اگر یک رابطه به درستی مدیریت نشود احتمال خیانت افزایش میابد. اگر حس میکنید که همسرتان دارد به شما خیانت میکند احتمالا احساستان به شما راست میگوید اما قبل از تهمت زدن بهتر است نسبت به آن مطمئن بود و با شک بیخود به همسرتان زندگی مشترک خود را سرد نکنید. علائمی که نشان دهنده خیانت است میتواند در هر فردی به دلایل مختلفی متفاوت باشد اما به طور کلی میتوان گفت که فرد خیانت کار معمولا شروع به انجام کارهایی میکند که قبلا بسیار کم یا اصلا انجام نمیداده است. با توجه به متفاوت بودن نشانه های خیانت، ما در این مقاله علائمی از خیانت را بررسی میکنیم که شایع تر است در صورتی که قصد دارید دقیق تر شکتان را بررسی کنید میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان ما بهره ببرید.

C:\Users\laptop_paytakht_cent\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\young-displeased-couple-discussing-while-having-argument-home.jpg

نشانه های خیانت

1. استفاده از تلفن یا رایانه به صورت مخفیانه

اگر همسرتان نسبت به قبل بیشتر از تلفن یا رایانه استفاده میکند یا از آن مهم تر به شدت از آن ها محافظت میکند، شکتان یک قدم به سمت واقعیت نزدیک میشود. اگر به تازگی شریک عاطفی شما برای لپتاپ یا تلفن همراه خود از رمز عبور استفاده میکند، در هر حالتی حتی هنگام دوش گرفتن موبایل خود را با خود میبرد یا دائما تاریخچه مرورگر خود را پاک میکند این ها اصلا نشانه های خوبی نیستند از طرفی اگر بخواهید لپتاپ یا تلفن همراه او را بررسی کنید مشکلات دیگری نیز به همراه می آورد. تمامی این نشانه ها فقط میتواند برای خیانت باشد مکر آنکه همسرتان میخواهد به مناسبتی شما را غافلگیر کند.

این مقاله هم از دست نده :   نحوه مدیریت رابطه عاطفی

2. تغییرات در فعالیت های جنسی

چه کاهش و چه افزایش سطح فعالیت های جنسی میتواند از علائم خیانت باشد. دلیل افزایش فعالیت های جنسی میتواند این باشد که همسرتان قصد پوشاندن خیانت خود را دارد دلیل کاهش آن هم میتواند تمرکز همسر شما بر روی شخص دیگری باشد. کمرنگ شدن عاطفه نیز در رابطه جنسی از نشانه های احتمالی خیانت است. اگر دلیل آن تغییرات شخصیتی و فردی همسرتان باشد بهتر است برای بهبود آن از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

3. هزینه های عجیب

هزینه های غیرقابل توضیح از دیگر نشانه های خیانت است. ممکن است پس از مدتی، همواره موجودی حساب شوهرتان کم تر از قبل شود و دلیلی برای آن نداشته باشد، در این شرایط هر چقدر هم که درمورد این هزینه ها از او بپرسید جواب درستی به شما نمیدهد.

4. فرار کردن از پرسش های مربوط به خیانت

صحبت کردن درمورد خیانت برای کسی که مرتکب خیانت شده آزاردهنده است و همواره از آن فرار میکند؛ او تمام تلاش خود را میکند تا موضوع بحث را عوض کند و یا ممکن است به گونه ای خود را در جریان موضوع قرار دهد که شما خود را سرزنش کنید. ممکن است هنگام پرسش از همسرتان درمورد خیانت با جملاتی مانند ” تو هیچوقت به من اعتماد نداشتی” یا “اگر کمی به من اعتماد داشتی الان زندگی بهتری داشتیم” مواجه شوید اما نباید بگذارید این جملات شما را احساساتی کند و با تاثیر گرفتن از این جملات فکر کنید قطعا اشتباه میکنید اما از طرفی هم نباید با دلایلی ضعیف همسرتان را مدام متهم به خیانت کنید به همین دلیل مشاوره خیانت در این مواقع میتواند بسیار موثر باشد.

C:\Users\laptop_paytakht_cent\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\couple-having-communication-problems.jpg5. کم شدن میزان صمیمیت

هیچ رابطه ای بعد از چند ماه به جذابی اوایل آن باقی نمیماند. در صورت موفق بودن یک ازدواج پس از گذشت مدتی از زندگی مشترک وشناخت بیشتر اخلاقیات یک دیگر به حدی از صمیمیت عاطفی میرسید و همین صمیمت مانند ریشه ایست که زندگی شما را بر روی آن استوار میکند. اگر صمیمت عاطفی همسرتان با شما کمرنگ شده میتوان آن را یکی از علائم خیانت دانست چرا که فرد خیانتکار تمرکز بیشتری بر روی طرف دیگر دارد از این رو به همسر خود کم اهمیت تر شده و همین امر باعث کاهش صمیمیت میشود.

این مقاله هم از دست نده :   نشانه های زنی که دوستمان ندارد

6. تغییر رفتار ناگهانی دوستان همسرتان در برابر شما

معمولا دوستان همسر نسبت به شما بسیار زودتر از خیانت همسرتان مطلع میشوند به همین دلیل رفتارشان با شما تغییر میکند مثلا ممکن است از شما دوری کنند یا همواره در کنار شما ناراحت به نظر بیایند و یا بیش از حد با شما مهربان شوند حتی ممکن است زمانی که درمورد رابطه خود با همسرتان صحبت میکنید از این موضوع دوری کنند.

7. در دسترس نبودن همسر

اگر جدیدا همسرتان به آسانی در دسترس نیست، بهتر است هشیار باشید چرا که یکی از تغییراتی که در فرد خیانتکار ایجاد میشود این است که بسیار کمتر از قبل به پیامک ها یا تماس های شما پاسخ میدهد و اگر از او دلیلش را بپرسید بهانه ایی خواهید شنید که گاهی موجه هم به نظر میرسند. اگر همسرتان مدتیست که هنگام کار تا دیروقت و یا در یک سفر کاری، در دسترس نیست، اصلا این موارد نشانه های خوبی نیست.

8. بهبود ظاهر

معمولا فرد خیانتکار برای آنکه برای شخص دیگری جذاب به نظر برسد سعی در تغییر مواردی در ظاهر خود میکند مثلا ممکن است تغذیه خود را سالم تر کند، به ورزش کردن روی بیاورد، از لباس های مد روز استفاده کند، همواره بوی ادکلن دهد، مدل موی خود را تغییر دهد و… اما با دیدن این موارد هنوز نمیتوان گفت دلیلش خیانت است چرا که ممکن است همه این موارد را به خاطر شما انجام داده باشد پس بهتر است قبل از آنکه انگشت اتهام را به سمت همسر خود نشانه روید دقت کنید که چه مواقعی ظاهر خود را تغییر میدهد (مثلا ببینید که در کنار شما هم همه این کار ها را انجام میدهد یا خیر!).

این مقاله هم از دست نده :   زنان شیفته چه مردانی میشوند

9. ایراد گرفتن های پیاپی

این که در زندگی مشترک هر از گاهی همسرتان راجع به ایراداتی که دارید با شما صحبت کند اصلا چیز بدی نیست اما اگر این ایراد گرفتن ها بی دلیل و پیاپی باشد و به نوعی شکل بهانه جویی به خود بگیرد از نشانه های فرد خیانت کار به حساب می آید و دلیل این کار هم این است که قصد دارد راهی را برای توجیه خیانت خود پیدا کند.

10. محبت بیش از حد

اگر مرد زندگیتان همیشه به شما توجه زیاد داشته و دارد جای نگرانی نیست اما اگر او به طور ناگهانی بسیار با شما مهربان شده باشد و محبت کند احتمالا میخواهد از عذاب وجدان خود کم کند و با توجیه اشتباهش از طریق محبت کردن زیاد از حد، در ذهن خود کارش را توجیه کند.

11. پرسش های مکرر در مورد ساعت حضور شما

فرد خیانت کار همواره درمورد زمان بندی همسر خود سوال میپرسد و تلاش میکند مطلع شود که همسرش در چه ساعتی و در کجا حضور دارد تا بتواند زمانبندی خود را با توجه به همسرش تنظیم کند.

12. تبدیل «ما» به «من» و «تو»

خارج کردن صحبت های زناشویی که درمورد مسائل مشترک است و سوق دادن صحبت ها به سمت مسائل مربوط به امور فردی جداگانه از دیگر نشانه هاست به عبارت دیگر او صحبت ها را به دو بخش تقسیم میکند(مواردی که فقط مربوط به توست و مسائلی که مربوط به من است).

مهم ترین تاثیرات خیانت بر روی فرد

  • احساس ترس از رها شدن
  • استرس
  • کم شدن اعتماد بنفس و عزت نفس
  • افسردگی
  • بی اعتمادی شدید نسبت به دیگران
  • بروز اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD)

جمع بندی

موارد گفته شده از رایج ترین نشانه های خیانت به شمار میروند اما اکنون که اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کرده ممکن است بیش از حد نسبت به رفتار های همسر خود حساس شوید و به جای این که شک بی دلیل شما باعث شود که زندگیتان بی دلیل از هم بپاشد بهتر است علائم گفته شده را با دقت بیشتری بررسی کنید و یا همانطور که گفته شد از یک مشاور خوب استفاده کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *