چه کسی باید شروع کننده رابطه جنسی باشد؟

گاهی مواقع متقاعد کردن یک نفر برای برقراری رابطه جنسی. یا آغاز یک رابطه جنسی ممکن است سخت باشد یا برخی مواقع غیر ممکن . برای شروع رابطه جنسی خیلی از افراد  چه خانم وچه اقاآمادگی جسمی، جنسی ، روحی و روانی را دارند . افرادی نیز هستند که برای پیدا کردن پارتنر جنسی یا آغاز کردن یک رابطه جنسی. حتی با همسر یا شریک خود دچار مشکل می‌شوند. چون نمی‌دانند که اولویت چیست برای شروع چه باید بکنند معاشقه باید باشد ؟

این معاشقه کلامی باشد یا غیر کلامی ؟چطور اقدام کنند و با چه روشی شروع کنند و چطور توجه پارتنر یا همسر خود را جلب کنند؟ پس اینجا بحث ناآگاهی مطرح است. گاهی فرد در شرایطی قرار دارد که از لحاظ جسمی و ذهنی آمادگی ندارد. باید در نظر داشت برای برقراری یک رابطه جنسی خوب مثل هر کار دیگری وجود آمادگی چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی امری واجب و ضروری است. فرد باید علایق و تمایلات خودش  ،پارتنر یا همسرش رابه خوبی بداند.

موقعیت را به خوبی درک کند اگر بدون در نظر داشتن موارد فوق و یا عدم آگاهی قرار باشد. رابطه شروع شود قطعاً در همان جلسه اول رابطه شکست خواهد خورد. جهت شکل گیری یک رابطه خوب باید چند جلسه آشنایی صورت بگیرد. پارتنرشما از لحاظ جسمی فکری و ذهنی باید آمادگی لازم را داشته باشد و شما را پذیرفته باشد در غیر این صورت واکنش  منفی دارد. استفاده از مشاوره رایگان خانواده در این مسیر کمک کننده خواهد بود.

زنان ،فرهنگ و غدغه ها

یکی از دغدغه های خانم های جوان به خصوص افراد متاهل. این است که برای برقراری رابطه جنسی، بهتر است چه کسی اول پیشقدم شود. و اگر یک نفر زن یا مرد همیشه شروع کننده رابطه باشد چه ایرادی دارد. در بسیاری از مواقع هم این موضوع مطرح است که چنانچه زنی تمایل به رابطه داشته باشد. چگونه باید برای اغاز رابطه پیشقدم شود. می توان گفت در اکثر مواقع آقایان پیشنهاد دهنده و پیش قدم در ایجاد رابطه جنسی هستند .

این مقاله هم از دست نده :   فانتزی جنسی چیست؟

چون ساختار جسمانی مرد ها به گونه ای است. که در اکثر مواقع بیشتر از خانم ها احساس نیاز به رابطه جنسی را در خود حس میکنند. تحقیقات گسترده محققان و مهارت های زندگی زناشویی جهان ثابت کرده برقراری رابطه جنسی عالی به راحتی می‌تواند زمینه علاقه و رضایتمندی زوجین را از یکدیگر و زندگی زناشویی فراهم کند. هیچ کس توقعی ندارد که زنان همیشه در ایجاد رابطه جنسی پیشقدم شوند. چون مهمترین نیازهای زنان ، نیاز عاطفی و احساسی هستند. از طرف دیگر فرهنگ در بسیاری از جوامع به گونه‌ای القا کننده این مسئله است که اگر زنان پیشنهاد دهنده رابطه جنسی باشند، وجه خوبی ندارد.

در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که برخی از خانم ها با این موضوع اصلا رابطه خوبی ندارند. تحت تاثیر تربیت و محیطی که در آن بزرگ شده اند در الگو برداری از مادران و زنان و خانواده این قضیه را کاملاً رد می‌کنند. معتقدند چنین رفتاری شان و شخصیت و حتی خانواده و تربیت آنها را زیر سوال می‌برد.

درست یا غلط بودن پیشنهاد رابطه جنسی از جانب  زنان:درست یا غلط بودن پیشنهاد رابطه جنسی از جانب  زنان:

اینکه چقدر این موضوع می تواند درست باشد به دو چیز بستگی دارد: دیدگاه آقایان و پذیرش

الف)دیدگاه مردان:

دیدگاه (همسر)  آقایان :

این که آقایان ،چطور وچقدر از پیشنهاد مطرح شده توسط همسرانشان استقبال کنند. و اینکه آنان را در ادامه این روند رفتاری همراهی کنند.  موضوعی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. همانطور که فرهنگ و الگوی رفتاری خانواده ها روی زنان تاثیر گذار است به همین میزان در مورد آقایان نیز صدق می کند.

این مقاله هم از دست نده :   آیا سکس با خودارضایی فرق میکند؟

پذیرش:

خانمها بپذیرند که آنها هم حق دارند نیاز خود را مطرح کنند. آقایان نیز بپذیرند در مواقعی که خودشان میل به برقراری رابطه جنسی ندارند. دلیل بر این نیست که همسرشان نیز بی‌نیاز یا بی میل باشد. اگر ایشان پیشنهاد داد بپذیرند و در رفع نیازاو کوتاهی نکنند. همانطور که زنان در رفع نیاز آقایان کوتاهی نمی کنند. پس زن و مرد می توانند فارغ از اجبارهاواختیارات فرهنگ و الگوهای غلط یا درست خانواده ها این نیاز مهم را مطرح. و در حفظ رضایتمندی ، رد و بدل کردن احساسات ،رفع نیازهای جنسی و عاطفی و…. با تفکر و دید باز ،عمل کنند.

اما این نکته را نباید فراموش کرد که اگر آقایان پیشقدم در ایجاد رابطه باشند. با این کار قلب همسر خود را تسخیر می‌کنند. اما این موضوع زمانی صادق است که درخواست رابطه خارج از عرف زناشویی و بی اندازه نباشد.چون زنان بی میل می شوند و مرد از ماهیت مردانه خود دور می شوند. اما این موضوع در مورد خانمها نیز صادق است. چنانچه اگر تعداد درخواست رابطه جنسی از جانب خانم ها بیش از حد باشد.

آقایان نیز بی‌میل شده و کمتر میل به برقراری رابطه جنسی دارند. و اینجاست که زنان حس بی ارزش بودن پدیده نشدن را تجربه میکنند. احساس پشیمانی و سرخوردگی به آنها دست می دهد. این مسائل باعث می شود شور و شوق و حرارت رابطه جنسی و حتی زناشویی از بین برود. بدتر این که زوجین تصور کنند دیگر برای هم جذابیتی ندارند .پافشاری و اصرار زیاد زنان و مردان در برقراری رابطه جنسی شاید در ابتدا جذاب باشد اما به مرور جذابیت خود را از دست میدهد.

این مقاله هم از دست نده :   آموزش تربیت جنسی

 

#متاسفانه برای بسیاری از خانمها سخت است که قدم اول را در ایجاد رابطه جنسی بردارند،پس چه باید بکنند؟

۱)تمایل جنسی خود رابپذیرند:

برای خانم هاطبیعی است که به اندازه مردها از عشق و بازی زناشویی لذت ببرند.

۲) عمل بر حسب احساسات:

حداقل زمان هایی که میل و حسب برقراری رابطه جنسی دارند خودشان پا پیش بگذارند.

۳) نترسیدن:

زنان و مردان به یک اندازه از ترک شدن با همه دارند. مردها دوست دارند که گاهی همسرشان به آنها پیشنهاد بدهند پس خانم ها مطمئن باشند اقایان مقاومت نمی‌کنند.

۴) با جریان پیش بروند:

فقط به این خاطر که خانم پیشنهاد دهنده است نباید به این معنی باشد که کل رابطه را خودش مدیریت کند

۵) نشانه گذاری:

اگر به زبان آوردن نیاز جنسی برای خانم ها سخت است یک نشانه بین خود و همسر یا پارتنر داشته باشند مثل (پوشیدن یک لباس خاص و….)

کلام آخر

این موضوع شروع رابطه ی جنسی موضوع کم اهمیتی نیست. چرا که می تواند به جذابیت های هر یک از طرفین بیفزاید. همچنین در بالا رفتن کیفیت رابطه ی جنسی کم کننده خواهد بود. در این مورد یکی از مواردی که مانع شروع رابطه می شود نداشتن مشاوره اعتماد به نفس کافی در فرد است که با دریافت مشاوره رایگان آوای مشاوران می توانید این موضوع را نیز رفع کنید.

 

2.7/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *