7 جمله ای که نباید به زنان گفت

زیبایی و سرخوشی ارتباط انسانی، بی کران و جهان شمول است. روابط میان عشاق از عمیق ترین پیوندهایی است که عشق روی این کره‌ی خاکی آفریده است. تحکیم این پیوندها برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود و به زندگی شان معنا و هدف می‌دهد. ما اغلب بدون اینکه رفتارمان را ” ببینیم”،کورکورانه زندگی می کنیم. وقتی اینطور هستیم، دلبستگی ها، اشتیاق ها، ترس ها و انتظارات ما را وادار به واکنش هایی می کنند که نتیجه اش کاهش صمیمیت و حتی ایجاد درد بیشتر است. ذز این مورد علاوه بر موارد گفته شده می توانید با استفاده از مشاوره ازدواج رایگان که به صورت مشاوره رایگان انجام می شود. به صورت تخصصی موضوعات خود را بررسی کنید.

 وقتی ناراحت است به او نگویید که آرام باشد

به او نگویید استراحت کند، زیرا به طور چشمگیری شانس آرامش او را کاهش می دهد. نگو بیخیال بابا، مهم نیست ولش کن، کم غر بزن درست میشه. آروم باش حالا که چیزی نشده. در این مواقع نیاز است که همدلی داشته باشید و یک شنونده ی خووب باشید. در شرایطی آرام و بدون قضاوت به سخنانش گوش دهید و  باید سعی کنید بگویید “می توانم ببینم چرا چنین احساسی داری.” درک می کنم.

مقاله ی چگونه با زنان رفتار کنیم در این مورد نیز کمک کننده خواهد بود.

 چرا موهات و قیافت اینطوریه

به او بگویید زیباست، حتی زمانی که موهایش بد است. به او بگویید عالی به نظر می رسد و کاملا به او می آید. زمانی که خانوم از نظر ظاهری اشفته به نظر میرسد. بی شک دلیل مهمی پشت آن است. ازجمله نگرانی، استرس، کار زیاد و یا خستگی در درجه ی اول بجای انتقاد و یا نا امید کردن او سعی کنید حال اورا جویا شوید و جستجو کنید که چه چیزی باعث این مورد شده. البته به صورت غیر مستقیم و بدون اشاره به طاهر او. حال وقت آن است که بعد از همدلی و همراهی که دارید. کمک کنید تغییراتی در ظاهرش ایجاد کن. که این مورد به خود ود نیز اتفاق می افتد برای دختران، این چیزی بیش از مو است.

این مقاله هم از دست نده :   در مقابل خیانت مردان چه باید کرد؟

 شبیه مادر یا خواهرت هستی.

هر فردی دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی است. خیلی از خانواده ها یک داستانی برای خودشان دارند. مثل اینکه مثلا مادر به امورات خانه رسیدگی نمی کند و.. در این شرایط وقتی رابطه متشنج می شود. مرد دست به مقایسه می زند و همسرش را با اعضای خانواده اش مقایسه میکند. وقتی مقایسه صورت می گیرد جلوی بهتر شدن فرد را می گیریم. مقایسه کردن با دیگران تهدید جدی برای یک رابطه است.

مسخره کردن؛ به توام میگن زن!!

اگر عرضه داشتی این کار را میکردی! اگر زن عاقلی بودی این رفتار را نمی کردی! ایین جملات مثل یک چاقو در شخصیت فرد فرو می رود. تاثیرمخرب بر روان فرد دارد و فراموش کردنش سخت است. به همین دلیل از چنین جملاتی به هیچ وجه نباید استفاده کرد.

باید از هم جدا شویم.

گاهی اوقات رابطه به نقطه ای می رسد که احساس می کنیم رابطه مان دیگر تمام شده و باید جدا شد. اما اگر قصد جدایی ندارید و  فقط برای تهدید کردن طرف مقابل این جمله را می گویید سخت در اشتباه هستید. باید بدانید که بیان این جمله شما را واقعا به سمت جدایی نزدیک می کند.

وقتی چنین جملاتی مدام در رابطه تکرار شود. احترام هر دو طرف از بین می رود و در نهایت می بینید که مسئله جدایی برایتان عادی شده است. صرفا برای تهدید در هر دعوایی  می گویید جدا شویم. غافل از اینکه این جمله سرد شما را گام به گام به سمت جدایی هدایت می کند.

این مقاله هم از دست نده :   سوالاتی که حتما باید از پارتنر خود بپرسید

باید بیشتر لبخند بزنی!!

گاهی اوقات مردان به خودشان اجازه می دهند که این جمله را به زنان بگویند. اما زنان مجبور نیستند همیشه لبخند بزنند. زیرا، این جمله باعث می شود زنان حس کنند که همیشه مجبورند شاد باشند و لبخند بزنند.

حالا فکر کردی کی هستی!!

چه کار مهمی انجام دادی؟، تو هیچی نیستی!! این جملات گذشته و موفقیت های فرد را زیر سوال می برد. چرا که اگر این فرد مهم نبود و ارزشی نداشت شما با او ارتباط نداشتید و تا الان از آن فرد جدا شده بودید. اما در آن لحظه  آن قدر عصبانی  که متوجه حرف هایی که زدید نیستید به همین دلیل در چنین شرایطی گذشته ی فرد را زیر سوال نبرید. زیرا فرد برای موفقیت هایش هر چند کوچک تلاش کرده و وقت صرف آن کرده است.

خیلی نفهمی، خیلی احمقی؛

بیان چنین جملاتی به رابطه آسیب جدی وارد می کند. فراموش نکنید که شما حتی اگر با باادب ترین و با شخصیت ترین آدم دنیا هم که طرف باشید. اگر مدام به او توهین کنید او هم بعد از یک مدت شروع می کند به توهین کردن شما. این اشتباه است که فکر کنید با توهین به طرف مقابلتان  او را تشویق می کنید. که اشتباهش را درست کند، برعکس توهین سبب میشود شخصیت فرد کوچک شود و آسیب ببیند.

در مورد همسر، دوست دختر، نامزد سابق خود چیزی نگوییددر مورد همسر، دوست دختر، نامزد سابق خود چیزی نگویید

هر چه شما با استفاده از کلمه “سابق من” بگویید. همانطور که می گویند در دادگاه قانون علیه شما استفاده می شود. من می دانم که اشکالی ندارد گاهی اوقات دوست دختر خود را با هم مقایسه کنید. البته انجام بیش از حد اینکار کاملا اسیب زننده خواهد بود. در این مورد باید حواستان را جمع کنید. به عنوان درد و دل و یا دادن پاسخ سوالی که پرسیده و باید کلی و سربسته پاسخ داده شود. حتی به عنوان تعریف خاطره ای تلخ یا شیرین این موضوعات را پیش نکشید. حتی نیازی نیست ار بد بودن آن شخص بگویید.

این مقاله هم از دست نده :   چطور جذب عشق داشته باشیم؟!

 آره،خشگله

شاید او سوالاتی مانند “به نظر شما آن دختر ناز است؟” چهره اش طوری باشد که از پاسخ شما مهم نیست. اجازه نده که شما را گول بزند. شما باید بداهه بسازید و به سرعت دروغ بگویید زیرا این یک تله است. فرقی نمی کند که یک دختر در یک تبلیغ تلویزیونی باشد، یک پیشخدمت یا مهماندار، هر کسی که ممکن است پاسخ شما همیشه منفی باشد.

حالم ازت بهم می خوره، ازت بدم میاد؛

اگر بی دلیل و صرفا به خاطر عصبانیت این جملات را به کار می برید این کار می تواند رابطه ای را که برایش زحمت کشیده اید. از بین ببرید. زیرا، جملاتی مثل حالم ازت بهم میخوره جملات سنگینی هستند. که درست ذهن و قلب طرف مقابلتان را هدف گرفته است.

این جملات بار منفی زیادی دارد و سنگین هستند به همین دلیل باید خودتان را کنترل کنید. اگر نمی توانید جلوی عصبانیت  خود را بگیرید. مکان بحث را ترک کنید و هر دو که آرام شدید  ،گفتگویی برای خودتان در زمان و روز مشخصی تعیین کنید و بدون توهین و سرزنش و تحقیر گفتگوی خود را آغاز کنید.

باز پریود شدی؟

دوران pms , و دوران قاعدگی از جمله دوران سختی است که برای هر زنی دارای علائم و چالش های روحی است. علاوه بر اینکه نباید این جمله ذرا به زبان بیاورید. حتی اگر مشکلی که پیش امده و یا ناراحتی که هست در اثر دوران قاعدگی باشد. بهتر است بدانید که در این دوران بهتر است چگونه با او رفتار کنید.بنابراین ذکر آن جالب نیست، حتی اگر زمان او در ماه باشد. علاوه بر این، شما باید وانمود کنید که چرخه قاعدگی او بر تمایل او به واکنش بیش از حد بی دلیل تأثیر نمی گذارد. به عنوان مرد، شما باید مقداری دلسوزی نشان دهید.

سخن آخر:

طبق نظریه گلسر ویژگی یک رابطه خوب این هست که ” در این رابطه گفتگو وجود دارد. گفتگویی که در آن کنترل گری و عادت های مخرب مثل سرزنش، عیب جویی، تحقیر، مقایسه، تهدید،تلافی، توهین و لجبازی نیست.” کلام شما به شما اعتبار می بخشد. مهارت ارتباط کلامی در یک رابطه می تواند به بهبود روند رابطه کمک کند. با ” آوای مشاوران”  آموختن مهارتهای زناشویی را تجربه کنید.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *