که به احساسات همسرتان آسیب رسانده اید.

 

همه ما وقتی کسی که دوستش داریم کار اشتباهی انجام می دهد، احساس ناراحتی می کنیم. پس این فکر را هم در ذهن داشته باشید. درواقع با این عمل به درستی همدلی می کنید. به عنوان یک من باید بدانید چطور زنی را شیفته ی خود کنید که شامل این رفتارهاست و به عنوان یک زن لازم هست نسبت به چیزهایی که نباید به مردها بگویید آگاه باشید.

 

به احساسات همسرتان احترام بگذارید. خودت را جای اونها بگذار. “متأسفم که باعث شدم احساس کنی به اندازه کافی بهت اهمیت نمیدم. گاهی انجام یکسری کارهارو فراموش می کنم. هدفم ناراحت مردنت نیست. بیا همفکری کنیم که چطوری می تونیم این موضوع رو حل کنیم و اجازه ندیم اتفاق بیفته.»

 

3.   به همسرتان بگویید چقدر متاسفید.

 

عذرخواهی شما باید صادقانه و صمیمانه باشد، نه چیزی که فقط برای جلب رضایت همسرتان بگویید. علاوه بر این، هرگز از کلمه “اما” در عذرخواهی خود استفاده نکنید زیرا این پیام را به شما منتقل می کند که واقعاً از کاری که انجام داده اید پشیمان نیستید. سهم خود را بپذیرید و آن را به بهترین شکل انجام دهید.

همچنین در عذرخواهی خود دقیق باشید. سعی نکنید آن را با عذرخواهی های دیگر مخلوط کنید. هر بار روی یک موضوع و یک عذرخواهی تمرکز کنید. علاوه بر این، هنگام عذرخواهی از “من ” استفاده کنید. مثلا من متاسفم برای …. به جای متاسفم برای … کلمات نقش مهمی دارند! یک عذرخواهی صادقانه به ایجاد یا بازسازی اعتماد، بهبود مهارت های ارتباطی و تقویت صمیمیت در ازدواج شما کمک می کند.

این مقاله هم از دست نده :   چرا اغلب زنان پیشنهاد رابطه جنسی نمی دهند؟

 

4.   متواضع باشید و از همسرتان بخواهید که شما را ببخشد.

 

بهترین راه برای عذرخواهی از همسر یا همسرتان حضوری است. رو در رو. سعی کنید آن را ننویسید، پیامک ارسال نکنید. حتی اگر ترجیح می دهید برای همسرتان نامه عذرخواهی بنویسید. اگر نمی توانید آن را به صورت شفاهی بیان کنید، کمی عمیق تر نگاه کنید و از خود بپرسید، چه چیزی مانع شما می شود؟

 

آیا به این دلیل است که نمی دانید چگونه بدون دعوا با همسرتان ارتباط برقرار کنید؟ اگر چنین است، پس امروز یاد بگیرید که چگونه بدون دعوا با همسرتان ارتباط برقرار کنید.

 

آیا ممکن است به این دلیل باشد که از کاری که انجام داده اید احساس شرمندگی می کنید؟ یا آنقدر مغرور هستید که نمی توانید عذرخواهی کنید؟

 

5.   خودتان را ببخشید.

 

گاهی اوقات، بعد از اینکه متوجه شدید دردی که برای عزیزتان ایجاد کرده اید. ممکن است بخشیدن خود دشوار باشد. خود سرزنشی ها شروع شود. گاهی برای ایجاد نشدن چنین حسی همیشه حق به جانب رفتار می کنید و عذرخواهی نمی کنید. همانطور که باید همسرتان را ببخشید، باید این شفقت را به خودتان نشان دهید. بخشیدن خود باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. تا بتوانید برای تبدیل شدن به شریک عاطفی بهتری تلاش کنید.

 

6.   یک برنامه اقدام ایجاد کنید.

 

به همسرتان نشان دهید که قرار است چه کاری انجام دهید تا این اشتباه دوباره تکرار نشود. با یک برنامه اقدام یا فهرستی از کارها بیایید، این کار را انجام خواهید داد تا این اشتباه دیگر تکرار نشود. اگر فکر می کنید می تواند کمک کند، کارهایی را که می توانستید بهتر انجام دهید، یادداشت کنید. در این مورد بعد از عذرخواهی می توانید با هم همفکری کنید و بهترین راه حل ممکن را پیدا کنید. از همفکری غافل نشوید چرا که گاهی ممکن است راه حلی را انتخاب کنید که نه تنها کارآمد نباشد بلکه شرایظ را بدتر کند.

چطور از همسرم عذرخواهی کنم

مثلا:

 

در صورت عدم پرداخت برای قبض، یک راه حل عالی پس از عذرخواهی صمیمانه شما، تنظیم یادآوری در تقویم یا تلفن شما خواهد بود. در حالت ایده آل، شما می خواهید برنامه اقدام خود را با همسر یا همسر خود ایجاد کنید. اگر برنامه اقدام را به تنهایی ایجاد می کنید، نظرات و/یا بازخورد همسرتان را جویا شوید. با پرسیدن نظر همسرتان، او تلاش شما را برای بهتر شدن می بیند. همچنین نشان می دهد که برای نظر او ارزش قائل هستید.

 

7.   برنامه اقدام خود را تمرین کنید.

 

به عمل کار برآید به سخندانی نیست. پس سخنان خود را عملی کنید. متعهد شوید که دوباره همان اشتباه یا مشکل را تکرار نکنید.

 

تمرین.

 

برای جبران اشتباهات خود تلاش لازم را انجام دهید. رفتارهای خود را تغییر دهید. با تبدیل شدن به یک فرد بهتر، همسرتان شاهد پیشرفت شما خواهد بود. همچنین شک و تردیدها را از بین می برد و ترس از تکرار مجدد همان اشتباه (ها) را از بین می برد. به عبارت دیگر، تمرین برنامه اقدام یکی از راه‌های ارتباط مجدد با همسرتان پس از دعوا یا مشاجره است.

این مقاله هم از دست نده :   جملاتی که باید به زنان گفت

 

عذرخواهی اولین قدم است

وقتی بهشریک عاطفی خود می گویید برای چیزی متاسفید، همه چیز درست نمی شود. این به سادگی به این معنی است که شما تصدیق می کنید که چیزی درست نیست. و شما باید آن را با تلاش برای انجام بهتر دفعه بعد دنبال کنید.

ممکن است دوباره همان اشتباهات را تکرار کنید، اما از خود بپرسید:

 

» چرا به خودم و همسرم صدمه می زنم؟

 

» چرا نمی توانم از انجام این اشتباه دست بردارم؟

 

» چگونه همسر یا شوهرم می تواند به من کمک کند تا از تکرار این اشتباهات جلوگیری کنم.

 

» آیا به کمک خارجی نیاز دارم؟ به عنوان مثال، یک درمانگر یا مشاور.

 

پرسیدن چنین سوالاتی از خود به شما کمک می کند تا همسر بهتری شوید و اشتباهات مشابه را تکرار نکنید. شما همچنین قادر خواهید بود برای بهبود خود به دنبال کمکی باشید. آوای مشاوران با استفاده از طرح مشاوره رایگان تلفنی قصد دارد شما را در این مسیر همراهی کند.

 

برداشتن قدم های بیشتر

 

شما همسرتان را دوست دارید درست است؟ پس چرا چندقدم اضافی برای اوبرندارید؟ چرا هر کاری که می توانید انجام نمی دهید تا اشتباهات مشابهی را تکرار نکنید؟ شما اکنون می دانید چه کاری باید انجام دهید، پس ادامه دهید و آن را انجام دهید!

 

چند روش رایگان و عملی برای عذرخواهی از همسرتان

علاوه بر 7 مرحله ای که قبلاً به آن اشاره کردیم، از یکی از راه های زیر استفاده کنید تا با عذرخواهی خود قدم های بیشتری را طی کنید.

 

⇒ بعد از اینکه صمیمانه اعتراف کردید که متاسف هستید، شریک عاطفی خود را در آغوش بگیرید. گرفتن دست و لمس فیزیکی نیز به شما در برقراری ارتباط مجدد کمک می کند. باز هم مراقب احساسات همسرتان باشید. اگر نمی‌خواهند لمس شوند، فضایشان را به آنها بدهید و به آنها احترام بگذارید. مجبورش نکن.

⇒ گل های مورد علاقه همسرتان را بخرید (مرد و زن ندارد)

به یاد داشته باشید که یک یادداشت صمیمانه برای توضیح «متاسفم» خود به آن اضافه کنید. اگر زبان عشق همسرتان هدیه دادن باشد، به شما کمک می کند.

 

⇒ به همسرتان در کارهای خانه مانند شستن ظروف در زمانی که برنامه مورد علاقه شما پخش می شود کمک کنید. نشان از اهمیت دادن و در اولویت قراردادن است. حتی بهتر از آن، سهم خود را از کارهای خانه انجام دهید. باز هم، اگر زبان عشق همسرتان خدماتی باشد، کمک خواهد کرد.

 

غذای مورد علاقه آنها را بپزید و او را غافلگیرکنید

 

به همسرتان نشان دهید که به او احترام می گذارید و از او قدردانی می کنید.

 

او را کنار بکشید و گفتگوهای نرم و احساسی داشته باشید.

 

کلام آخر

زمانی که هم آرام هستید و هم برای گفتگو باز هستید، بنشینید. تا بتوانید به ریشه آنچه رخ داده است، برسید. می توانید از تمام این چالش ها به عنوانی فرصتی تازه برای شناخت بیشتر و ساخت رابطه استفاده کنید. همچنین می توانید بدون اگاهی و غبا غرور پیش بروید و اجازه  ندهید مشکلات حل شوند. اگر در دوران نامزدی هستید مشاوره ازدواج و اگر در یک زندگی مشترک هستید مشاوره خانواده کمک کننده خواهد بود.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *