سوالات مهم قبل از ازدواج و خاستگاری

سوالات مهم قبل از ازدواج و خاستگاری

 

  1. از کجا بفهمیم که طرف مقابل ما در حرف هاش صداقت داره؟
  2. ازدواج سنتی بهتر یا ازدواجی که دو طرف از قبل با هم آشنا میشن به هم علاقمند میشن و بعد ازدواج می کنن ؟
  3. بهتر که ، عشق و علاقه قبل از ازدواج به وجود بیاد یا بعد از ازدواج ؟
  4. آیا قبل از ازدواج باید درمورد تمام خواسته ها و اهدافمون با هم حرف بزنیم ؟ یا اینکه خیلی از مسائل خودش در زندگی حل میشه؟
  5. پیش از ازدواج چه مدت باید با هم معاشرت داشت؟

 

قبل از اینکه اقداماتی برای شروع و درخواست ازدواج و تشکیل یک پیوند عاطفی رو داشته باشیم. سوالاتی ذهن مارو درگیر می کنن که ممکن جوابی براشون پیئا نکرده باشیم. آوای مشاور در این مقاله سعی داره سوالات متداولی که در مرحله ی خاستگاری، مرحله ای که تصمیماتی برای این امر مهم دارید رو مطرح کنه و جواب بده.

سوال اول از کجا بفهمیم طرف مقابل ما در حرف هاش صداقت داره؟

در درجه ی اول بهترکه دختر ها و پسرها این نکته ی  مهم رو بدونن. هر موردی که شامل نداشتن صداقت باشه مثل:

این مقاله هم از دست نده :   زنان شیفته چه مردانی میشوند

گفتن موارد مهم زندگی به شکل متفاوت.

پنهان کاری های بسیار.

داشتن صداقت در بیان موقعیت زندگی، شغلی

سایر مواردی که متوجه میشیم برای شریک عاطفی ما میتونه مهم باشه.

در آینده ای نزدیک کاملا شفاف میشه، پس تمام تلاشمون رو بکنیم که صادق باشیم. یک فرد با اعتماد به نفس، خود واقعیش رو نشون میده و توقع داره که شریک عاطفیش همون شخصیتی که هست رو بپذیره. این مورد رو هم فراموش نمیکنه که در جهت رشد فردی و شخصیتی خودش باید تلاشی مداوم داشته باشه.

نکته ی مهم اینجاست که افراد نمیدونن چه زمانی بهترین موقع برای مطرح کردن نقاط قوت و یا ضعفشون هست. این موضوع باعث پنهانکاری و یا عدم صداقت میشه. بهترین زمان برای بیان تمامی شرایط بخصوص نقاط قوت و ضعف مان، قبل از شروع رفت و آمد خانواده هاست. اگر این کار با کمک و همراهی مشاور در جلسه ی مشاوره ی ازدواج صورت بگیره مسیر هموارتر میشه .

در نتیجه برای شناخت میزان صداقت وبرای رسیدن به شناختی از شخصیت شریک عاطفیتون زمان بدید.

از در قضاوت.پیشگویی و پیش بینی های منفی وارد نشید.

در ابتدای رابطه چشم و گوش باشید،

با دقت و بدون قضاوت ببینید و بشنوید تا بتونید تمام موارد رو کنار هم بچینید و بدرستی تصمیم بگیرید.

مقاله ی اختلال روانی و ازدواج در این مورد نیز کمک کننده خواهد بود.

 

سوال دوم ازدواج سنتی بهتر یا ازدواجی که دو طرف از قبل با هم آشنا میشن، به هم علاقمند میشن و بعد ازدواج می کنن ؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت ، ازدواجی که در آن  آشنایی و علاقه ی قبلی وجود داشته، با ازدواجی که آشنایی سنتی هست، تفاوتی نداره. موضوع مهم و اصلی در این نکته هست که، هر دو طرف به همراه خانواده ها معاشرت هایی با کیفیت داشته باشن. این موارد منجر به شناختی صحیح میشه.

این مقاله هم از دست نده :   ازدواج سفید چیست؟

در واقع میتونه مدت زمانی بین دوطرف، تحت راهنمایی و همراهی مشاور با هدف شناخت سپری بشه. در مواردی حل کردن مسائل، یادگیری موارد مهم، برای زندگی شاد رو داشته باشن. هیچ فردی کامل نیست و ما هیچکاه، بدون مشکل و جدل و تفاوت سلیقه نخواهیم بود. دراصل، مهم حل کردن مسائل به شکلی درست و موثر هست .

 

سوال سوم، آیا بهتر که عشق و علاقه قبل از ازدواج به وجود بیاد یا بعد از ازدواج؟

 

عشق، علاقه، احساس صمیمیت و نزدیکی مهم ترین مسئله ای که بنیان یک خانواده رو محکم نگه میداره. بنابراین حتما عشق و علاقه، باید قبل از ازدواج به وجود بیاد. اگر به پشتوانه ی این فکر که طرف مقابل ما کاملا ایده آل و من هرچیزی که میخوام رو فراهم میکنه. پس قطعا بعدا عاشقش میشم، تصمیم به ازدواج بگیریم.  ممکن، بعد از گذشت مدت ها هیچ علاقه ای به وجود نیاد و زندگی دوام پیدا نکنه .

در برخی موارد هم با اینکه علاقه ای به وجود نمیاد ، به خاطر عادت به طرف مقابل و پایبندی به برخی موارد زندگی ، باعث میشه که متوجه نشیم، در  این کنارهم بودن  اصلا عشق و علاقه جایگاهی نداره .(طلاق عاطفی)

مقاله ی ازدواج بدون رضایت والدین نیز کمک کننده خواهد بود.

 

 

سوال چهارم ، آیا قبل از ازدواج باید درمورد تمام خواسته ها و اهدافمون با هم حرف بزنیم؟ یا اینکه خیلی مسائل خودش در زندگی حل میشه؟ به طور مثال ( تعداد فرزندان، کارکردن، محل زندگی، رفت و آمد با دیگران…)

در دوران آشنایی باید درمورد تمام مواردی که برای شما اهمیت ویژه ای داره صحبت کنید. به وضوح خواسته هاتون رو بیان کنید و در درجه ی اول، خود واقعیتون باشید. منتظر نباشید تا وارد بطن زندگی بشید و تازه خواسته ها و مواردی که براتون خیلی اهمیت داره رو بیان کنید.

این مقاله هم از دست نده :   جذاب ترین و ماندگارترین کادوی ولنتاین

شاید با خودتون فکر کنید که رفت و آمد با دیگران نیازی به  توافق نداره. در حقیقت وقتی وارد زندگی میشید و می بینید که شما عادت به رفتار و آمد به سبک همسرتون ندارید، مشاجره هایی پیش میاد. نمونه ی بعدی اینکه حتی ممکن شما فردی درونگرا باشید و همسرتون برونگرا. درنتیجه شما خواهان رفت و آمد بیشتر و همسرتون خواهان رفت و آمد کمتر و کنترل شده باشه. تمام این موارد مشاجره های پرتکراری رو با خودش بهمراه داره. اگر در دوران آشنایی درمورد این موارد صحبت کنید و به شناخت برسید، با وجود نداشتن توافق و یا بودن اختلاف سلیقه هایی که دارید. میتونید با همراهی مشاور، این موارد رو حل کنید و یا اگر جزء خط قرمز های شما بود. این مورد رو قبل از ازدواج بفهمید و بتونید تصمیم درست تری داشته باشید.

مقاله ی ازدواج بدون دغدغه نیز کمک کننده خواهد بود.

سوال پنجم، پیش از ازدواج برای چه مدت باید با هم معاشرت داشت؟

قبل از پاسخ دقیق به این سوال، بهتر که این نکته ی مهم رو در نظر داشته باشید. حتی اگر سالیان سال با هم در ارتباط بودید و همدیگرو می شناسید، رفت و آمد می کنید و یا حتی فامیل نزدیک و دور هستید. باز هم از روزی که تصمیم به ازدواج و آشنایی می گیرید، باید مدت 6 ماه الی 1 سال رو زمان برای شناختی عمیق و درست از شریک عاطفی که انتخاب کردید و خانواده ش سپری کنید. زمانی که این مدت همراه با مشاوری متخصص، در زمینه ی پیش از ازدواج باشه میتونید به شناخت های اساسی تری برسید. مسائل و مواردی که نیاز به حل شدن دارن رو حل کنید و در برخی موارد آموزش های لازم رو ببینید .

کلام آخر

با توجه به پاسخ هایی که به سوالات دادیم. ممکن که بخشی از ابهامات ذهنیتون برطرف بشه یا حتی باز هم به جوابی که می خواستید نرسیده باشید. در حقیقت بهتر این مورد رو در نظر داشته باشید که پاسخ این سوالات کلی هست و اگر نیاز می بینید، که سوال و موضوعی که ذهنتون رو مشغول کرده. باید بیشتر بررسی بشه و با جزئیات به جواب برسید، بهتر که از مشاور ازدواج و یا مشاوره فردی به شکل مشاوره رایگان تلفنی همراهی بخواید و مشورت بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *