طبیعیست که هر کس در انتخاب همسر آینده حساسیت و دقت بالایی داشته باشد چرا که هیچکس نمیخواهد باقی عمر خود را در کنار شخص نامناسبی بگذراند. با این حال بسیاری مواقع افراد با وجود شناخت قبلی از یک دیگر، پس از ورود به رابطه متوجه میشوند که شخص مناسبی را انتخاب نکرده اند و رابطه آن ها نباید به ازدواج ختم میشده.

ضربه روحی که پس از اینگونه ازدواج ها وارد میشود بسیار سنگین است و میتواند زندگی فرد را از حالت طبیعی خارج کند پس بسیار مهم است که بدانید چه روابطی باید به ازدواج ختم شوند و کدام یک نباید. ما در این مقاله روابطی را که نباید به مرحله ازدواج برسند را بررسی میکنیم همچنین برای این که بتوانیم بیشتر به شما کمک کنیم میتوانید از مشاوره رایگان ما نیز بهره ببرید.

رابطه عاطفی سالم

هر کسی با توجه به طرز فکر خود تعریف متفاوتی از رابطه عاطفی سالم دارد اما به طور کلی منظور از اینگونه روابط، روابطیست که هر دو طرف هم بر اساس منطق و هم به طور احساسی نسبت به یک دیگر کشش دارند یا به عبارت دیگر دو شخص به اختیار خود انتخاب میکنند که در کنار یک دیگر باشند و در عین اینکه ممکن است با هم اختلاف نظر داشته باشند برای رسیدن به یک دیگر تلاش میکنند.

این یک تعریف ساده از رابطه ایست که بهتر است به ازدواج ختم شود.

رابطه عاطفی ناسالم

گاهی افراد ناخواسته وارد روابطی میشوند که اصلا مناسب نیست. رابط سالم یک شبه به یک رابطه ناسالم تیدیل نمیشود و به مرور زمان این اتفاق رخ میدهد دلیلش هم معمولا این است که در ابتدا رایطه برای هر دو طرف بسیار خوشایند است و فکر میکنند همینطور هم ادامه خواهد داشت (چرا که فقط احساسی عمل میکنند و واقع بینانه به موضوع نگاه نمیکنند.) اما رابطه ای که ناسالم است رفته رفته کیفیت خود را از دست داده و روی خود را نشان میدهد و از آنجایی که معمولا بعد از ازدواج این اتفاق می افتد دیگر بازگشت به رابطه سالم قبلی سخت میشود که در این صورت تنها روزنه امید استفاده از مشاوره خانواده است.

این مقاله هم از دست نده :   ترک عادات سندرم پسر خوب

همان طور که شنیده اید پیشگیری بهتر از درمان است پس باید بدانید که آیا رابطه ای که در آن هستید با ویژگی هایی که دارد بهتر است به ازدواج ختم شود یا خیر؟ که در این مقاله ما رایج ترین روابط نامناسب برای ازدواج را بررسی میکنیم در صورتی هم که نیاز به کمک بیشتر داشتید میتوانید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید.

روابط نامناسب برای ازدواج

1. شک و بد بینی

اگر فرد بسیار به شما بدیین است نباید این رابطه تبدیل به ازدواج شود پس اگر در رابطه ای هستید که طرف مقابل شما بسیار شکاک است و به شما اعتمادی ندارد به فکر درمان آن باشید در غیر این صورت فورا از رابطه خارج شوید.

2. تلاش برای تغییر طرف مقابل

روابطی که بر اساس تصور تغییر در طرف مقابل شکل میگیرد یکی از اشتباه ترین رابطه هاست که متاسفانه بسیاری از آن ها به ازدواج ختم میشود. اگر نظرات و عقاید شما برای پارتنرتان اهمیتی ندارد و مدام سعی دارد که بر اساس معیار های خودش، در شما تغییر ایجاد کند این رابطه نباید ادامه دار شود دلیل این رفتار هم معمولا این است که فرد خود را در جایگاهی بالاتر از شریک عاطفی خود میداند.

این مسئله باید دو طرفه باشد. همانطور که گفتیم گاهی ازدواج ها فقط بر اساس احساسات صورت میگیرد و نبود منطق و واقع بینی باعث میشود که بسیاری از عیوب اینچنینی در طرف مقابل دیده نشود و این روابط به ازدواج ختم شود.

3. عشق یک طرفه

در برخی روابط یکی از طرفین علاقه بسیاری شدید به شریک عاطفی خود دارد در حالی که طرف دیگر احساس خاصی ندارد یا علاقه او نسبت به پاتنر خود بسیار کمتر است که باعث به وجود آمدن یک عشق ناقص شده و باید در اولین فرصت از این رابطه خارج شود.

این مقاله هم از دست نده :   چیکار کنم شوهرم به من توجه کند؟

4. عدم صداقت

روابط بسیار زیادی هستند که در آن قبل از ازدواج، صداقتی وجود ندارد و به طور دائم در آن دروغ جریان دارد؛ این روابط اگر به ازدواج ختم شوند قطعا مشکلات بسیار بیشتری به همراه بیاورد. هریک از طرفین ممکن است به دلایل مختلفی به یک دیگر دروغ بگویند و از طریق همین دلایل خود را نیز توجیه کند.

5. پنهان کاری

از دیگر روابطی که نباید به ازدواج ختم شوند روابطی است که طرفین در آن چیز های مختلف زیادی از یک دیگر مخفی میکنند. این که بفهمید طرف مقابل چیزی را از شما پنهان میکند کمی سخت است اما اگر چنین چیزی در رابطه وجود دارد میتواند هشداری برای یک زندگی مشترک باشند.

6. مادری کردن

در برخی روابط، یک طرف (فرقی هم ندارد مرد یا زن) بیش از حد به طرف مقابل اهمیت میدهد و دائما از همه نظر طرف مقابل را حمایت کرده و توجه بسیار بسیار زیادی را از خود نشان میدهد. شاید در ظاهر این عمل بسیار خوب باشد اما میتواند زندگی را به جدایی بکشاند از این جهت جزو روابطی قرار میگیرد که یا باید آن را حل کرد یا نباید به مرحله ازدواج برسد.

7. افراط در تمایل جنسی

بر اساس غریزه انسان، هر کسی به برقراری رابطه جنسی تمایل دارد و همین موضوع نشان دهنده سلامتی جسمی و روحی انسان نیز هست. اما اگر برقراری رابطه جنسی تبدیل به دلیل اصلی پایدار ماندن رابطه شود میتوان گفت که این رابطه ناسالم است. هنگامی که رابطه جنسی محوریت اصلی و تنها دلیل اتصال دو فرد به یک دیگر شود و نبود آن بتواند سایر ابعاد رابطه عاطفی را تحت الشعاع قرار دهد این رابطه اصلا برای ازدواج مناسب نیست!

این مقاله هم از دست نده :   سوالات مهم قبل از ازدواج و خاستگاری

8. بی احترامی

اگر در جریان رابطه ای بی احترامی هایی به شکل های مختلف وجود داشته باشد آن رابطه نیز برای ازدواج مناسب نیست. مثلا اگر طرف مقابل شما مناسبت های مهمی که به شما مرتبط است را بی توجهی میکند و یا با الفاظ زشت شما را خطاب میکند یا… شکل های مختلفی از بی احترامی است. این بی احترامی ها نشان دهنده اشتباه بودن این رابطه برای ورود به ازدواج است و بسیار مشکل آفرین است.

چرا یک رابطه اشتباه به مرحله ازدواج میرسد؟!

دلایل مختلفی برای این مسئله وجود دارد اما دلیل کلی و اصلی آن این است که در بسیاری از روابط قبل از ازدواج به دلیل علاقه شدیدی که بین آن ها وجود دارد نمیتوانند بسیاری از عیوب پارتنر خود را ببیند و همانطور که شنیده اید «عشق آن ها را کور میکند» اما پس از ازدواج این عیوب بیشتر خود را در چشم طرفین نمایان میکند.

راه حل برای روابط شکست خورده

در صورتی که به هر دلیلی رابطه اشتباه فرد به ازدواج ختم شد و به مرور زمان مشکلات آن نمایان نیز شد آسیب های روحی فراوانی را در پی دارد و زندگی رنگ خود را برای فرد از دست میدهد در این شرایط احتمال این که فرد به انحرافات مختلفی کشانده شود زیاد است مثلا ممکن است به دنبال پیدا کردن عشق در فرد دیگری باشد و مرتکب خیانت شود و یا برای فرار از غم به اعتیاد روی آورد پس برای نرسیدن به این مرحله مشاوره میتواند بهترین و مناسب ترین راه حل در این شرایط باشد.

جمع بندی

پیدا کردن شریک عاطفی که بتواند یک زندگی خوب را برای شما رقم بزند نیاز به حساسیت بالایی دارد که میتوان با مطالعه مقاله های مختلف از منبع های معتبر بسیار به شما کمک کند همچنین میتوان از همان روز های ابتدایی تشکیل شدن رابطه همواره با یک مشاور در ارتباط باشید و در مراحل مختلف رابطه او را در جریان بگذارید.

 

3.8/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *