انحرافات جنسی چیست؟

انحرافات جنسی چیزی است که تابع زمان است. یعنی یک سری از رفتارهای جنسی که در جهان امروز بین زوجین رخ می دهد. شاید در گذشته جز پارافیلیا انحرافات جنسی مطرح می شده و یا بالعکس. یکسری انحرافاتی هم هست که به مرور زمان در اثر پیشرفت تکنولوژی و جامعه ایجاد می شود. مثلاً رابطه جنسی با ماشین یا رابطه جنسی با عروسک که در گذشته نبوده و امروزه به وجود آمده.

چون در گذشته عروسک یا ماشین به این شکل وجود نداشته. انحرافات جنسی در گذر زمان تغییر می کند در هر دوره این رفتار هادستخوش تغییراتی می‌شود. انحرافات جنسی یک مبنا و یک شالوده اساسی دارد .که باعث ایجاد مرز بین انحرافات جنسی و فانتزی ها می شود. اگریک فانتزی که حالت  انحراف  دارد و از فرد گرفته شود هم کیفیت و هم کمیت رابطه جنسی افت می کند.

مثال اول:

شخصی که مایل باشد یا دوست داشته باشد در کنار پنجره باز رابطه برقرار کند آیا ایرادی دارد؟

 جواب خیر است.

 چون اگر امکان رابطه در کنار پنجره را ازاو بگیریم کیفیت و کمیت رابطه دچار اختلال می شود در این زمان ایراد دارد. این ها فانتزی نیست بلکه یک انحراف است.  چون رابطه جنسی زوج از لذت خارج شده و برای لذت بردن باید از اصل موضوع که همان رابطه جنسی انحراف پیدا کنند. یعنی پنجره باز و رابطه در کنار پنجره به این رابطه لذت می دهد اصل رابطه هیچگونه لذتی برای زوجین یا فرد ندارد.

مثال دوم:

کسی که همیشه با پایه همسر یا پارتنر خود ارضا می شود ایرادی ندارد. اما اگر قرار باشد همیشه اینطور ارضا شود ایراد دارد. چون از اصل رابطه جنسی خارج شده و حالا یک انحراف محسوب می‌شود. با اصل موضوع شده و رابطه و حواشی رفته است.

این مقاله هم از دست نده :   آیا سکس با خودارضایی فرق میکند؟

ریشه پارافیلیا انحرافات جنسی چیست؟

عموما عامه مردم  پارافیلیا ها را با فانتزی جنسی اشتباه می‌گیرند. و نمی‌دانند رفتار آنها جزء انحرافات جنسی یا اینکه طعمه انحرافات تحت عنوان فانتزی جنسی شده‌اند. ‌پارافیلیا اغلب می توان گفت در بیشتر مواقع ریشه در دوران کودکی فرد دارد و اولین نشانه آنها در دوران نوجوانی بروز کرده.

مثلا :

افرادی که فوت فتیش دارند اغلب عنوان می‌کنند. که در کودکی از دیدن پای دیگران لذت می برده اند و در نوجوانی این رفتار  تشدید شده. به این صورت که به جای توجه به تصویر فرد، به پای او توجه می‌کرده و لذت هم می برده.ودر بزرگسالی همین رفتار را جزو فانتزیهایش میداند.

از آنجا که رابطه جنسی یک رابطه دو نفره است که ارتقاء کیفیت آن بستگی به این دارد که دو نفر چقدر با هم مشارکت دارند. وجود اختلالات و انحرافات جنسی در هر یک از زوجین می تواند موجب آسیب زدن به رابطه جنسی شود. یکی از این اختلالات پارافیلیا انحرافات جنسی است که فیتیله ها زیر مجموعه این انحرافات هستند.

پروفیلیا شامل:

فتیش ،اورت نمایی، بچه بازی حیوان خواهی ،تماشاگری آزارگری، آزار خواهی ،ما لشگری مبدل پوشی، یادگارخواهی. می باشد. هر فردی که این موارد را جز فانتزی‌های خود بداند مبتلا به انحرافات جنسی است.

آیا فانتزی های جنسی خوب هستند یا بد سالم هستند میان ناسالم؟آیا فانتزی های جنسی خوب هستند یا بد سالم هستند میان ناسالم؟

به دلیل دسته بندی های مختلفی که فانتزی های جنسی دارند. مثبت و منفی بودن آن به نوع فانتزی برمی گردد اگر فانتزی جنسی مرتبط با ایجاد عشق و علاقه و بالا رفتن میل جنسی بین زوجین باشد. به دلیل وجود علاقه بین آنها صورت بگیرد و همچنین فانتزی به شکل روابط و رفتار های سالم باشد. این یک فانتزی سالم است و می‌تواند میزان کیفیت رابطه را بالا ببرد و باعث ایجاد حس رضایت در دو طرف شود.

اما برخی فانتزی های جنسی می توانند منفی باشند و واقعاً باعث ایجاد آزار واذیت در روابط شوند. رضایت دو نفر در آن وجود ندارد ،باعث از بین رفتن اعتماد به نفس طرف مقابل می شود. به این دلیل که پارتنر یا همسر یا شریک جنسی توان برآورده کردن نیازغیر معقول جنسی طرف مقابل خود را ندارد. اگر فردی به واسطه فانتزی جنسی همیشه به ارگاسم می رسد. به کیفیت رابطه لطمه می‌زند و آن را از بین می‌برد. و قطعا از یک رابطه جنسی واقعی لذت نمی برند. اما اگر فانتزی نقشی در ارگاسم نداشته باشد وفقط برخی مواقع این فانتزی ایجاد شود. جز فانتزی های سالم است. پس میزان فانتزی جنسی با شدت ارگاسم رابطه کاملا مستقیم دارد و همین که سالم و ناسالم بودن فانتزی را مشخص میکند.

این مقاله هم از دست نده :   ترک خودارضایی

چه موقع پارتنر نباید با فانتزی های طرف مقابل همکاری کنند؟

  • فانتزی ارباب برده ای اگر فردی دچار چنین انحرافی باشد اصلاً نباید با او همکاری کرد چون به طرف مقابل آسیب روحی و روانی وارد میشود.
  • ۲) حضور نفر سوم یا افراد دیگر حین رابطه:
  • فرد بدون حضور نفر سوم از رابطه لذت نمی برد و حتی ممکن است. رابطه ای شکل نگیرد در این مواقع نباید همکاری کرد.
  • ۳) مازوخیسم و سادیسم:
  • فرد با آسیب زدن و آسیب دیدن از رابطه جنسی لذت می برد. در این مواقع بحث آسیب‌ها مطرح است پس همکاری ممنوع.

در این روند اگر دچار چالش و مشکلاتی شدید. می توانید از مشاوره جنسی نیز استفاده کنید.

در چه مواردی باید با فانتزی‌های طرف مقابل همکاری کرد؟؟

۱)مواقعی وجود دارد که فرد از اندام غیر جنسی پارتنریا همسر  خود مثل پا، دست، انگشت و …. لذت می برد. اما مشروط بر اینکه این رفتار نسبت به رابطه جنسی ترجیح داده نشود.

همکاری کردن مانعی ندارد

۲) رابطه جنسی آلتی واژنی صورت بگیرد.

۳) زمانی که در رابطه جنسی ترجیحات وجود  ندارد. یعنی حاشیه ها بر رابطه جنسی اولویت ندارد.

۴) هیچ چیزی به رابطه آلتی واژنی ترجیح داده نمی شود. به طور مثال: اگررابطه از پا شروع می شود ولی به آلتی واژنی ختم شود.

۵) فانتزی هایی که خاص خود زوجین باشد. از با هم بودن و در کنار هم بودن ایجاد لذت کند.

۶) عشق بازی ،پوزیشن های مختلف، نوازش های مختلف ماساژ های مختلف، بازی های جنسی و…..

الگوهای رفتاری  درفانتزی جنسی

این الگوها کدامند چه افکاری ممکن است در این فانتزی ها وجود داشته باشد.

این مقاله هم از دست نده :   زودانزالی

الف) مولتی پارتنری:

 حضور شرکای جنسی در رابطه جنسی زوجین (همسر،پارتنر)

ب) روابط جنسی خشن:

غیر عادی ونامعقول بودن رابطه جنسی:

استفاده از ابزارهای جنسی که باعث آزار، اذیت و خشونت جنسی هستند. و به این شکل فرد رضایت بیشتری از رابطه دارد و لذت جنسی اینگونه بالا میرود.

ج) تابوشکنی:

فرد در رابطه تابو شکنی میکند مثل گرایش به همجنس یا میل به هر دو جنس

د) فتیش ها:

لذت بردن از یک اندام غیر جنسی بدن و از طریق آن اندام لذت خود را بالا برده و فانتزی جنسی بسازند

و)بد دهانی:

فحش دادن تحقیر  و توهین  ،نام افراد دیگر را حین رابطه  آوردن. یا طرف مقابل را وادار به فحش دادن و نام دیگران  را آوردن و …..

ه) تصویرسازی:

تصور اینکه یک نفر دیگر در رابطه وجود دارد و برنامه ریزی کردن برای حضور یک نفر یا چند نفر در رابطه و به این شکل لذت خود را از رابطه بالا بردن

در کل میتوان گفت فانتزی های جنسی چنانچه سالم باشد و مختص رابطه زوجی باشد. زیبا و چه بسا باعث ارتقاء کیفیت و کمیت رابطه می شود. ولی چنانچه فانتزی های جنسی مرتبط با انحرافات جنسی باشند و افراد آگاهانه یا ناآگاهانه آنها را از یکدیگر تفکیک ندهند. ناسالم، غیرمنطقی و نامعقول می باشد در این گونه موارد معمولاً رابطه زوجی شکست‌خورده و ناپایدار میباشد . فانتزی های جنسی باید در راستای بالا بردن کیفیت رابطه زوجی باشد و هیچ چیز نباید بر رابطه جنسی و زوجی ترجیح داده شود. فانتزی ها نباید باعث آزار اذیت توهین تحقیر مشکلات جسمی جنسی و روحی و روانی در فرد شود.

کلام آخر

نباید حس خود کم بینی و از دست رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس را در فرد ایجاد کند . زوجین باید بتوانند فانتزی ها ی خودرا با یکدیگر در میان بگذارند ولی چنانچه که آسیب زننده باشد. باید این موضوع را با یک متخصص در میان گذاشته و رفع مشکل کنند. ولی فانتزی های سالم چنانچه که مطرح شود. لذت رابطه و پایداری زندگی زوجی را شامل می شود. پس میتوان نتیجه گرفت که فانتزی های جنسی می تواند هم خوب و سالم وهم بدو ناسالم باشند. خوب یا بد بودن سالم و ناسالم بودن فانتزی ها بستگی به خود فرد دارد. در این روند آوای مشاوران می تواند با مشاوره رایگان خانواده شما را همراهی کند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *