5 زبان عشق

زبان های عشق پنج مورد را را توصیف می کنند که افراد در یک رابطه عشق را دریافت و ابراز می کنند. دانستن زبان عشق شریک زندگی‌تان و گفتن آن‌ها به زبان شما می‌تواند به شما کمک کند که هم دوست داشته باشید و هم مورد قدردانی قرار بگیرید.

تقریباً همه می خواهند به همسر خود نشان دهند که به او اهمیت می دهند. با این حال بسیاری از مردم تلاش می کنند تا این کار را به گونه ای انجام دهند که با قلب عزیزشان صحبت کند. اگر متوجه شدید که این وضعیت شما را توصیف می کند، ممکن است بخواهید. درباره پنج زبان عشق که توسط  آوای مشاوران در این مقاله از آن صحبت می کند اطلاعات بیشتری کسب کنید. بنابراین با استفاده از مشاوره رایگان ازدواج که به صورت مشاوره تلفنی رایگان انجام می شود استفاده کنید.

پنج زبان عشق چیست؟

کتاب چپمن “5 زبان عشق” اولین بار در سال 1992 منتشر شد. او متوجه شد که زوجین نیازهای یکدیگر را درک نکرده اند. این باعث شد که او پنج زبان عشق یا روش هایی را که افراد در روابط ابراز عشق می کنند، بیابد. آن ها هستند:

کلمات تاییدی

زمان کافی

لمس فیزیکی

اعمال خدمات

دریافت هدایا

کلمات تاییدی

کلمات تأییدی در مورد ابراز محبت از طریق کلمات گفتاری، تمجید یا قدردانی است. وقتی این زبان اصلی عشق کسی است، از کلمات محبت آمیز و تشویق و همچنین نقل قول های نشاط آور، یادداشت های عاشقانه و پیام های متنی زیبا لذت می برند. می توانید با تعریف و تمجید از او یا اشاره به کارهایی که به خوبی انجام می دهند، روز او را بسازید.

زمان کافی

کسی با این زبان عشق توجه بی‌نظیر می‌خواهد.این افراد احساس دوست داشتنی بودن می کنند اگر شما در کنار هم باشید و روی آنها تمرکز کنید. این به معنای کنار گذاشتن تلفن همراه، خاموش کردن تبلت، برقراری تماس چشمی و گوش دادن فعال است. افراد با این زبان عشق به دنبال کیفیتهستند تا  کمیت.

این مقاله هم از دست نده :   چطور دختر عاشق کنیم؟

لمس فیزیکی

فردی که زبان اصلی عشق او لمس فیزیکی است، از طریق محبت فیزیکی احساس می کند که دوستش دارید. جدای از رابطه جنسی، وقتی شریک زندگی‌شان دستش را می‌گیرد، بازویش را لمس می‌کند یا مثلاً در پایان روز به او ماساژ می‌دهد، احساس دوست داشتن می‌کنند. ایده این فرد از یک قرار عالی ممکن است شامل در آغوش گرفتن روی مبل با یک لیوان نوشیدنی خنک و یک فیلم خوب باشد. آنها فقط می خواهند از نظر فیزیکی به شریک زندگی خود نزدیک باشند.

اعمال خدماتی

برای اعمال خدماتی، زمانی که شخصی کارهای خوبی برای او انجام می دهد، احساس می کند که مورد علاقه و قدردانی قرار می گیرد، مانند:

کمک به ظروف

انجام امور

جاروبرقی

گذاشتن بنزین در ماشین

این افراد وقتی مردم کارهای کوچکی برای آنها انجام می دهند را دوست دارند و اغلب می توان آنها را در حال انجام این خدمات برای دیگران یافت.

مقاله ی چرا رابطه ی طولانی به ازدواج نمیرسه نیز کمک کننده خواهد بود.

دریافت هدایا

هدیه دادن نمادی از عشق و محبت به فردی با این زبان عشق است. آنها نه تنها برای خود هدیه، بلکه برای زمان و تلاشی که هدیه دهنده برای آن صرف می کند، ارزش قائل هستند. افرادی که هدایا را به عنوان زبان اصلی عشق خود دریافت می کنند، لزوماً انتظار هدایای بزرگ یا گران قیمت را ندارند. بیشتر آن چیزی است که پشت این هدیه وجود دارد که برای آنها جذابیت دارد.

وقتی برای انتخاب یک هدیه خاص برای آنها وقت می گذارید، این پیام را می رسانید که واقعا آنها را می شناسید. افرادی که این زبان عشق را دارند اغلب می توانند هر هدیه کوچکی را که از عزیزانشان دریافت کرده اند به خاطر بسپارند، زیرا تأثیر زیادی روی آنها می گذارد. بهتر است تکنیک چطور دل شوهرم ببرم را بدانید.

پنج زبان عشق چیست؟

چگونه زبان عشق خود را شناسایی کنیم

زمانی که در یک رابطه هستید، در کدام یک از شرایط زیر احساس دوست داشتنی بودن می کنید و او را دوست دارید؟

زمانی که به شما می‌گوید «دوستت دارم» یا از کاری که انجام داده‌اید تمجید می‌کند؟

با یک هدیه معنادار شما را غافلگیر می کند؟

فقط برای شما دو نفر یک سفر برنامه ریزی می کند؟

این مقاله هم از دست نده :   راه رسیدن به ازدواج موفق

کارها را انجام می دهد یا لباسشویی را انجام می دهد؟

هنگام راه رفتن دستت را می گیرد؟

پاسخ به این سؤالات می تواند به شما راهنمایی کند که زبان عشق شما چیست. همچنین می توانید سعی کنید به یاد بیاورید که چه چیزهایی را در یک رابطه می خواهید یا نحوه ابراز عشق خود را به شریک زندگی خود در نظر بگیرید.

زبان عشق شریک زندگی شما ممکن است با زبان شما یکی نباشد. وقتی زوج‌ها زبان‌های عشق اولیه متفاوتی دارند، حتماً سوءتفاهم‌هایی به وجود می‌آید. با این حال، اگر شریک زندگی شما یاد بگیرد که به زبان عشق شما صحبت کند، اغلب احساس می کند که مورد علاقه و قدردانی قرار می گیرد و در نهایت در رابطه شادتر می شود.

چگونه زبان های عشق برای روابط مفید هستند

همه ما عشق را متفاوت ابراز می کنیم و دریافت می کنیم. درک این تفاوت ها می تواند تاثیر جدی بر رابطه شما داشته باشد. به گفته چپمن، این تمرین یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود روابط شماست

از خودگذشتگی را ترویج می کند

وقتی متعهد به یادگیری زبان عشق دیگران هستید، به جای نیازهای خود، بر نیازهای او تمرکز می کنید. این فرض اصلی نظریه چپمن است. زوج ها باید به جای اینکه بخواهند همسرشان را متقاعد کنند که زبان او را بیاموزند، برای یادگیری زبان عشق همسرشان تلاش کنند. در حالت ایده آل، هر دو نفر می خواهند عشق را به گونه ای ابراز کنند که برای دیگری معنادار باشد. بهتر است 12 چیزی که نباید به مردها بگویید را بدانید.

تمام هدف از کاوش در زبان های عشق خود با هم این است که یاد بگیرید چگونه شریک زندگی خود را به گونه ای که برای او معنادار است دوست داشته باشید.

همدلی ایجاد می کند

همانطور که بیشتر در مورد چگونگی تجربه عشق توسط شریک زندگی خود می آموزید، یاد می گیرید که با آنها همدردی کنید. این به شما کمک می‌کند لحظه‌ای از خودتان بیرون بیایید و به آنچه باعث می‌شود شخص دیگری احساس محبوبیت و محبوبیت کند، نگاهی بیندازید.

وقتی زوج ها متعهد به یادگیری و استفاده از زبان های عشق هستند، هوش هیجانی خود را افزایش می دهند و یاد می گیرند که چگونه نیازهای دیگران را بالاتر از نیازهای خود قرار دهند. آنها به جای اینکه به زبان عشق خود با شریک زندگی خود صحبت کنند، یاد می گیرند که چگونه به زبانی صحبت کنند که شریک زندگی آنها می فهمد.

این مقاله هم از دست نده :   مشکلات رایج در روابط و زندگی مشترک

صمیمیت را حفظ می کند

اگر زوج‌ها مرتباً در مورد چیزهایی صحبت کنند که مخزن عشقشان را پر نگه می‌دارد، این باعث درک بیشتر و در نهایت صمیمیت بیشتر در رابطه آنها می‌شود. آنها نه تنها بیشتر در مورد یکدیگر می آموزند، بلکه به روش های عمیق تر و معنی داری نیز به هم متصل می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، رابطه آنها صمیمی تر می شود. دانستن 15 چیزی که برای مردها از زیبایی مهمتر است به شما کمک می کند.

به رشد شخصی کمک می کند

وقتی روی چیزی یا فردی خارج از خود تمرکز می کنید، می تواند منجر به رشد شخصی شود. دوست داشتن شریک زندگی خود به گونه ای که ممکن است خارج از منطقه راحتی شما باشد، شما را مجبور می کند رشد و تغییر کنید و به بیرون از خود نگاه کنید.

عشق را به روش های معنادار به اشتراک می گذارد

وقتی زوج‌ها شروع به صحبت به زبان عشق یکدیگر می‌کنند، کارهایی که برای یکدیگر انجام می‌دهند عمدی‌تر و همچنین معنادارتر می‌شوند. بخشی از این به این واقعیت مربوط می شود که آنها به روش هایی می گویند “دوستت دارم” که برای شریک زندگی شان منطقی است. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، شریکشان احساس رضایت و خوشحالی می کنند. می توانید 10 نشانه ی مردی که شما را می خواهد را بدانید تا از عشق او بهتر با خبر شوید.

کلام آخر

به گفته چپمن، زبان عشق در روابط بین والدین و فرزندان، همکاران و حتی دوستان نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال، کودک شما ممکن است کلمات تأیید کننده را به عنوان زبان اصلی عشق خود داشته باشد، بنابراین او مایل است تمجید شفاهی یا “دوستت دارم” را بشنود. یک همکار ممکن است از یک جهت بیشتر از دیگری احساس قدردانی کند.

زبان عشق شما نیز می تواند گاهی تغییر کند. به عنوان مثال، اگر روز بدی را در محل کار سپری کرده اید، ممکن است بغل کردن شریک زندگی خود را به جای یک کلمه تشویق کننده ترجیح دهید. نکته کلیدی این است که به طور منظم ارتباط برقرار کنید و بپرسید که شریک زندگی شما برای پر نگه داشتن مخزن عشقش به چه چیزی نیاز دارد. سپس، این را عملی کنید. مشاوره رایگان تلفنی در این مورد به شما کمک می کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *