همه پسرای خوب رو دوست دارن و اگر پسر خوبی باشی برد کردی درسته؟ نه! اشتباهه.

سلام من جعفری هستم، مریم جعفری روانشناس و کوچ روابط عاطفی در این مقاله قصد دارم در موردعادت های مخربی که سندرم پسر خوب داره و لازمه که همین الان متوقفش کنید صحبت کنم. اول از همه ببینیم اصلا پسر خوب کیه؟ چه مدلیه واقعا؟

معمولا پسر خوب رو با ویژگی های این مدلی که پسر آروم، همراه، موافق، دلسوز، مهربون، احساسی و حساس که نه تنها آسیب زننده نیست بلکه آسیب پذیر هم هست، میشناسیم و به نظرمان خیلی خوب و پسندیده هست که سعی کنیم پسر خوب باشیم البته برخی از افراد هم مخالفن و میگن پسر بد بودن بهتره.

بهتره همینجا بگم که منظور من رو اشتباه متوجه نشید من نمیگم تبدیل بشید به پسر بدی که به همه میخواد آسیب بزنه و هیچ کدوم از ویژگی های پسر خوب رو نداره، من میگم یکسری ویژگی ها وجود داره که اگر شما به عنوان یک مرد داشته باشید از سندرم پسر خوب خارج میشید و آنچه که اشتباه هست رو انجام نمیدید.

اگر توام از این دست پسرها هستی با این اشتباهات این ویدیو قرار که حسابی بهت کمک کنه!

سریعا بریم سراغ اصل ماجرا و عادت ها و رفتارهای سندرم پسر خوب که باید متوقفش کنی و به پاسخ این سوال که چطور یک دختر را عاشق کنیم برسید.

سندرم پسر خوب

من مدام میگم سندرم پسر خوب منظورم چیه؟ منظورم پسرهایی با این کاراکتر که میگم هست، منظورم پسرهایی هست که فکر میکنن خوبن, حتی خیلی ها هم این رو بهشون میگن که تو چقدر مهربونی مراقبی و فکر میکنن که چون این خوبی هارو دارن قرار که ی رابطه ی راضی کننده و پر از عشق هم داشته باشن.

این مقاله هم از دست نده :   چطور بفهمم دختری منو دوست داره و از من خوشش میاد؟

چنین پسرهایی سعی میکنن حسابی به دل یک دختر راه بیان و از اینکه یه وقت مخالفت و یا تنش و تضاد و تعارض داشته باشن خیلی میترسن و دوری میکنن

مثلاً اگر نظر و پیشنهادی دارن یا حرف متفاوت و مخالفی دارن که میخوان بگن اینکارو نمیکنن حرفو تو خودشون نگه میدارن و نمیگن؛ با چیزی که هست کنار میان و هرچی هست رو میپذیرن و چون از بچگی همیشه اگر مخالف بوده یا نظری دیگ داشته به اونها اجازه داده نمیشد یا دیگران ناراحت میشدن و فوری میگفتن چه پسر بدی! چرا نظر مخالف و متفاوت داری! اصلا نظرتون متفاوته به چه جرات بیانش میکنی؟! پسر موافق و خوبی باش و هیچی نگو تا دوست داشتنی باشی.

پسر خوب همیشه از اشتباه میترسه و دنبال اینه که خیلی خوب باشه، حواسش باشه بهترین حرف رو بزنه، نکنه حرفی که میزنی اشتباه باشه، پس همیشه ی چیزی تو ذهنش میگه نه حرف نزن نه نگو نه شوخی نکنی…. نکنه بگی بد باشه، نکنه بگی و اشتباه باشه چون از بچگی همیشه بهمون گفتن اشتباه کردن تو مساوی با فاجعه است و تو حق نداری اشتباه کنی.

کافیه فقط یکبار یا دوبار اشتباه کنی دیگه آدم خوب و دوست داشتنی نیستی. کافیه فقط اشتباه کنی و با اشتباهت کسی رو ناراحت کنی دیگ آدم خوب و مهمی نیستی پس بهتره کاری نکنی و حرفی نزنی و این موضوع اصلا نمیذاره که شما درست تصمیم بگیرید و اصلا ترس و استرس نمیذاره اقدامی داشته باشید.

من از شما یک سوال دارم مگه میشه که یک آدم همیشه همه ی کارهاش درست باشه؟ مگه میشه یک آدم همیشه و همه جا خوب باشه؟ خیلی از موضوعات خیلی وقتها سلیقه ای هست؛ موضوع دیگه ای که هست این مورد که وقتی تو رابطه هم هستی مدام حال و هوات و خلقت وابسته به حال و هوای پارتنرت هست

این مقاله هم از دست نده :   آیا خودارضایی ضرر دارد؟

این ویژگی ها واست آشنا نیست؟ شبیه کارهایی که تو انجام میدی و حالت هوایی که داری نیست؟ اگر در برطرف کردن این عادات دچار مشکل شدید میتوانید از مشاوره رایگان هم استفاده کنید.

بریم سراغ عادت هایی که داری و مخرب هست

لازم نیست همه راضی باشند، لازم نیست همه دوستت داشته باشن تو لازم داری که خودت رو همینطور که هستی دوست داشته باشی و بپذیری، همزمان به رشد و توسعه شخصی خودت هم برسی، یعنی تو خوب خودت باش و تلاش برای درحال رشد بودن نه برای راضی نگه داشتن دیگران نه برای اینکه بقیه تائیدت کنن و دوست داشته باشن.

یه قانون وجود داره اونم اینه که تو هر کار هم که بکنی برای عالی و بی نقص بودن باز هم ۱۰ درصد آدم ها هستن که ممکنه بدون هیچ دلیل از تو خوششون نیاد یا بگن تو بدی حتی بدون هیچ دلیلی. از کامنت های پست های من شروع کن ببین هرکسی ی برداشتی داشته ی چیزی گفته.

از خودت بودن نترس و خودت رو همینطور که هستی بپذیر حالا در کنارش برای رشد خودت وقت بذار و تلاش کن، رشد شخصیت، حوزه کاریت، روابطت، چند تا مهارت یاد بگیر؛ همین میای میبینی استاندارد ها و ایده آل های خیلی بالا و سنگینی واسه خودت میچینی و میذاری. اگر آنقدر پول داشته باشم، اگر به فلان موقعیت و نقطه و شغل برسم دیگه دوست داشتنی ام، دیگه یه رابطه خوب دارم.

من نمیفهمم پس چرا دخترا و خانوم هایی که من باهاشون جلسه دارم هیچکدوم پارتنرشون خفن پولدار خفن خوشگل با خفن موقعیت دارنیست؟ خیلی از پسرای دور و برت رو ببین پسر یا مرد خاصی نیست تازه شاید نصف موقعیت و خصوصیات توام نداشته باشه اما میتونه رابطه ای که میخواد رو داشته باشه.

این مقاله هم از دست نده :   چگونه با همسر خود صحبت کنیم؟

سندرم پسر خوب باید استاپ بشه و دست از همیشه در دسترس بودن و چارچوب و ارزش نداشتن و ساکت بودن و ابراز نکردن خودت از خودت گذشتن واسه خوشحال کردن بقیه برداری.

جمع بندی

در این مقاله منظور من این نیست که به هیچکس کمک نکنی با هیچکس مهربونم نباشی و خشن و مغرور و خودخواه باشی نه، دقیقا منظورم داشتن خود دوستی و ارزش دادن به خودت با چارچوب های مناسب هست چون اون ارزشی که خودت به خودت میدی رو از دیگران دریافت هم میکنی.

بهتره بدونی برای کی چه مقدار به چه اندازه و به چه شکل این موارد رو انجام بدی البته همه مون حق داریم، هیچ جایی بهمون این موارد یاد داده نشده اوکی اما چرا الان خودمون اقدام نکنیم که یاد بگیریم

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *