انسان بر اساس غریزه خود همواره به دنبال چیز هاییست که به او احساس خوبی دهد مانند پول و شهرت؛ عشق نیز جزوی از همین بخش به حساب می آید اما پس از ورود به رابطه عاطفی محدودیت هایی ایجاد میشود و اگر زوجین نتوانند احساسات خوب را به یک دیگر منتقل کنند ممکن است بر اساس غریزه خود به دنبال شخصی بگردند و یا کسی را در مسیر زندگی خود ببینند که احساسات خوشایند را به جای پارتنر خود از او بگیرند در این وضعیت فرد مرتکب خیانت میشود.

در این مقاله مطالب کاربردی ای برای جلوگیری از خیانت بررسی میشود علاوه بر این شما میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان ما نیز استفاده کنید.

پیشگیری از خیانت همسر

معمولا افراد هنگامی که میخواهند از خیانت طرف مقابل خود جلوگیری کنند سعی میکنند از طریق اثبات حس مالکیت یا کنترل کردن او این کار را انجام دهند اما رفتارهای نادرست اینچنینی نه تنها از خیانت جلوگیری نمیکند بلکه رابطه را سردتر کرده و همین امر موجب سوق دادن شریک عاطفی خود به سمت خیانت میشود. توصیه میشود که از مشاوره خیانت بهره ببرید هر چند در ادامه ما روش های مناسب و کاربردی را برای پیشگیری از خیانت، به شما نشان میدهیم.

1. تقویت ظاهر خود

اهمیت به ظاهر خود یکی از مواردیست که باید به آن توجه کرد. این مورد شاید برای برخی مهم به نظر نیاید اما رعایت همین نکته میتواند بسیار موثر باشد. در جامعه افراد زیادی با ظواهر مختلفی وجود دارند که هر کدام میتواند تهدیدی برای زندگی شما باشد و شما با توجه کردن به ظاهر خود و اهمیت دادن به آن میتوانید همواره خود را در دیده و دل شریک عاطفی خود جای دهید.

این مقاله هم از دست نده :   نحوه مدیریت رابطه عاطفی

2. همکاران و دوستان همسر خود را بشناسید

شما میتوانید با ورود به جمع های دوستانه و یا همکاران شریک عاطفی خود آن ها را بشناسید. باید سعی کنید که با آن ها صمیمی شوید تا حضور شما در آن جمع ها موجب شود که به نوعی بخشی از اعتبار همسرتان در اجتماع تبدیل شوید و همسرتان این را احساس کند که در صورت خیانت به شما اعتبار اجتماعی او برای اطرافیانش از بین میرود.

3. جلوگیری از مصرف الکل

این که بخواهید به زور شریک عاطفی خود را کنترل کرده و از مصرف الکل پارتنر خود جلوگیری کنید میتواند نتیجه معکوس داشته باشد در عوض سعی کنید در مکان ها و جمع هایی که امکان دارد همسرتان مشروبات الکلی مصرف کند همراه او باشید. مصرف الکل میتواند باعث شود که فرد کارهایی انجام دهد که دور از شخصیت اوست و بسیاری از اعمال او خارج از کنترل باشد و در همین شرایط ممکن است مرتکب خیانت شود.

4. به همسرتان هدیه دهید

هر هدیه ای هر چند کوچک میتواند در حفظ کیفیت رابطه شما بسیار موثر باشد؛ این هدیه ها نشان دهنده قدردانی از وفاداری اوست. با این کار به همسرتان نشان میدهید حواستان به او هست و زندگی مشترکتان برای شما مهم است.

6. همسرتان نباید با جنس مخالف تنها باشد

شما نباید اجازه دهید همسرتان در موقعیتی قرار گیرد که با جنس مخالف تنها باشد. متاسفانه اکثرا در چنین موقعیتی اشتباهی میکنند که نباید. همواره سعی کنید حتما بدون این که حس کنترل شدن به او دست بدهد از تنها گذاشتن او با جنس مخالف پیشگیری کنید اگر هم ملاقات او کاری و یا ضروری بود بهتر است در مکانی عمومی باشد.

این مقاله هم از دست نده :   چه روابطی نباید به ازدواج ختم شوند؟

7. نشان دادن عشق و علاقه خود

یکی از موثرترین روش هایی که از خیانت جلوگیری میکند نشان دادن عشق و علاقه خود به همسر است که میتوان با رفتارها و اعمال مختلفی آن را نشان داد؛ این رفتارها میتواند موجب افرایش همبستگی شما شود. بهتر است بیشتر با همسرتان ارتباط برقرار کنید تا صمیمیت بین شما افزایش پیدا کند و به طور کلی از نظر روحی و جسمی به او محبت کنید. به یاد داشته یاشید که توجه کردن و محبت هم باید درست و به اندازه باشد. برای این که بدانید چطور به درستی اینکار را انجام دهید میتوانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

8. رک و شفاف صحبت کردن

جوی که در زندگی شما وجود دارد باید به گونه ای باشد که هر دو طرف بتوانند به راحتی و بدون بروز مشکلی راجع به همه چیز با یک دیگر صحبت کنند. همسر شما باید به قدری در کنار شما احساس امنیت و راحتی کند که بتواند حتی عمیق ترین و درونی ترین افکار را خود را با شما در جریان بگذارد و در کنار یک دیگر بتوانید نیاز ها و مشکلات یک دیگر را حل کنید. داشتن صداقت در رسیدن به این امر بسیار مهم است.

9. حسادت نکردن

حسادت کردن میتواند از جنبه های مختلفی رابطه شما را از بین ببرد که یکی از آن ها خیانت است. اگر همسرتان به شما توجه چندانی نمیکند به جای این که احساس حسادت زندگی شما را سرد کند باید راه هایی را پیدا کنید که توجه همسرتان جلب کرده و به شما تمایل بیشتر پیدا کند.

10. فرار از موقعیت هایی که ممکن است به همسرتان خیانت کنید

اگر حس میکنید کسی قصد نزدیک شدن به شما را دارد یا خودتان احساس دلبستگی به کسی را دارید از موقعیت فرار کنید. به طور کلی از هر موقعیتی که خیانت شما به همسرتان را آسان میکند دوری کنید به عنوان مثال سعی کنید از چت کردن به غیر هم جنس خود دوری کنید و یا اگر به یک میهمانی مختلط دعوت شدید زیاد فعالیت های مستقل نداشته باشید و تا جای ممکن در کنار همسرتان باشید. در طول روز با همسرتان تماس بگیرید و فعالیت های مشترک بیشتری با یک دیگر داشته باشید.

این مقاله هم از دست نده :   7 جمله ای که نباید به زنان گفت

11. نداشتن رابطه دوستی با کسانی که خیانت کرده اند

همیشه با کسانی رابطه دوستی برقرار کنید که زندگی مشترک خوب و موفقی دارند و از رفت و آمد با کسانی که به همسرشان خیانت میکنند دوری کنید چرا که معاشرت با هر کدام از این دو دسته میتواند رفتارتان را تغییر داده و شما را شبیهشان کند.

12. توجه به بعد جنسی زندگی مشترک

برطرف کردن نیاز های جنسی برای پیشگیری از خیانت در زندگی مشترک مهم است و به همین دلیل نباید از آن به عنوان ابزاری برای کنترل طرف مقابل استفاده کرد و از انجام آن امتناع کرد. اگر به دلیل خستگی توان برقراری رابطه جنسی را ندارید راهی را پیدا کنید که به شما احساس خوبی دهد. هر چند شاید خیلی رمانتیک نباشد اما بهتر است روزی را برای رابطه جنسی تعیین کنید.

13. صداقت

از آنجایی که هر دروغ، دروغ های بیشتری به همراه خود دارد با ادامه این روند به مرور زمان نشانی از صداقت در زندگی وجود نخواهد داشت و همین موضوع باعث ایجاد بی اعتمادی سپس سرد شدن رابطه و در نهایت خیانت میشود. اعتماد را به زحمت میتوان به دست آورد اما به آسانی از دست میرود پس باید بسیار مراقب بود.

جمع بندی

در این مقاله راه های کارآمدی برای جلوگیری از خیانت بررسی شد. این نکته را فراموش نکنید که تعهد فرایندی دو طرفه است و هر دو طرف باید صد در صد تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند. به طور کلی میتوان گفت نباید اجازه دهید که شخص دیگری نیازهای عاطفی همسرتان را به جای شما برطرف کند و شما بهتر از هر کس دیگری باید این کار را انجام دهید.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *