چگونه با همسر خود صحبت کنیم؟

گاهی اوقات افرادی را می بینیم که به نظر می‌رسد در مراحل مختلف زندگی شان موفق هستند. در این لحظه حتماً به این فکر می کنیم که از چه هوش بالایی برخوردار هستند یا چه امکانات بالاتری داشتند. اما دلیلش می‌تواند این نباشد این افراد قطعاً در برقراری و تداوم ارتباطشان مهارت بیشتری دارند. آیا تاکنون اشخاص موفقی را تحسین کرده اید که آنچه را که می خواهند در اختیار دارند.

این اشخاص در جلسات مهم میهمانی ها و…. با اعتماد به نفس بالا صحبت می کنند. این افراد بهترین مشاغل را از آن خود کرده‌اند بهترین همسران را دارند دوستان ناباب دارند و ….. حال حتما این سوال ایجاد می شود که چطور می توانیم مهارت های مان را در روابطی که با دیگران اعضای خانواده همسر و بهبود ببخشیم و پیشرفت کنیم. عجله نکنید آنها نه هوش بالاتری نسبت به  شما ونه استعداد بیشتری دارند ‌فقط خوب می توانند صحبت کنند به جا و به موقع حرف بزنند. مشاوره رایگان ازدواج که به شکل مشاوره رایگان انجام می شود این روند را برای شما نیز آسان می کند.

برقراری ارتباط با صحبت

خوب حرف زدن آغاز یک رابطه خوب است این رابطه می تواند با هر کسی به خصوص شریک زندگیمان باشد. پس خوب حرف زدن را یاد بگیریم تا خوب زندگی کنیم و رابطه هایمان را قوام ببخشیم. توانایی برقراری ارتباط درست با مردها،چیزی است که هر خانومی باید آن را یاد بگیرید. حالا این مرد شاید همسر،پدر،برادر…باشد.

مقاله ی تکنیک بهبود رابطه ی عاطفی با شوهر در این مورد کمک کننده خواهد بود.

این مقاله هم از دست نده :   حل مشکل سندرم پسر خوب، چالش۱۰ روزه

ایجاد یک ارتباط درست به معنی فهماندن منظورمان به مردها وفهمیدن متقابل منظور مردها است. با این کار می توان از بروز مشکلات و سوءتفاهم هایی که در اثر عدم شناخت رفتار مردها ایجاد مي شود جلو گیری کرد. نزدیک ترین مردی که فهمیدن درست منظورش می تواند بر زندگی ما تاثیر مستقیم بگذارد همسرمان است.

برقراری ارتباط درست با او می تواند مارا تبدیل به خانومی خوشبخت کند که در کنار مرد رویاهایش زندگی می کند. بعضی خانومها به علت عدم شناخت و ناتوانایی در برقراری ارتباط درست با همسرشان ،همه تقصیرها را برگردن شوهر شان می اندازند و او را مقصر تمام مشکلات و جرو بحث های زندگی مشترکشان می دانند. همین کار هم باعث ایجاد اختلاف ،از بین رفتن آرامش خانه و دلخوریهای ادامه دار می شود.

راهکارهای ارتباط موثر با همسرراهکارهای ارتباط موثر با همسر

برای آنکه بدانیم چطور باهمسرمون صحبت کنیم که همسرمون به حرفمون گوش بدهد ودر زندگی آرامش داشته باشیم کافیست چند نکته جادویی اما ساده را انجام بدهیم.

۱. با شوهرتون زیاد صحبت نکنید

این را باید در نظر داشته باشیم که مردها ازدیدگاه زنها به مسائل نگاه نمی کنند کم حرف زدن بامردها میتونه خیلی مفید باشد. منظور از زیاد حرف نزدن این نیست که اصلا با شوهرتون صحبت نکنید و اون فکر کنه که باهاش قهرید بلکه باید در فرصت مناسب صحبت کنید. از معجزه زمانبندی غافل نشید اگر یک حرف کاملا درست رو در زمان نامناسب بیان کنید نه تنها به منظور و خواسته تون نمی رسید. بلکه این کار ممکن است باعث ایجاد ناراحتی و کدورت بین شما و طرف مقابلتان شود شما می‌توانید از جمله های کوتاه ،ساده،دقیق برای بیان خواسته هاتون استفاده کنید. فرقی هم نمیکنه که خواسته شما چی باشه عشق،آرامش،یا صمیمیت جواب همشون توی جمله های ساده و کوتاه شما پنهان شدن پس نیازی به صحبت های طولانی و خسته کننده نیست. پس صحبت نکردن بهتر از زیاد صحبت کردن است.

این مقاله هم از دست نده :   چیکار کنم شوهرم به من توجه کند؟

۲. صحبت با دوست صمیمی

شاید بپرسید چه فرقی دارد صحبت کردن با دوستان به جای همسرانمون؟ باید بگم فرقهای زیادی داره صحبت کردن زیاد با مردها میتونه رابطه صمیمی شما را خدشه دار کنه و بهش آسیب بزنه البته منظور هر صحبتی نیست مثلا به جای اینکه به شوهرتون بابت کثیف بودن اتاق کارش غر بزنید. میتونید با خواهرتون دراین رابطه صحبت کنید و بگید که چقدر اتاق کارش کثیفه وخواهرتون در جواب بگه در اون اتاق رو ببند تا بهم ریختگیش برات آزار دهنده نباشه. ببینید با صحبت با کسی غیر از همسرتون چقدر راحت این مشکل حل شد.

اگر به همسرتون میگفتید اون حس میکرد که شما از او انتقاد میکنید. ایجاد چنین احساس وناراحتی هایی که پشتشون علت منطقی نداره. میتونه باعث بشه که رابطه صمیمی شما آسیب زیادی ببینه با انتقاد از شوهرتون شبیه یک زن غرغرو می شوید که هر لحظه داره رابطه خودشو با شوهرش خراب می کنه. در واقع شوهرتون خودش میدونه که اتاقش چقدر کثیفه و نیازی نیست که شما بهش همین نکته رو بارها و بارها یادآوری کنید.

مزیت دوم صحبت کردن با دوستان اینه که هر حرفی که تو دلتون مونده رو بریزید بیرون و چون چیزی وجود نداره که شما به خاطرتون کردنش عصبی بشید. به یه آرامش خوب و عجیب می رسید گاهی باید با دیگران صحبت کرد وفرصت داد به مردها برای نفس کشیدن.

نکته

صحبت کردن با دوستان باعث میشه فضای خونه دور از تشنج و دعوا باشد. شکایت و ناله از اوضاع میتونه به شدت جو آرام خونه رو به شدت خراب کند.

۳. به شوهرتان دقیقا بگویید چه می خواهید.

وقتی شما راجب موضوعی مدام گله وشکایت می کنید مردها هم اصلا به حرفاتون گوش نمیدن گله و شکایت راه خوبی برای ارتباط با مردها نیست. اگر شما بتونید توی چند جمله کوتاه به شوهرتون بگید دقیقا چی میخوایید می تونید رابطه خوبی باهاش برقرار کنید. شوهرتون هم به حرفاتون گوش میده وتمام تلاششو میکنه تا شما را به خواسته تون برسونه این کار زدن یک تیر به دونشان است.

این مقاله هم از دست نده :   مشکلات رایج در روابط و زندگی مشترک

۴. به افکار و عقاید شوهرتان احترام بگذارید .

مثل نیاز آدمها به اکسیژن مردها هم به احترام گذاشتن شما خیلی نیاز دارند همان طور که ما خانومها نیاز داریم که همیشه مردها ازما تعریف کنندمردها هم احتیاج دارند که زنها آنها رو آدمهایی بااستعداد و بازیافتی ببینیم. اگه زنی این نیاز همسرشو برطرف نکنه شوهرش حس می کنه که زنش دیگر اورا دوست ندارد. وقتی مردها تو چنین شرایطی گیر کنند حالت دفاعی و تهاجمی به خودشون می‌گیرند و چشمشون رو روی همه خوبیهای طرف مقابل می بندند .

۵. با شوهرتون شوخی کنید و بخندید.

طنز زندگیتون رو زیاد کنید استفاده کردن از جملات خنده دار و بامزه یا حتی کارهای خنده داری مثل آب بازی باعث میشن خیلی ساده ارتباط بهتر و با کیفیتی رو با شوهرتون برقرار کنید. احساس در عمل خودشو نشون میده شماهم باید جوری رفتار کنید که به همسرتون نشون بدید از زندگیم راضی هستم و از اینکه در کنار تو هستم احساس خوشبختی میکنم این بهترین پیامی است که یک مرد از همسرش دریافت می کند.

کلام آخر

ترجمه ی چند جمله ی کلیدی مردها برای خانوم‌ها که با دانستن آنها تشنج کم وآرامش در خانه برقرار می شود.

۱. خوبم :حالم خوبه،از پس مشکلم بر می آیم و به کمکی نیاز ندارم ،ممنون

۲. وضعم خوبه :وضعم خوبه چون با مشکلات و ناراحتی ها کنار می آیم .نیاز به کمک ندارم اگر خاستم صدایت می زنم.

۳. چیزی نیست: چیزی ناراحتم نمی کنه که نتونم به تنهایی از پسش بر نیام لطفا سوال دیگه ای از من نپرس.

۴. همه چی روبراهه: مسئله ای هست که در جریانش تو مقصر نیستی ،اگه سوال پیچم نکنی خودم حلش می کنم.

۵. چیز مهمی نیست: چیز مهمی نیست چون خودم می تونم درستش کنم لطفا راجبش صحبت نکنیم.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *