چطور با زنان غرغرو رفتار کنیم

انسان های غرغرو و افرادی که مدام غر میزنند شکایت می‌کنند و با همه چیز و همه کس مشکل دارند. زندگی را نه تنها برای خود بلکه برای همه اطرافیان سخت می‌کنند. عادت غر زدن و غرغرو بودن مخصوصاً در بین ما ایرانی ها که مدام نسبت به همه چیز شاکی هستیم شایع است. متاسفانه نه تنها به درمان این مشکل اقدام نمی کنیم بلکه حتی در اکثر مواقع خودمان هم نمی دانیم که یک فرد غرغرو هستیم و باید کمتر غر بزنیم. چنانچه این رفتار اصلاح نشود و به فکر تغییر نباشیم نمی‌توانیم در روابطمان ( اجتماعی ،خانوادگی دوستان ،همکاران  و….‌)موفق عمل کنیم و دیگران سعی می کنند با ما قطع رابطه یا حداقل کمتر رابطه برقرار کنند.

موفقیت در این موقعیت ها و روابط که مربوط به مشاوره رایگان خانواده است. می توانید به شکل مشاوره رایگان انجام شود که تنها در موسسه ی آوای مشاوران این امکان برقرار است.

زنان غرغرو

زنان غرغرو می توانند زندگی را برای تمام اطرافیانشان غیرقابل تحمل کنند. ایراد گرفتن دائمی زن ها باعث می شود که مرد احساس کند. کاش اصلا به خانه نیامده بود تحمل این رفتارها گاهی آنقدر سخت می شود که مرد فکر می‌کند. هیچ راه حلی برای او باقی  نمانده و به جای حل مسئله از هم فاصله می‌گیرند. غر زدن باعث می شود فاصله عاطفی بین زن و مرد روز به روز بیشتر شود.

تحقیقات روانشناسان نشان داده که غرزدن و صحبت های منفی از خصوصیات کسانی است که از زندگی خود راضی نیستند. این افراد همیشه دلیلی برای ناراحت بودن پیدا می کنند تا شرایط را همانطورکنند که خودشان میخواهند.  اما همیشه چنین موقعیتی پیش نمی آید و این زنان همیشه ناراحت هستند و منفی بافی می‌کنند. و همین ذهنیت منفی دائم آنها را متشنج می کند و با غر زدن سعی در کاهش تشنج و هیجان های منفی خود دارند.

این مقاله هم از دست نده :   تفاوت های روانشناختی زنان و مردان

چرا زنان به غر زدن متهم میشوند ؟

در خیلی از مواقع زنها تا می خواهند حرف بزنند به آنها گفته میشود. باز هم می‌خواهی غر بزنی باز هم که شاکی و ناراحت هستی .هیچ چیزت  تورا خوشحال نمیکند هیچ چیز تو راضی نمی‌کند و واکنش خانم در اغلب موارد این است که اجازه بده صحبت کنم بعد تو شروع کن. سوال اینجاست چرا این اتفاق در روابط می‌افتد حقیقت این است بذر هایی که زنها به اشتباه در باور این فرد با نوع کلامی که انتخاب کرده‌اند کاشته و باعث شدند که این نوع قضاوت در مورد آنها صورت بگیرد. درست است  گاهی زنان قصد غر زدن سرزنش کردن و انتقادگری را ندارند. اما چون جمله ها و عبارت های  نامناسب برای بیان خواسته ونیاز خود در موقعیت نامناسب انتخاب کرده‌اند ناخودآگاه به طرف مقابل این حس را داده‌اند که تو همیشه شاکی و غرغرو هستی.

علل غر زدن زنان

الف) زمانی که زن ها پاسخ مناسبی برای نیازهایشان دریافت نکنند

ب) واکنش غیر منطقی آقایان (همسر) در مقابل درخواست و نیاز بانو

ج) تفکرات و ذهنیت ناپخته بانو

د) تجربیات تلخ دوران کودکی و نوجوانی

و) استفاده از غرزدن جهت ابزاری برای کنترل گری

ه) عدم توانایی در بیان احساسات

نحوه برخورد بازنان غرغرونحوه برخورد بازنان غرغرو

غرزدن بیش ازحدبعضی اززنان میتواند به مرور زمان می‌تواند تاثیرات مخربی بروی زندگی داشته باشد. بنابراین بهتر است نحوه برخورد صحیح با آنان را بیاموزیم. مقاله ی تفاوت روانشناختی در زنان و مردان نیز کمک کننده خواهد بود.

۱)انتقاد نکنید:

انتقاد نابجا شرایط روحی افراد را به هم می‌ریزد. زن ها بعد از ساعت‌ها خانه داری وقتی همسرش از نحوه خانه داری او ایراد می گیرد. آشفته شده  و شروع به نق زدن میکند. این موضوع در مورد آقایان نیز صادق است. خواسته زن و مرد هر چقدر هم که مهم و منطقی باشد با انتقاد نتیجه بخش نخواهد.

این مقاله هم از دست نده :   با مدرسه نرفتن کودک چه کنیم

۲) اثبات جایگاه خود به عنوان همسر:

 از موثرترین روش ها برای برخورد با همسر غرغرو اثبات جایگاه خود به عنوان  همسر می باشد. بدون هیچ احساس هیجانی و در آرامش جایگاه خود به عنوان یک همسررا حفظ  کنید و به همسر خود این اطمینان را بدهید که در یک موقعیت و مکان مناسب درباره موضوعی که او را ناراحت کرده گفتگو خواهید کرد. اگر نتوانستید همسر خود را متقاعد کنید محیط را ترک کنید تا اوبتواند بر احساسات خود غلبه کند.

۳)استفاده از کلمات تند ورکیک ممنوع:

وقتی که زنان غر میزنند برخی از مردان از کوره در می روند و شروع به داد و بیداد می کنند. خطاب به همسر خود می گویند چرا انقدرنق نق می کنی وقتی زندگی به این خوبی داری. و از داشتن چنین همسری ابراز پشیمانی می کنند این موضوع سبب می‌شود زوجین یکدیگر را متهم کنند. تاکید می‌شود از به کارگیری الفاظ زشت و زننده شدیداً خودداری شود.

۴)نقش حمایت کننده داشته باشید:

سعی کنید همیشه همسر خود را حمایت کنید. زنان به شدت نیازمند حمایت و توجه از جانب همسر خود می باشند. حتی اگر مخالف رفتارهای او هستید مخالفت خود را موکول به زمانی کنید که همسر شما آرام است تا بتوانید بحث را منطقی تر با او در میان بگذارید.

۵)درک کردن؛

مردان به همسر خود این اطمینان را بدهند که ناراحتی او را درک می‌کنند. بعد از اتمام عصبانیت با او صحبت کرده و به یک نتیجه منطقی برسید.

۶)بیان عواطف و احساسات:

عواطف و احساسات نقش بسیار مهمی در غرولند کردن زنان دارد. چرا که بیان نیازها توسط زنان بسیار مشکل است و این امر باعث  غرزدن آنها می شود زن ها باید بتوانند عواطف و احساسات خود را به راحتی بیان کنند.

این مقاله هم از دست نده :   تربیت کودک

۷)ایجاد امنیت:

احساس امنیت یکی از نیازهای ضروری زنان است که از راه های متفاوتی ایجاد می‌شود. ولی مهمترین آنها ایجاد امنیت عاطفی و مالی است. این حس اطمینان خاطر را هرروز ببخشید تا آرامش درونی کسب  کند و غر زدن دست بردارد.

۸) گوش شنوا داشته باشید:

وقتی زنی  شروع به صحبت کردن می کند. می‌خواهد به شما چیزی بگوید وقتی بداند که گوش نمی‌دهید آنقدر غر می زند تا شما به صدای او را گوش کنید.

۹)دانستن دلایل ناخشنودی ونارضایتی:

چنانچه ناخشنودی زنی به خاطر مسائل کاری شوهرش باشد. او را مطمئن کنید که از این پس  توجه بیشتری به او دارید. اما چنانچه از روابط شما رضایت ندارد در صدد حل آن برایید . اجازه ندهید این نارضایتی روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد و مکدّر کند.

۱۰)بذله گویی:

در روابط زوجین ،می توانند از بذله گویی استفاده کنند و چنانچه این مهارت را داشته باشند. بسیاری از راه ها را طی می کنند، مثلاً در مواقع عصبانیت و غر زدن همسرشان به او بگویند. چقدر زیباتر میشوی یا آینه را جلوی چهره او بگیرند و بگویند وقتی عصبانی می شوی این شکلی می شوی.

کلام آخر

غر زدن یک نوع پاسخ ساده انگارانه می باشد که در موقعیت های مختلف از فردی که احساس ناکامی ،درماندگی ، بی‌کفایتی ناامیدی و بدبینی می کند سر می زند. در این مواقع بروز احساسات درونی ناپخته بیشتر مدنظر کسی است که دایم در حال غرزدن است. که با بیان نامناسب و کلیشه‌ای سعی در ابراز نارضایتی خود میکند اگر این روند ادامه پیدا کند.

این رفتارهای نابجا  به یک رفتار عادی تبدیل می شود و افراد در بیان احساسات خود دائماً این رفتارها را تکرار می‌کنند. این امر به تدریج باعث نفرت جدایی کینه جویی و دل سردی در روابط زوجین میشود از آنجایی که زنان بیش از مردان نیاز به برقراری ارتباط دارند. بیشتر از ابزار کلامی استفاده می کنند تا هیجانات خود را بروز داده وجلب توجه کنند. این تفکر مختص زنان نیست مردان هم گاهی برای بروز هیجانات خود این رفتار را بروز می‌دهند. البته باید در نظر داشت که این نوع رفتار ابزار مناسبی جهت دریافت توجه نیست.

4/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *