در هر رابطه ای احتمال سرد شدن آن وجود دارد. بسیاری روابط هستند که با وجود مهر و محبت زیادی که در ابتدا بین آن ها وجود داشته پس از مدتی دیگر پارتنر شما به نگرانی های شما اهمیتی نمیدهد، به کارها و رفتار های شما توجهی نمیکند و به طور کلی توجه او در همه ابعاد نسبت به شما کم میشود.

باید بدانید هیچگاه نمیتوان تضمین کرد که عشق و علاقه ای که در حال حاضر بین شما و شریک عاطفیتان وجود دارد همینطور باقی خواهد ماند و جلوی سرد شدن رابطه را خواهد گرفت پس لازم است که برای این امر اطلاعات و مهارت هایی را به دست آورید که این مقاله نیزدر همین راستا میتواند بسیار به شما کمک کند. در صورتی که به کمک بیشتری نیاز داشتید میتوانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

چرا یک رابطه به سمت سردی میرود؟!

1. توجه نکردن به خواسته های شریک عاطفی

یکی از دلایل بی حس و حال شدن رابطه اهمیت ندادن به طرف مقابل است که نداشتن شناخت کافی از پارتنر خود این مشکل را در پی دارد. شما باید با علایق طرف مقابل آشنا باشید مثلا اگر شما در مناسبتی برای همسر خود کادویی بخرید که هیچ نقطه اشتراکی با علایق او ندارد نمیتواند باعث خوشحالی او شود و معمولا واکنشی که نشان میدهد بسیار راضی به نظر می آید در صورتی که در واقع اینطور نیست اما اگر با شناخت کافی از او یک کادو بخرید هر چند کم ارزش باشد اما به دلیل اینکه شما به علایق او اهمیت میدهید موجب خوشحالی او میشود؛ در مورد اخلاقیات او نیز باید همینگونه باشید تا بتوانید بهترین رفتار را با او داشته باشید.

این مقاله هم از دست نده :   9 فعالیت عاشقانه برای شوهرتان

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است سعی کنید همواره از مواردی مانند غذایی که دوست دارد، رنگ مورد علاقه، خط قرمز های او، ویژگی های اخلاقی و… شناخت داشته باشید، هر چند ممکن است بسیاری از این موارد ساده به نظر بیاید اما همین ها نشان دهنده عشق و علاقه به شریک عاطفی خود است.

2. توجه زیاد به حواشی

وقتی با کسی وارد رابطه میشوید وارد جو و فضایی شده اید که به دلیل تفاوت ها و عیب هایی که طرف مقابل به احتمال زیاد دارد ممکن است یک سری حواشی به وجود بیاید و موجب آزرده شدن شما شود در حالی که باید همواره عیوب طرف مقابل را قبل از عمیق تر شدن رابطه شناخت و در صورت عمیق شدن رابطه آن ها را پذیرفت.

هرکسی که وارد رابطه میشود توقع دریافت عشق و محبت را دارد. برای این که عواطف طرف مقابل را بشناسید و محبت او را احساس کنید لازم است که ابتدا به خودتان محبت کنید و عشق بورزید. در مورد ابراز علاقه به پارتنر خود نباید زیاده روی کنید چرا که برخلاف تصور، نه تنها باعث نمیشود او هم به شما محبت کند بلکه رابطه را سرد تر میکند.

اگر صمیمیتی که در یک رابطه به وجود آمده بر اساس شناخت از یک دیگر باشد دیگر حاشیه ها توجه را جلب نمیکند وهدف اصلی ازدواج که همان آرامش است حاصل میشود. مشاوره ازدواج نیز یکی از راه های کارآمد برای رسیدن به این آرامش است.

3.عدم بروز احساسات

بعضی افراد از نظر شخصیتی به گونه ای هستند که در ابراز احساسات واقعی خود مشکل دارند مثلا برخی افراد تمایل دارند که به افراد مهربانی کنند اما غرور آن ها موجب میشود که این کار را نکنند یا مثلا بر خلاف آن، هستند کسانی که واقعا از دست کسی ناراحت یا عصبانی هستند اما به دلیل مهربانی بیش از حد نمیخواهند که کسی از او دلخور شود به همین دلیل این خشم و ناراحتی را درون خود پنهان میکنند؛ که هر دو این موارد در رابطه مشکل ساز میشوند.

این مقاله هم از دست نده :   مشکلات رایج در روابط و زندگی مشترک

وقتی همان فرد مغرور وارد رابطه میشود به دلیل این که احساسات مهربانی درون خود را ابراز نمیکند و همه احساسات به صورت یک طرفه از سمت شریک عاطفی اوست به مرور زمان این رابطه سرد میشود چرا که طرف مقابل از این ابراز احساسات یک طرفه خسته میشود همچنین همان فردی که ناراحتی و عصبانیت خود را به دلیل مهربانی زیاد و برای جلوگیری از دلخور شدن طرف مقابل پنهان میکند نیز از این احساسات یک طرفه نیز خسته شده و این رابطه هم رو به سردی میرود.

هر رابطه ای برای آنکه پایدار بماند لازم است بسیاری موارد در آن شفاف و واضح باشد به همین دلیل باید تمام احساسات خود چه خوب و چه بد به شکلی درست نشان داده شود. حتی احساس ناراحتی هم میتواند ارزشمند باشد چرا که نشان میدهد شما از طرف مقابلتان به این دلیل ناراحت میشوید که او را دوست دارید و به او اهمیت داده و رفتارش برای شما مهم است!

4. مخالفت کردن

ممکن است شما در رابطه عاشقانه ای باشید که در آن همواره مخالفت و کشمکش وجود داشته باشد و فکر کنید که در سایر روابط چنین چیزی وجود ندارد در حالیکه وجود اینگونه مسائل در روابط عاطفی بسیار طبیعیست و اگر به درستی با آن برخورد نشده و مهار نشود رابطه رو به سردی میرود. انسان ها همواره تفاوت هایی دارند و این تفاوت ها موجب ایجاد مخالفت هایی با پارتنر خود میشود پس بهتر است به جای ایستادن در مقابل تفاوت نظرها و مخالفت کردن دائمی آن را بپذیرید؛ البته این نکته را به یاد داشته باشید کوتاه آمدن همیشگی فقط از جانب یکی از طرفین نیز کار درستی نیست چرا که به مرور زمان این عقب نشینی ها تبدیل به کینه میشوند و پس از مدتی مانند یک بمب رابطه را به جدایی میکشاند.

این مقاله هم از دست نده :   نحوه شناخت دختر مناسب برای ازدواج

در مواقع بروز مخالفت باید واقع بین باشید و عقاید خود را بر شریک عاطفی خود تحمیل نکنید چرا که هر شخصی با هر رفتار، شخصیت و هر جایگاهی که دارد این حق را دارد که نظر و عقیده خود را ابراز کند که این مورد، هم در روابط عاشقانه و هم در روابط با سایر افراد صدق میکند. اگر همواره این مشکل با همسرتان وجود دارد و قادر به حل آن نیستید حتما از مشاوره خانواده استفاده کنید.

5. چشم بستن بر روی مشکلات و فرار از آن ها

همانطور که گفتیم افراد در ابعاد مختفی با هم تفاوت دارند و این تفاوت ها باعث سوء تفاهم هایی میشود. بسیاری افراد این مشکلات را انکار کرده و از آن فرار میکنند که باعث به وجود آمدن کینه میشود. به طور کلی وجود مشکلات حل نشده باعث سرد شدن روابط میشود.

در مواقع بروز این مشکل اگر هر دو طرف به طور منطقی و عاقلانه با آن برخورد کنند عبور از این چالش های سخت زندگی شدنیست و همین همکاری نه تنها از سرد شدن رابطه جلوگیری میکند بلکه میتواند موجب صمیمیت و گرم تر شدن رابطه میشود.

6. اختلالات روانشناختی

گاهی مشکلات و بحث هایی که در زندگی رخ میدهد اصلا ربطی به آن بهانه های کوچکی که شما از پارتنر خود میشنوید ندارد بلکه ممکن است دلیلش بیماری های روانشناختی باشد که به علل مختلفی ممکن است به وجود بیاید. معمولا این اختلالات راه حل هایی برای درمانش وجود دارد پس در این مواقع حتما از یک روانپزشک متخصص کمک بگیرید.

جمع بندی

در تمام مدت زمانی که با شریک عاطفی خود زندگی میکنید مشکلات وجود دارند و نباید منتظر این باشید روزی برسد که هیچ مشکلی در زندگی وجود نداشته باشد بنابراین هر سوء تفاهمی به این معنا نیست که دیگر ادامه این رابطه امکان پذیر نیست و یا زابطه سرد شود بلکه نه تنها باید اطلاعات خود را در زمینه روابط عاطفی بالا ببرید بلکه سعی کنید بلکه از یک مشاور کمک گرفته و او را در جریان مشکلات خود بگذارید.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *