چگونه با همسر خود وقت بگذرانیم

شما هر روز شریک زندگی خود را می بینید. او اولین کسی است که صبح با او صحبت می کنید و آخرین نفری است که شب بخیر می گویید و می خوابید.

آیا دیدن هر روز همدیگر با یک رابطه سالم برابر است؟

متاسفانه در بحبوحه ی زندگی پر فشار امروزی،به سادگی زمانی را که می توانیم به بازی و تفریح اختصاص بدهیم فراموش می کنیم. حال آنکه این زمان برای ابداع انواع خاصی از فعالیتی که آنرا بصورت منظم انجام می دهید. هدف اصلی  آن است که پیوند بین شما و همسرتان قوی تر شود. شما می توانید از این فعالیتها به عنوان سرگرمی استفاده کنید. با آنها بازی کنید، از آنها لذت ببرید، لذت خود را به اشتراک بگذارید، از یکدیگر حمایت کنید. به یکدیگر صادقانه محبت کنید و دوستی عمیقی بین هم ایجاد کنید. در این مورد برای داشتن اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان ازدواج استفاده کنید.

این فعالیتها عبارتند از :

  1. در یک فضای صمیمانه غذا بخورید.

*با هم قرار و مدار بگذارید: قرار شام، فیلم دیدن، ورزش کردن و مواردی از این قبیل.

این مقاله هم از دست نده :   چه روابطی نباید به ازدواج ختم شوند؟

*فعالیت های مشترک انجام دهید، مثل راه رفتن، و ورزش کردن.

*فعالیت های معنوی مشترک انجام دهید ، از جمله تفکر،مراقبه یا رفتن به مکان های مذهبی.

*با سرگرمی های مشترک وقت گذرانی کنید،سرگرمی هایی مثل کارهای دستی، فعالیتهای خلاقانه.

* بازی کنید.

*به گردش های خانوادگی بروید.

* دوستان را برای شام دعوت کنید.

*صمیمیت جسمانی را بیشتر کنید، از بغل کردن گرفته تا رابطه جنسی.

  1. غذاها را با هم بپزید.

در حالیکه مشغول آماده کردن سالاد و مواد غذایی هستید یک موسیقی رمانتیک بگذارید. یکی از بهترین نکات رابطه برای گذراندن زمان با کیفیت با هم، زمانی ست که هر دوی شما مشغله ی زیادی دارید، پختن غذا با هم است. آشپزی با هم نه تنها یک کار سرگرم کننده برای گذراندن وقت با هم است، بلکه باعث ارتقای کار تیمی نیز می شود. در این مورد ممی توانید از مقاله ی 14کار جالب برای انجام یک زوج استفاده کنید.

  1. یک شب قرار منظم داشته باشید

زوج ها زمانی که زمان با کیفیتی را با هم سپری می کنند، احساس شادی بیشتری و استرس کمتری را تجربه می کنند. داشتن یک شب قرار هفتگی می تواند رابطه شما را هیجان انگیزتر نشان دهد و به جلو گیری از کسالت رابطه کمک کند.

  1. یک جلسه رابطه جنسی طولانی داشته باشید.

صمیمیت باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود که مسئول بی شماری از احساسات عالی است. رابطه ی جنسی و نوع برقراری ارتباط چنانچه همراه با تنوع و جذابیت باشد می تاند این صمیمیت و حس خوب را چندین برابر کند.

این مقاله هم از دست نده :   کارهایی برای جذب خاستگار

  1. بازی کنید یا روی یک پازل کار کنید

تعداد زیادی بازی با کارت و بازی های رومیزی وجود دارد که برای 2 بازیکن مناسب هستند. فقط یکی را انتخاب کنید و بروید !بازی های مشارکتی می توانند ارتباطات و کار تیمی شما را بهبود بخشند. در این مورد م توانید از انواع بازی های که به اصطلاح به آنها برد گیم گفته می شود تهیه کرده. و استفاده کنید چرا که بازی های چالشی و فکری علاوه بر هیجان و حس خوبی که ایجاد می کند از جمله فعالیت های موثر است که در ارتباطات ایجاد صمیمیت می کند.

6.باهم کتاب بخوانید.

کتابی را انتخاب کنید و با صدای بلند بخوانید.خواندن کتاب با صدای بلند برای همسرتان می تواند یک تجربه پیوند لذت بخش باشد. پس از چند دقیقه مطالعه، کمی وقت بگذارید و در مورد آنچه خوانده اید صحبت کنید. تاملات شما در مورد مطالعه به شما کمک می کند بیشتر در مورد یکدیگر بیاموزید.

  1. نامه های عاشقانه برای یکدیگر بنویسید و آنها را در یک شام عاشقانه بخوانید.

نوشتن نامه امروزه تقریبا یک هنر گمشده است. ممکن است بخواهید آن را با ابراز مرتب عشق خود به همسرتان در نامه ای باز خرید کنید، سپس آن را در یک شام عاشقانه برای همسرتان بخوانید.

8.اختصاص زمان

زمان منظمی را برای صحبت با یکدیگر اختصاص دهید، بدون هیچ گونه مزاحمتی. زمانی را برای تمرکز روی یکدیگر و صحبت در مورد رویدادهای روز اختصاص دهید.

  1. با هم دعا کنید.

وقتی به طور مرتب با همسرمان دعا می کنیم، روح و قلب ما به طور منحصر به فردی به هم گره می خورد. در این مورد می توانید از انجام مدیتیشن همزمان با یکدیگیر بخصوص در ابتدای صبح و یا قبل از خواب به آرامش روحی و همچنین روند کاهش استرس خود کمک کنید.

این مقاله هم از دست نده :   چطور زنی را شیفته ی خود کنیم ؟

10.کمی استراحت کنید.

یک اتاق هتل رزرو کنید،در یک رستوران خوب رزرو کنید و هر وقت که می شود با هم وقت بگذارید. سعی کنید بیش از حد برنامه ریزی نکنید ، این فرصتی است برای لذت بردن از کمی خودانگیختگی.

  1. با هم برقصید.

چه کسی اهمیت می دهد که می دانید چه کار می کنید یا نه! بهترین حرکات خود را در زمین رقص انجام دهید و ببینید چقدر می توانید شریک زندگی خود را بخندانید. لزومی ندارد در این مورد کمال گرا باشید  و فکر کنید که حتما لازم است رقص دو نفره ی خاصی داشته باشید. می توانید با بازی و خنده شروع کنید و از این فعالیت مشترک لذت ببرید.

12.زمانی را در فضای باز اختصاص دهید تا ذهن و بدن خود را با هم تازه کنید.

تنها بودن در طبیعت باعث تقویت خلق و خوی شما می شود که می تواند به کاهش استرس کمک کند. پیاده روی با هم، به شما و همسرتان زمان زیادی می دهد تا بدون حواس پرتی صحبت کنید. اگر  شما و همسرتان از پیاده روی با هم لذت می برید،می توانید آن را به بخشی منظم از روز خود تبدیل کنید.

کلام آخر

گاهی انجام فعالیت هایی که گفته شد فقط برای این است که امور را رها کنیم و در زند گی ما جایی برای “با هم بودنمان” باز کنیم. کارهای خانه و اداره فردا هم هست. هر کاری که شادی و لذت را به رابطه تان می آورد انجام دهید! به قول آبرهام لینکلن ” در پایان ،اهمیتی ندارد که چند سال زندگی کردید، مهم این است که در این سالها چقدر زندگی کردید.”

گاهی لازم است برای وارد کردن این فعالیت ها به زندگیتان کمی تلاش کنید. چنانچه رابطه ی شما دچار تنش و اختلافات بود و فعالیت ها قابل اجرای نبود آوای مشاوران با روند مشاوره رایگان خانواده شما را همراهی خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *