تعریف هر کس از خیانت متفاوت است که فقط برخی از این تعاریف درست هستند. بسیاری افراد نمیدانند دقیقا چه چیز هایی خیانت به شمار میروند. برخی افراد کوچکترین صحبت با جنس مخالف را خیانت میدانند و برخی دیگر هستند که کاملا برعکس این عمل میکنند و از آنجایی که اطلاعات کافی ندارند حتی مواردی را که خیانت محسوب میشوند را جزء خیانت نمیدانند بعضی دیگر هستند که فقط آن را در برقراری رابطه جنسی با دیگری میدانند که همه این ها اشتباه هستند و هر کدام به شکلی متفاوت باعث از بین بردن زندگی مشترک میشوند.

در این مقاله درمورد همین موضوع صحبت خواهیم کرد تا متوجه شوید در چه صورتی باید کار های همسر خود را خیانت به حساب آورد و در چه مواردی نباید. در صورت نیاز به کمک بیشتر میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان ما نیز استفاده کنید.

انواع خیانت

1. داشتن حس محبت نسبت به شخصی به جز همسر

یکی از معانی تعهد در زندگی مشترک این است که فقط یک نفر را شریک زندگی خود بدانید اما در این نوع خیانت که به خیانت احساسی نیز شناخته میشود فرد با احساسات محبت آمیزی که نسبت شخص دیگری دارد تمایل پیدا میکند که فرد دیگری را شریک زندگی خود بداند. هر چند برخی کارشناسان بر این عقیده اند که این نوع خیانت تا زمانی که به مرحله عمل نرسد و فقط در ذهن باقی بماند مشکلی ندارد اما باید گفت که فکر کردن در مورد آن به مرور زمان میتواند آن را عملی کند.

این مقاله هم از دست نده :   زوج های خوشبخت چه کسانی هستند؟

2. خیانت فیزیکی

هر گونه صمیمت از نظر جسمانی و فیزیکی با شخصی غیر از همسر خود خیانت محسوب میشود. در بسیاری از فرهنگ ها، این نوع خیانت یکی از بی شرمانه ترین انواع خیانت به شمار میرود.

3. پنهان کردن هزینه ها

شاید برای برخی عجیب باشد اما حتی پنهان کردن هزینه های مالی از شریک زندگی خود خیانت محسوب میشود. از آنجایی که این هزینه ها بر روی زندگی هر دو نفر تاثیر گذار است اما فرد نمیخواهد همسرش درمورد آن اطلاعی نداشته باشد نوعی خیانت است فرقی هم ندارد دلیلش چه باشد. برای حل این گونه مسائل میتوانید از مشاوره خانوده استفاده کنید.

4. تخیلات جنسی در مورد شخص دیگر

این که در مورد شخص دیگری افکار جنسی داشته باشید هر چند طبیعیست اما باید از آن دوری کرد چرا که همین افکار میتواند فرد را به سمت تبدیل آن به واقعیت هل دهد.

5. خیانت مجازی

امروزه با توجه به رواج شبکه های اجتماعی که به کمک آن میتوان به راحتی با هر کسی در هر نقطه مکانی ارتباط برقرار کرد، این نوع خیانت بسیار زیاد شده است. یکی از شکل های این نوع خیانت این است که امکان دارد فرد پست های نفر قبلی رابطه خود و یا هر شخص دیگری را با سوء نیت دنبال کند؛ یکی دیگر از شکل های دیگر این نوع خیانت این است که فرد از طریق برنامه های دوستیابی اقدام به برقراری رابطه از فاصله دور نماید که ممکن است پس از مدتی این فاصله از بین برود.

6. خیانت کلامی

اگر زوجین به اندازه کافی وقت برای صحبت کردن با یک دیگر صرف نکنند باعث افزایش احتمال این میشود که همسر او با جنس مخالف، هم صحبت شود هر چند این مورد، خیانت محسوب نمیشود و بسیاری افراد ممکن است دوستانی از جنس مخالف داشته باشند اما اگر به درستی مدیریت نشود این هم صحبت شدن با افراد دیگر جاگزین صحبت با همسر میشود که در این مرحله میتوان گفت خیانت رخ داده است و حتی در صورت ادامه میتواند به خیانت جنسی منجر شود.

این مقاله هم از دست نده :   چگونه بفهمیم زنی دوستمون داره ؟

7. خیانت اتفاقی و تصادفی

گاهی خیانت به صورت ناگهانی و حتی برای فرد هم غیر منتظره است و معمولا فرد بلافاصله پس از آن احساس پشیمانی میکند و این حس نیز شدید است که در نهایت فرد تمایل به برگشت به زندگی مشترک دارد

مواردی هستند که نمیتوان آن ها را خیانت به شمار آورد اما احتمال خیانت را پس از مدتی افزایش میدهد؛ این موارد عبارتند از:

همسر خود را فردی عادی برای خود دانستن

اگر با همسر خود به گونه ای رفتار کنید که با سایر افراد آنگونه اید میتواند موجب خیانت یا از طرف خود یا از طرف همسر خود شوید. منظور از عادی رفتار کردن این است که از عاشقانه رفتار کردن دست بردارید، گفتن جملات محبت آمیز را متوقف کرده باشید، از لفظ هایی که رسمی هستند مانند “تشکر” ، “لطفا” و… استفاده کردن، کمک نکردن هر از گاهی به امور شریک زندگی، قدردانی نکردن از او و به طور کلی مواردی اینچنینی.

اگر همینطور در این مسیر اشتباه قدم بردارید کم کم معنی شریک زندگی در جریان رابطه شما از بین خواهد رفت و فقط تبدیل به یک هم اتاقی معمولی میشود که در ادامه احتمال خیانت از طرف یکی از زوجین را بسیار افزایش میدهد.

ترجیح دادن همیشه نیازهای خود

یکی از رکن های اساسی عشق، ترجیح دادن نیازهای طرف مقابل بر نیازهای خود است؛ داشتن این طرز فکر و تلاش در جهت آن احساس مهم بودن و مورد قدر دانی واقع شدن به شریک عاطفی داده میشود همچنین از این طریق میتوان بهتر با او ارتباط برقرار کرد.

با ترجیح دادن نیازهای خود و کم توجهی به نیازهای همسر، رابطه رو به زوال میرود. درست است که نیازهای شما هم مهم است اما باید رابطه به گونه ای باشد که هر کدام از طرفین در عین توجه به نیازهای فردی خود به نگرانی ها و نیازهای شریک عاطفی خود نیز توجه کرده و هر کدام سعی در کم کردن آن به صورت دو طرفه و با همکاری یکدیگر داشته باشند.

این مقاله هم از دست نده :   سوالات مهم قبل از ازدواج و خاستگاری

دروغ گفتن

اساس یک رابطه بر اساس صداقت است که منجر به اعتماد در خانواده میشود میتوان گفت دروغ گفتن به همسر خود که نزدیکترین فرد به شما محسوب میشود نقض حقوق بشر به شمار میرود. دروغ گفتن حتی درمورد ساده ترین چیزها به شوهر خود به هیچ وجه نباید تبدیل به امری عادی برای شما شود.

کمرنگ شدن احساسات

پدید امدن فاصله عاطفی و کمرنگ شدن احساسات، پیامدهای مختلفی به همراه دارد که اصلی ترین آن افزایش تمایل فرد به سمت خیانت است. میتوان گفت این موضوع نوعی پدیده دفاعی میباشد که ممکن است هر فرد برای محافظت از احساسات خود اقدام به این کار کند.

در بالا تعدادی از مواردی که میتواند موجب ایجاد خیانت شوند بررسی شد ما در مقاله ای دیگر در مورد دلایل خیانت مردان به طور جامع تری صحبت کرده ایم.

پشیمانی از ازدواج

گاهی مرد یا زن از ازدواج با طرف مقابل خود پشیمان میشود و این پشیمانی او را به طرف خیانت میکشاند در حالی که این کار بدترین اشتباه ممکن است؛ به جای آن باید به کمک مشاوره خیانت تصمیمات عاقلانه و اصولی در مورد جدایی بگیرید. خیانت نه مشکلی را برای خانواده حل میکند و نه حتی برای خود فرد !

جمع بندی

بر اساس آمارهای جهانی اغلب زندگی هایی که در آن ها خیانت رخ داده همچنان ادامه پیدا میکند حال این سوال پیش می آید که با وجود این که فرد برای احساس خوشبختی بیشتر اقدام به حیانت میکند پس چرا همچنان آن را مخفی نگه داشته و به زندگی با همسر خود نیز ادامه میدهد؟! همین سوال و بسیاری سوالات اینچنینی در مورد خیانت وجود دارند که نشان میدهد مقوله خیانت چقدر میتواند پیچیده باشد بنا براین همواره در مورد ابعاد مختلف ازدواج مطالعه هایی داشته باشید تا از بروز مشکلات جلوگیری و یا آن ها را حل کنید و چنانچه احساس کردید به کمک بیشتری نیاز دارید از مشاوره کمک بگیرید.

2.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *