در اکثر اوقات شرایط برای مردها اینطور هست که اگر حتی دیگه درگیر سندرم پسر خوب هم نباشن و شروع کنن به ارتباط گرفتن باز هم نمیدونن بهتره که چه سوالی بپرسن از یک خانوم تا هم مکالمه بهتر پیش بره و هم اینکه به یک شناخت بهتر و متفاوت تر برسن.

شاید یکسری سوالات رو بدونید اما مهم فقط سوال نیست بلکه نوع پرسیدن مهم تره که قراره توضیح بدم، آخر ویدیو هم یک لیست سوالات رو میدم بهتون. در این مقاله قصد دارم چندین مورد رو عنوان کنم تا آگاهانه تر سوالات هوشمندانه تری بپرسید چرا که در آینده در نحوه مدیریت رابطه عاطفی میتواند بسیار موثر باشد.

لطفا لطفا از این دست اقایونی نباشید که یک لیست سوال درست میکنن و همه رو پشت سر هم میپرسن انگار مصاحبه شغلی یا انگار بازجوییه؛ وااای از این اشتباه ها نکنید این کار رو سوالاتی که در این ویدیو میگم رو همونطور که بهتون یاد میدم خلاقانه بپرسید.

مهم نیست که همه ی سوالاتتون رو یکجا بپرسید و سریع همه ی اطلاعات رو بدست بیارید مهم این هست که مکالمه جذاب و دلنشین و جالبی ایجاد کنید و در بینش اطلاعات بدست بیارید.

گفت و گو داشته باشید نه اینکه ی سوال بپرسید منتظر باشید هی اون جوان بده برید سوال بعدی

چیکار میکنی؟ شغلی داری یا در حال تحصیل هستی؟

بسیار خب این سوال دقیقا نکاتی داره که لازم حتما رعایتش کنید. اون هم ادامه دادن سوالتون در مورد حرفه یا تحصیلش هست. یعنی چی یعنی لازمه که سوال بعدی تون سوالی نباشه که همه ازش میپرسن بلکه سوال خاص در مورد یک قسمت از جزئیات شغلش یا رشته تحصیلیش باشه.

“اع کارت سخته؟” یا “اون درس رو چطوری میخونی سخته واقعا؟” این سوالات و اینطور ادامه دادن مکالمه، نه دونستن چندتا جزئیات کوچیکی که هر کسی نمیدونه کاری نداره یکم وقت بذار سریع گوگل کن. سوالی بپرس که بقیه نمیپرسن یا اصطلاح خاصی از شغلش رو بگو که هر کسی نمیدونه طوری که بگه “تو از کجا میدونی؟ چطوری بلدی؟”

این مقاله هم از دست نده :   راه رسیدن به ازدواج موفق

اکثر آقایون در این موارد میگن من این سوالات هم بپرسم بازم نمیدونم چی بگم مکالمه ادامه پیدا کنه یعنی در مورد چی حرف بزنم بعد من میام سبک زندگی این مراجع رو بررسی میکنم میبینم که نه تنها دچار سندرم پسر خوب شده، هیچ کاری هم بجز سرکار رفتن و خونه اومدن پای گوشی یا تلویزیون نداره؛ خب معلومه موضوعی برای صحبت نداری.

چه کار جالب و متفاوتی انجام میدی که توجه جلب کنه و بخوای در موردش صحبت کنی؟ همه چی روتین عادی بدون خلاقیت هیجان، دقیقا سندرم پسر خوبی که دست و پات رو بسته و هرچقدرم جمله و سوال حفظ کنی فایده ندارد بلکه فقط باید حل بشه. مواردی که در این مقاله متوجه خواهید شد بسیار موثر هستند اما اگر به کمک بیشتری نیاز داشتید میتوانید از مشاوره رایگان تلفنی ما نیز استفاده کنید.

نپرس “تفریحات و علایقت چیه؟”

خب خیلی مهمه که بدونید طرف مقابل چه تفریحاتی داره و چی واسش هیجان انگیزه چون وقتی شروع کنید به صحبت درموردش حس خوب و هیجان رو تجربه می کنید اما سوال رو این شکلی نپرسید.

براش چندتا عکس از جاهای مختلفی بفرستید یا بهش نشون بدید و بپرسید “تو کدومو واسه مسافرت بیشتر دوست داری؟” یا شروع کن درمورد یکی از تفریحات جالب خودت صحبت کن مثلاً ورزش جالب و خاصی که داری یا مثلاً فیلم و ژانر خاصی که دوست داری و میبینی و یکیش رو یکم ازش تعریف کن و حالا بپرس “تو چی دوست داری؟”

این مقاله هم از دست نده :   چطور در رابطه اعتماد به نفس داشته باشیم

نکته اینجاست که دقیقا در هر مورد که از علاقه مندیش میگه صحبت رو در اون مورد بیشتر ادامه بده، درموردش شوخی کن، از جذابیتهای اون تفریح یا ورزش بگو، اگر سوالی درمورد اون تفریح داری بگو، اگر تجربه ای خاطره ای داری تعریف کن؛ سریع نرو سراغ سوال بعدی یهو ببینی ساعتها تو فقط سوال میپرسی و اون هی جواب میده دقیقا مشکلی که باعث میشه طرف مقابل جذب نشه.

نگو “غذا و رنگ مورد علاقت چیه؟ چی دوست داری؟”

طی مکالمات روز که دارین بجای چه خبر چیکاری میکنی روتین و حوصله سر بر که توی ویدیو پیام های که نباید برای خانوم ها بفرستید توضیحش دادم صحبت رو اینطور شروع کنید تا بینش اطلاعات هم بگیرید.

نمیدونی چقدر گرسنمه دلم پیتزا میخواد من عاشق پیتزا ام مخصوصا پیتزا های ۳۶۰ فک کن سیر و استیک و… درگیر کن همه ی حس هاش رو و مکالمه جذاب شروع کن و حالا بپرس “تو غذا چی دوست داری؟ مخصوصا اگر خیلی گرسنه باشی”

نکته ی مهم صحبت کردن با حس و اشتیاق و حوصله و انرژی خیلی مهم اینجور مواقع و اینکه وقتی درمورد غذای مورد علاقه صحبت کرد توام ادامه بدی.

به جای گفتن “موسیقی مورد علاقت چیه؟”

چندتا آهنگ بفرست بگو من عاشق این آهنگام یا چندتا آهنگ مورد علاقه یا پادکست کوتاه مورد علاقتو بفرست بگو تو مسیری که داری میری دوست داشتی گوش بده. آهنگ شاد پادکست طنز هرچی؛ در آخر هم بگو توام چندتا آهنگی که دوست داری رو برام بفرست.

به جای گفتن “رنگ مورد علاقت چیه؟”

ی عکس از لباسی که خریدی یا قرار بخری بفرست و بگو بنظرت کدوم رنگ خوبه؟ و بعد بگو من عاشق سفید مشکی ام مخصوصا واسه ی تیپ رسمی. اگر اسپرت باشه که اتفاقا سبز و آبی رو خیلی دوست دارم. وقتی درمورد رنگ نظر داد بپرس رنگ مورد علاقه یا فکر میکنی واسه این لباس مناسبه؟

این مقاله هم از دست نده :   چطور دختر عاشق کنیم؟

خلاصه که این سبک سوال پرسیدن رو تمرین کن چندین مثال واضح هم که بهتون داده شد…

حالا بریم که لیست چندتا سوال رو بدم بهتون تا به همین سبک بتونید بپرسید؛البته یک وقتایی هم مستقیم پرسیدن بد نیست برای تنوع.

  • بهترین چیزایی که تابحال برای خودت خریدی
  • بدترین سوتی که تا حالا داشتی چی بوده؟
  • اگر بتونی با ی سلبریتی بری شام بیرون کیو انتخاب میکنی و چرا
  • وقتی ناراحت میشی چیکار میکنی یا چی خوشحالت میکنه؟
  • اگر بتونی برگردی به گذشته چه کاری رو انجام نمیدی و چه کاری رو انجام میدی؟
  • دوست داری پارتنرت چطور باهات رفتار کنه؟
  • چه کارای باحال و جالبی هست که دوست داری با هم انجام بدیم؟
  • چه کاری هست که دوست داری انجام بدی ولی تا حالا انجام ندادی به هر دلیلی؟
  • اگر نمیترسیدی چیکار میکردی؟
  • نزدیک ترین و صمیمی ترین آدم زندگیت کیه؟ و چرا؟
  • دوست داری تا چند ماه دیگ یا یکسال دیگه به چی برسی؟ تو شغل تحصیل حرفه هرچی؟
  • بیشتر واست مهم که پارتنرت چطور آدمی باشه؟
  • چه مدل رابطه ای رو میخوای؟ رابطه ی جدی یا معمولی؟ (چون خیلی مهم هست که موضع هر دو طرف در این مورد مشخص باشه و هر کدوم با تصورات خودشون پیش نرن)
  • چه چیزی از پارتنرت میتونه واست ضد حال باشه یا شدیداً ناراحتت کنه؟
  • فکر کن غول چراغ جادو داری سه تا آرزو بهش بگو؟
  • با دوستات چه تفریحاتی دارید؟ چندتا دوست داری؟

سخن آخر

نکته مهم و اساسی این مورد هست که یاد بگیرید صبور و خلاق باشید و طرف مقابل رو با انبوهی از سوالات مواجه نکنید. شاید باورتون نشه اما حتی دیده شده که در مراسم خواستگاری ی لیستی از سوالات رو داخل برگه مینویسن و به هم میدن و میگن خب حالا بخون و جواب بده.

3.3/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *