فرمول ازدواج موفق

فرمول ازدواج موفق

 

در اولین برخورد با این جمله ی طلایی فرمول ازدواج موفق. ممکن با خودتون فکر کنید که مگه میشه همچین فرمولی وجود داشته باشه و یا حتی اگر وجود داره به کار من بیاد. باید بهتون بگم که با توجه به تحقیقات متعددی که در این زمینه صورت گرفته. همچنین تجربیات مشاوره های ازدواج در حیطه و تخصص روانشناسی امکان ارائه ی چد فاکتور مهم برای داشتن ازدواجی موفق وجود داره.

آوای مشاوران در این مقاله قصد داره چندین مورد از این فاکتور های مهم که به کارتون میاد و کاملا کاربردی هست رو در این مقاله عنوان کنه.

فرمولی برای موفقیت در ازدواج

در طی بررسی این مطالعات و تحقیقات برای داشتن ازدواجی موفق با عوامل بی شماری رو به رو میشیم که مطمئنا در هر رابطه ای وجود داره. درضمن منحصر به فرد بودن هر رابطه رو هم نمیشه انکار کرد. با اینحال چند ویژگی و فاکتور مشترک در ازدواج های موفق شناسایی شده. در اینجا با عنوان فرمولی برای موفقیت در ازدواج ارائه میشه.

فاکتورهای  فرمول موفقیت

ارتباط

ارتباط کلیدی برای نگه داشتن و ماندگاری رابطه هست. در بسیاری از زوجین موفق این مورد دیده شده با ارتباط قوی بسیاری از مشکلات رو حل کردن. مسائل بینشون رو با سبک ارتباطی سالم و از همه مهمتر گفتگو حل نشده باقی نگذاشتن. در بیاری از زوجینی که زندگی و ارتباط عاطفی به طلاق و جدایی رسیده نیز اینطور بیان شده که در این مورد کاملا برعکس بوده اند و علت اصلی رو نداشتن ارتباط برای حل نشدن مشکلاتشون میدونستن.

در حقیقت ارتباط خوب می تونه تا حد زیادی در آرام کردن مشاجراتی که به طور طبیعی در طول هر رابطه ای ایجاد میشه کمک کننده باشه.

 

دانش

دانش افراد میتونه نقش مهمی رو ایفا کنه. اینکه سواد یک رابطه رو داشته باشید در رابطه ی عاطفی شما تاثیرات بسزایی داره. برای ترسیم یک زندگی مشترک موفق این مورد که بتونید در خصوص اتفاقات و شرایطی که پیش روی شما و شریک عاطفیتون هست درک درستی داشته باشید اهمیت حیاتی داره. یکی از مهمترین این دانش ها که در مشاوره ی پیش از ازدواج نیز بر این مورد تاکید میشه و تمام تلاش برای کمک به زوجین در این موضوع میشه. مبحث رسیدن به شناخت و درک درست و مناسب از شریک عاطفیتون هست. اینکه: چطور فکر میکنه، از زندگی چی میخواد، اهداف واقعیش در زندگی چه مواردی هست، چقدر در موارد متعدد و چالش های مختلف رابطه چه نوع عملکردی داره.

این مقاله هم از دست نده :   ترس از خیانت همسر

ممکن خیلی از افراد این شناخت رو حتی نسبت به خودشون هم نداشته باشن و صرفا با استفاده از جملات و کلمات متناقض حاشیه ای این موارد رو بیان کنن. بنابراین برای رسیدن به ناخت واقعی نیاز هست که از مشاور متخصص در این زمینه کمک گرفته بشه. تکنیک بهبود رابطه ی عاطفی به شما کمک کننده خواهد بود.

در اینجا منظور از دانش و سواد رابطه این مورد که افراد مهارت های ارتباط موثر، ارتباط زناشویی موفق، مهارت حل مسئله، مهارت گفتگو و همدلی و سایر موارد مهم دیگری که با افزایش دانش و مهارت میتونه نقش مهمی رو در این فرمول ایفا کنه. در نتیجه افرادی که به دنبال ازدواجی موفق هستن. برای ازواج باید منتظر بمانند تا زمانی که شریک زندگی خود را به خوبی بشناسند و تجربیات مشترکی داشته باشند.

تعهد

این مورد که از بین رفتن تعهد در نهایت به شکل خیانت بروز پیدا میکنه. باعث طلاق عاطفی، طلاق و جدایی در بین زوجین میشه غیر قابل انکار هست. تعهد به این معنی هست که افراد بر تصمیمی که زمان شادکامی و شرایط ایده آل ممکن گرفتن بمونن. تمام موارد این فرمول کاملا در ارتباط باهم قرار میگیرن. به عنوان مثال در مورد تعهد، سواد و دانش رابطه میتونه کاملا موثر باشه. چرا که در بسیاری از موارد افراد در مواجهه با اختلافات و چالش های زندگی مشترک ممکن تصمیم به کنار گذاشتن تعهد بگیره. درصورتی که با داشتن دو فاکتور مهم اول و دوم از این اتفاق جلوگیری میشه.

فرمول ازدواج موفق

گذشت  و بخشش

هرکسی ممکن اشتباه کنه. شریک عاطفی شما هم ممکن به دلایلی احساسات شما رو جریحه دار کنه یا کاری انجام بده که شما رو ناراحت کنه، یا ممکن شما رو عصبانی کنه. نکته ی  مهم اینجاست که با احساساتی که دارید کنار بیاید، اونها رو رها کنید. احساستون بدون سرزنش کردن، دادن احساس کناه و یا تحقیر شریک عاطفیتون بیان کنید و به بیان گذشته ادامه ندید. چرا که تنها نیت شما شنیده شدن و درک شدن هست که با مرور گذشته تنها از این هدف دور میشید.

این مقاله هم از دست نده :   7 جمله ای که نباید به زنان گفت

بخشش، نشان ملموس تعهد، انتخاب، وابستگی عمیق تر از دوستی صرف هست. وقتی یکی از طرفین فقط روی خودش تمرکز میکنه. شریک دیگر به یک شی تبدیل میشه، نه شخصی که خاص و دوست داشتنی است.

بخشش واقعی بدون قید و شرط هست. یعنی وقتی برای گرفتن چیزی در ازای آن بخشش رو انجام میدیم، فقط به شکل دیگری خودخواه هستیم و بعید هست که این نوع بخشش باعث تقویت یک ازدواج شود.

حواستون باشه ممکن شخص از ترس تنها موندن تسلیم بشه. این نوع بخشش اغلب ناشی از فقدان عزت نفس یا باور درونی «من لایق عشق نیستم» هست و اغلب با اضطرار و ترس مشخص میشه. این “ارائه نیازمندی” که اغلب به منظور جلوگیری از ترک رابطه طرف مقابل هست، معمولاً عنصری از عشق نیست. قطعا منظور ما از بخشش این نوع نیست.

یادتون باشه که به همسر، خانواده و زندگی مشترک خود متعهد بمونید. از نظر عاطفی و روزمره از یکدیگر حمایت کنید. شما، شریک عاطفی و رابطه تون ممکن با گذشت زمان رشد کنید و تغییر کنید، این ایده ها می توانند به موفقیت ازدواج شما در طول سال ها کمک کنند.

احترام

تلاش و عشق دادن به شریک عاطفی، حتی از صمیم قلب، اگر همراه با احترام به شریک عاطفیتون نباشه، معنای زیادی نداره. منظور از احترام، درک عمیق افکار، واکنش‌ها، نظرات، ارزش‌ها و نگرش‌های  شریک عاطفیتون هست. درک ما از اینکه شریک ما به عنوان یک شخص چه کسی هست و احترام ما به ویژگی هایی که شخصیت شریک عاطفی ما رو تشکیل میده. این سبک از رفتار و احترام اغلب منجر به رشد رابطه ی عاطفی میشه. در نتیجه لذت دو طرف از رابطه ی عاطفی دو چندان میشه. مقاله ی ازدواج و اختلال روانی نیز مفید خواهد بود.

 

احترام همچنین زمانی ضروری هست که ممکن یکی از افراد در رابطه، با چالش مواجه بشه. یا هنگامی که در رابطه ی عاطفی مشکلاتی بوجود میاد. زمانی که یکی یا هر دو شریک به دلایلی اشتباهات و یا انتخاب های نادرستی داشته اند. در این شرایط میزان درک و همدلی میتونه نشانی از احترام باشه. در موارد متعدد این سبک از احترام میتونه در واقع به خاکی تبدیل بشه که بذرهای عشق دوباره در آن کاشته میشه. حتی زمانی که به نظر می رسد ازدواج به پایان رسیده است.

این مقاله هم از دست نده :   راهکار زنده کردن رابطه عاطفی

اعتماد

زمانی که یک در ارتباط متقابل محکم، تعهد، بخشش و احترام وجود داشته باشه. اعتماد شرکا به یکدیگر قابل شکستن نیست. هیچ دلیلی پشت شکستن اعتماد وجود نخواهد داشت.  تجربه نشون داده که برای وقوع خیانت باید یک حلقه ضعیف در جایی از رابطه وجود داشته باشه. به عنوان مثال: وقتی یکی از شرکا متوجه میشه که شریک دیگر رابطه نامشروع داره. معمولاً علائم هشدار دهنده قبلی نادیده گرفته میشه و اصل تمرکزرو بر این بی اعتمادی قرار میدن.

 

برای بازسازی حس اعتماد در زمانی که از بین رفته. ارتباط بین شرکا باید دوباره برقرار بشه. برای تسهیل این امر، هر دو شریک باید نقش خودشون رو در از هم گسیختگی رابطه ی عاطفی درک کنند. (هر دو شریک معمولاً به نوعی در از هم گسیختگی این ارتباط نقش داشته اند. حتی اگر فقط با توجه نکردن به این واقعیت که رابطه در خطر بوده.) این روند درک، که نیازمند صداقت هست بعید که سریع یا ساده باشه. شرکا باید هم با خود و هم با یکدیگر صادق باشند و از صمیم قلب عذرخواهی کنن. صداقت نه تنها بخش مهمی از روند بهبودی هست. بلکه برای چیزی که به نظر من مهم ترین عنصر ازدواج به حساب میاد، یعنی صمیمیت ضروری هست. می توانید از مقاله ی ازدواج بدون دغدغه نیز استفاده کنید.

کلام آخر

فاکتورهای عنوان شده از جمله موارد مهم و کلیدی هستن که این فرمول مهم موفقیت رو تشکیل میدن. با توجه به تفاوت های فردی افراد، روابط نیز منحصر به فرد خواهد بود. بنابراین ممکن افراد چالش های متفاوتی رو در هرکدام از این موارد تجربه کنن. در هر مرحله و در هر کدام از این موارد زوجین میتونن از همراهی مشاور متخصص بهرهمند بشن. مشاوره رایگان تلفنی این مسیر را برای شما هموارتر می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *