ازدواج مهم ترین تصمیمیست که هر فرد در زندگی خود میگیرد. اگر به درستی تصمیم گرفته نشود میتواند زندگی شما را تباه کند و اگر انتخاب خوبی داشته باشید باعث آرامش و موفقیت شما میشود؛ از آنجایی که باقی عمر خود را با همسر خود میگذرانید بسیار مهم است تا قبل از ازدواج او را به درستی بشناسید و طرز فکر، اخلاقیات و سایر ویژگی های او را با معیارهای خود تطبیق دهید. با توجه به آمارهای زیاد طلاق، جوانان از ازدواج هراس دارند اما دلیل بسیاری از این جدایی ها عدم شناخت درست همسر است. ما در این مقاله به شما راه رسیدن به یک ازدواج موفق و پایدار نگه داشتن آن را معرفی میکنیم همچنین با استفاده از مشاوره های رایگان ما میتوانید کمک های بیشتری دریافت کنید.

معیارهای اشتباه در ازدواج

همان طور که گفتیم باید طرف مقابل خود را با معیار های خود تطبیق دهیم اما هر کس برای داشتن یک زندگی موفق و همسر آینده خود ملاک های متفاوتی دارد که قطعا همه آن ها درست نیست؛ بعضی ها معیارشان از انتخاب همسر ظاهرش بعضی دیگر توان مالی او، بعضی طرزفکر همسر و… میباشد که بین آن ها درست و غلط های زیادی وجود دارد اما بخواهید بدانید بهترین معیار برای ازدواج موفق چیست میتوان گفت: میزان موفقیت یک رابطه یا ازدواج به میزان سازگاری دو طرف از جنبه های مختلف بستگی دارد.

جمله بالا یک معیار کلی است اما برای رسیدن به ازدواج موفق معیارهای مناسب دیگری را معرفی میکنیم همچنین مشاوره خانواده رایگان ما در پایدار نگه داشتن ازدواج بسیار موثر است

این مقاله هم از دست نده :   مردان عاشق چه زنانی می شوند؟

مهم ترین ویژگی ها و معیارهای یک ازواج موفق

1. درک متقابل

داشتن درک متقابل و احترام به نظرات و خواسته های همسر نکته بسیار مهمی است؛ شما باید از آن خواسته هایی که جنبه مثبت بیشتری دارد حمایت کنید همچنین به استقلال یک دیگر احترام گذاشته و برای آن حد و مرزی مناسب داشته باشید.

2. داشتن تعادل

زوجین نباید روی خواسته های خود از یکدیگر، پافشاری کنند و سعی کنند همسر خود را با خود هم نظر کنند؛ بسیاری مواقع این رفتارها باعث قهر یا لج کردن با یکدیگر میشود. در یک زندگی موفق زن و شوهر قبل از ازدواج اختلاف نظر های یکدیگر را بررسی و آن را پذیرفته اند، آن ها علت مخالفت خود را با همسر لیست کرده و به دنبال راهی مناسب برای رسیدن به یک تعادل و توافق در طرفه هستند.

3.تمایز عاطفی

هر کسی باید برای همسر خود از نظر عاطفی متمایز باشد، این تمایز نباید بیش از حد بوده و باید در حدی باشد که نسبت به خواهر و برادر و سایر اطرافیان همسر کمی متفاوت بود به طور کلی باید از دید همسر فردی باشید که دارای عواطف و احساسات مستقل است.

4.خونسردی

در یک زندگی باید بسیار قدرتمند و خونسرد ظاهر شد. با توجه به مشکلات و چالش هایی که دائما با آن مواجه هستید نداشتن این ویژگی میتواند به زندگی مشترک شما آسیب وارد کند.

5. رابطه جنسی

داشتن رابطه جنسی مطلوب از دیگر عوامل زندگی موفق است و نباید مشکلات و دغدغه های داخل و خارج خانواده روی آن تاثیر منفی داشته باشد؛ این مورد هم از عواملی است که باید قبل از ازدواج در مورد آن اطلاعات کافی کسب کرد در غیر این صورت کم و کاستی های آن بعد از ازدواج تاثیرات منفی بر روی روابط شما دارد.

این مقاله هم از دست نده :   دلایل سرد شدن رابطه

6. وجود عشق

اگر عشقی در رابطه وجود نداشته باشد نمیتوان توقع داشت که مشکلات را به راحتی حل کرد. اگر احساس عشق و علاقه نسبت به همسر خود ندارید حتما از مشاوره ازدواج رایگان ما استفاده کنید چرا که این موضوع از پایه های اساسی یک زندگی میباشد.

7. صداقت

وجود صداقت از دیگر ارکان ازدواج است چرا که صداقت باعث اعتماد به یک دیگر شده و این اعتماد در بخش های مختلف زندگی میتواند موجب موفقیت شود.

8. حفظ حریم

احترام به حریم زندگی مشترک و حفظ آن بسیار مهم است. از آنجایی همسر، نزدیک ترین شخص به شماست باید برای نشان دادن این موضوع باید در طول زندگی همواره از حریم زندگی مشترک خود حفاظت کرد.

9. قدردانی کردن

قدردانی شاید به نظر بعضی ها مسئله مهمی نباشد اما زوج هایی که از کارهای طرف مقابلشان چه کارهای کوچک و چه بزرگ و از بودن در کنار یکدیگر لذت میبرند همواره قدردانی خود را نشان میدهند و همین موضوع رابطه را بسیار گرم تر میکند.

10. آمادگی

پسر یا دختر باید این موضوع را قبل از تصمیم به ازدواج درک کنند که زندگی بالا و پایین های زیادی دارد و نباید انتظار داشت که همه چیز بر وفق مراد پیش برود پس باید واقع بین بود و آمادگی رویارویی با مشکلات را در خود پیدا کرد.

11. شناخت خود

قبل از آنکه شروع به بررسی شخص مورد نظر برای تطبیق او با معیارها بپردازید باید به یک خود آگاهی برسید و بتوانید بهتر واکنش های خود را نسبت به رفتار هایی که قرار است در آینده از همسر خود ببینید پیشبینی کنید به عبارت دیگر با شناخت ویزگی های مثبت و منفی خود در برخورد با طرف مقابل بهترین رفتارها را از خود نشان دهید.

این مقاله هم از دست نده :   دوازده چیزی که نباید به مرد ها بگویید

12. شناخت هدف خود از ازدواج

شما برای خود باید هدف اصلی از ازدواج را شناسایی کنید. هرکسی هدفی از ازدواج دارد و بهترین هدف از ازدواج داشتن آرامش است پس سعی کنید به دنبال کسی باشید که تلاش میکند آذامش را برای شما فراهم کند حتی اگر گاهی در این زمینه موفق نباشد.

13. حفظ روحیه

برای پایداری یک رابطه همواره باید روحیه شاد خود را حفظ کرد؛ از آنجایی که مشکلات زیادی در زندگی وجود دارد باید بر خستگی روحی غلبه کرد و علاوه بر حفظ روحیه خود سعی در انتقال آن به همسر خود داشت.

14. پرهیز از مقایسه

هر شخصی هم ویژگی های منفی و هم مثبت دارد؛ بسیاری از افراد فقط ویژگی های مثبت خود را در عموم نشان میدهند بنایراین نباید هیچگاه همسر خود را با دیگران مقایسه کرد.

15. شنونده بودن

باید مهارت شنونده بودن را در خود تقویت کنید. توجه داشته باشید که شنونده بودن با گوش دادن متفاوت است چرا که علاوه بر مغز قلب را نیز باید درگیر کند. یک شنونده خوب حرف های همسر خود را به دقت میشنود و در عین داشتن ارتباط چشمی پاسخی مناسب به او میدهد که موجب قوت قلبش میشود

16. تلاش مداوم

اگر احساس میکنید خوشبخت نیستید نباید دلیل این وضعیت را فقط همسر خود بدانید گاهی لازم است خود را تغییر دهید؛ از آنجایی که دارای زندگی مشترک با همسرتان هستید این را بدانید که او هم به اندازه شما در زندگی سختی میکشد پس به جای متهم کردن همسر خود که فقط موجب مشکلات بیشتری میشود با استفاده از امکانات موجود به سمت خوشبختی تلاش کنید.

جمع بندی

یک ازدواج موفق به وجود آورنده آرامش و ایجا انگیزه برای ادامه زندگیست. اکنون که مهم ترین معیار های ازدواج را میدانید باید به موارد گفته شده دقیق عمل کنید اگر بازهم دچار مشکل شدید استفاده از مشاوره میتواند شما را به یک زندگی موفق و پایدار هدایت کند.

3/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *