معمولا تصور بسیاری از ازدواج و روابط، بودن در کنار طرف مقابل تا ابد، قدم زنان زیر نور ماه و به طور کلی همه چیز عالی و رمانتیک است اما معمولا همه این ها در اوایل رابطه یا ازدواج به این صورت هستند و پس از مدتی مشکلاتی بروز میکند که همه حس و حال خوب قبل را از بین میبرد. ما در این مقاله مشکلاتی را بررسی میکنیم که شما با دانستن آن ها و اندکی تلاش میتوانید این مشکلات را رفع کنید؛ هر چند این مقاله بسیار میتواند برای شما مفید باشد اما برای از بین بردن این مشکلات به صورت ریشه ای توصیه میشود از مشاوره کمک بگیرید.

1. مشکلات اقتصادی

با توجه به گرانی و کمبود کار، امروزه مشکلات مالی یکی از دلایل رایج در روابط است. تفاوت در درآمد، تفاوت در توقعات، اختلاف در نحوه خرج کردن و… میتواند موجب تنش در روابط و زندگی مشترک شود پس باید در نحوه پس انداز و خرج کردن یک دیگر را به خوبی درک کنید.

2. تفاوت در بعد شخصیت

اگر یک نفر درونگرا و دیگری برونگرا باشد به دلیل اختلاف در نحوه معاشرت ها و حضور در اجتماع، مشکلاتی بین دو نفر پدید می آید. فرد درونگرا ممکن است گمان کند که پارتنر او به بودن با دیگران بیشتر علاقه دارد تا او، و احساس طرد شدگی میکند از طرفی فرد برونگرا ممکن است با خود فکر کند که پارتنر او علاقه ای به بودن کنار او ندارد؛ البته این فقط یکی از تفاوت های شخصیتی است که مشکلساز میشود.

این مقاله هم از دست نده :   جذاب ترین و ماندگارترین کادوی ولنتاین

3.تقسیم کار

اگر بیشتر مسئولیت ها بر دوش یکی از طرفین باشد به دلیل فشار زیادی که احساس میکند ممکن است بحث و جدل با همسر را به دنبال داشته باشد حتی اگر او اعتراضی هم نکند این خستگی موجب لذت نبردن از زندگی میشود. شما باید به گونه ای تقسیم کار کنید که همسرتان احساس نکند نسبت به او بی اهمیت هستید.

4. تفاوت در رفتار با فرزندان

داشتن فرزند به هزار و یک دلیل میتواند موجب استرس و نگرانی هایی برای پدر و مادر شود هر چند که او را زیاد دوست داشته باشید؛ پس باید برای داشتن فرزند اولا آمادگی لازم را داشته باشید تا این فشارهای روانی باعث جر و بحث به هر دلیل سطحی ای بین شما نشود از طرفی دیگر تفاوت در نحوه تربیت فرزند بین پدر و مادر نیز میتواند باعث بروز مشکلاتی شود.

5. طریقه برخورد با مشکلات

ممکن است عادت یکی از طرفین اینگونه باشد که با فریاد کشیدن بر سر دیگری ناراحتی خود را تخلیه میکند و یا فردی دیگر در برخورد با مشکلات و ناراحتی ها به آرامی خود را با آن مواجه کند. استفاده از روش هایی مناسب در هنگام درگیری میتواند در داشتن زندگی سالم تر بسیار موثر باشد.

6. خیانت

متاسفانه بسیاری از افراد به خیانت وسوسه میشوند؛ نه تنها خیانت موجب فروپاشی زندگی میشود بلکه در صورت عدم خیانت هم، برخی به پارتنر خود مشکوک به خیانت میشوند که این هم مشکلات دیگری به همراه دارد و برای حل هر دو این مشکلات مشاوره ازدواج و خانواده بسیار موثر است. ناگفته نماند که خیانت فقط محدود به موارد جنسی نمیشود بلکه امروزه با توجه به وجود رسانه های مختلف مجازی خیانت های عاطفی نیز معمولا رخ میدهند.

این مقاله هم از دست نده :   5 نکته قبل از ازدواج برای یک زندگی زناشویی شاد و رضایت بخش

7. عدم اعتماد

نداشتن اعتماد به طرف مقابل از دیگر موانع موجود بر سر راه یک رابطه سالم میباشد. شما باید قبل از ورود به یک رابطه عمیق و یا ازدواج به این نتیجه رسیده باشید که طرف مقابل مورد اعتماد شماست و پس از ورود به یک رابطه جدی شک و بی اعتمادی را از خود دور کنید چرا که پارتنر یا همسر شکاک موجب ایجاد تنش و استرس در زندگی میشود و آن را تلخ میکند ناگفته نماند که طرف مقابل نیز نباید از این اعتماد سواستفاده کند.

8. عادی شدن عشق

همواره روابطی که تازه شکل گرفته بسیار هیجان انگیز و جذاب و سرشار از عشق و علاقه میباشد اما با گذشت زمان دیگر حس و حال گذشته را ندارد و همین موضوع باعث خسته کنندگی زندگی برای هر دو طرف میشود. میتوان با تلاش ها و روش هایی همواره تازگی را در عشق و هجان زندگی زنده نگه داشت که به کمک مشاوره خانواده این امر امکان پذیر است.

9. سوء استفاده

سوء استفاده شکل های مختلفی دارد مثلا همانطور که گفته شد سوء استفاده از اعتماد طرف مقابل که یکی از انواع آن هاست. نباید در هر زمینه ای که یک طرف عقب میکشد شما با سوء استفاده از آن مشکلات را تشدید کنید.

10. تلاش برای تغییر طرف مقابل

مواردی وجود دارند که باید قبل از عمیق تر شدن رابطه و یا ازدواج آن را شناسایی و پذیرفت. به همین دلیل است که باید قبل از ازدواج به اندازه کافی و در مدت زمان مناسبی با طرف مقابل رابطه داشته باشید تا بتوانید اخلاقیات، رفتارها و به طور کلی ویژگی های مثبت و منفی طرف مقابل را بشاسید و با آگاهی از آن ها و پذیرفتنشان وارد یک رابطه جدی شوید چرا که تلاش برای تغییر رفتار های طرف مقابل نه تنها بی فایده است بلکه برای هر دو طرف مشکلساز است.

این مقاله هم از دست نده :   چگونه با همسر خود صحبت کنیم؟

11. عدم توجه به تصمیم های یک دیگر

هنگام تلاش برای حل مشکلات زندگی باید در کنار یکدیگر این کار را انجام دهید. سعی کنید در مواقع مختلف نظر یک دیگر را بپرسید و با هم مشورت کنید. یکی از رایج ترین مشکلات که موجب نابودی یک رابطه میشود مستبد بودن یک طرف و اهمیت دادن فقط به نظر خود میباشد.

12. عدم تغییر در رفتارهای خود

همان طور که قبلا گفتیم نمیتوانیم طرف مقابل خود را تغییر دهیم اما چقدر عالی میشود اگر هر کس رفتارهای اشتباه خود را شناسایی و اصلاح کند. نباید با خود فکر کنید که “من هیچ ایرادی ندارم”. به عنوان مثال اگر بسیاری از روزها به هر دلیلی عصبانی به خانه میروید بهتر است این رفتار را بهبود ببخشید مثلا قبل از ورود به خانه کمی قدم بزنید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده سپس به خانه بروید.

13. سعی در کنترل کردن طرف مقابل

در یک رابطه سالم هیچگاه یک طرف برای مسائل شخصی شریک عاطفی خود تصمیم نمیگیرد چرا که هر کسی مسائل شخصی مربوط به خود را دارد؛ البته به این معنا نیست که نباید اصلا درمورد آن با هم صحبت کنید فقط نباید او را مجبور کرد که در مسائل شخصی خودش به حرف شما عمل کند.

14. داشتن انتظارات محال و غیر واقعی

شما نباید از طرف مقابل انتظاراتی داشته باشید که از توان او خارج است بلکه باید شرایط را بررسی کنید و سپس با یک دیگر در مورد آن موضوع صحبت کنید. گاهی شریک عاطفی شما علی رغم تلاش زیادی که میکند نمیتواند بسیاری از انتظارات شما را برآورده کند پس درک یک دیگر بسیار برای داشتن یک رابطه صمیمانه و زیبا بسیار مهم است.

جمع بندی

هیچ زندگی مشترکی بدون مشکل نیست. گاهی ممکن است زوج هایی را ببینید که بسیار در کنار یک دیگر خوشحال هستند اما زندگی آن ها هم پر از مشکل است فرق آن ها با زوجی که احساس خوشبختی نمیکنند این است که زوج موفق مشکلات خود را در کنار یک دیگر با آرامش و زیبایی هر چه تمام تر حل میکنند و این مشکلات نمیتواند باعث جدایی آن ها از یک دیگر شوند.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *