همواره باید این نکته را در نظر داشت که ” نگه داشتن یک رابطه، سخت تر از به دست آوردن آن است ” اما بسیاری افراد فقط لذت بخش بودن اوایل رابطه را میبینند و فکر میکنند که همیشه همه چیز همینطور خواهد ماند و لازم نیست تلاشی برای داشتن یک رابطه سالم و پایدار کنند. پیدا کردن شریک عاطفی بسیار خوشایند است اما باید بدانید که تازه اول راه هستید و باید نکاتی را رعایت کنید تا در رابطه خود موفق باشید. در ادامه مهم ترین نکات را بررسی میکنیم؛ همچنین شما میتوانید از مشاوره رایگان ما نیز استفاده کنید.

1.خودتان باشید

رابطه ای را میتوان سالم نامید که لازم نباشد در آن خود را به فرد دیگری تبدیل کنید؛ شما باید در عین توجه به نگه داشتن رابطه، استقلال خود را نیز حفظ کرده؛ به عبارتی دیگر در مقابل شریک عاطفی خود در نقش فرو نرود چرا که در این صورت به مرور زمان انگیزه ای برای ادامه نخواهید داشت و عشق و علاقه بین شما از بین خواهد رفت.

2. در همه ابعاد با شریک خود رابطه برقرار کنید

رابطه ای که همه جانبه باشد و شما در همه ابعاد با یک دیگر ارتباط برقرار کنید فوق العاده است. اگر رابطه شما صرفا فیزیکی باشد یا فقط از نظر ذهنی به یکدیگر اتصال داشته باشید این رابطه فرو خواهد پاشید شما اگر فرد مورد نظرتان را به درستی انتخاب کرده باشید میتوانید به خوبی از همه جوانب با هم ارتباط بگیرید. شما از طریق مشاوره خانواده میتوانید جزئیات بیشتری در این زمینه و بسیاری موارد دیگر کسب کنید.

این مقاله هم از دست نده :   چطور زنی جذاب باشیم؟

3. تلاش نکنید دیگران را راضی نگه دارید

چه در یک رابطه و چه به عنوان یک رفتار فردی، نباید سعی کنید مدام دیگران را راضی نگه دارید. معمولا هدف از راضی نگه داشتن دیگران از خود این است که دیگران بیشتر شما را دوست داشته باشند هر چند در ابتدا همین طور هم میشود اما به مرور زمان از شما سوء استفاده خواهد شد؛ البته این موضوع به این معنا نیست که خودخواه باشید بلکه باید تعادل را در آن رعایت کرد.

4. مشکلاتتان را بیان کنید

برای برداشتن موانع در یک زندگی مشترک، بیان کردن مشکلات خود از بهترین راه هاست. شما باید با آرامش و بدون جر و بحث احساسات منفی و مثبت خود را بیان کنید در این صورت شما مانند یک تیم بسیاری از مشکلات خود را با کمک یک دیگر حل خواهید کرد در غیر این صورت به مرور زمان مشکلات روی هم انباشته شده و دیگر حل کردن ان مشکل است.

5. تلاش برابر

تعیین حد و مرز برای تلاش جهت نگه داشتن رابطه بسیار اشتباست. نباید فکر کنید که حتما باید به یک اندازه تلاش کنید به عبارت دیگر نباید میزان تلاشتان 50-50 باشد بلکه باید به صورت 100-100 آن را در نظر گرفت و هر دو طرف تمام توان خود را برای حفظ رابطه به کار گیرند.

4.سعی نکنید او را تغییر دهید

تلاش مداوم برای تغییر طرف مقابلتان بسیار برای رابطه مضر است. شما نمیتوانید کسی را پیدا کنید که 100% همانی باشد که در ذهنتان است و همواره تفاوت هایی بین شما وجود دارد پس به جای سعی در تغییر او بهتر است او را همان گونه که هست بپذیرید چرا که اگر هم تغییری در او ایجاد شود موقتی میباشد. به یاد داشته باشید اگر او را همانطور که هست دوست ندارید پس هنوز شخص مناسب خود را پیدا نکرده اید.

این مقاله هم از دست نده :   ترک عادات سندرم پسر خوب

7. مودی نباشید

مودی بودن و رفتار به صورت چند شخصیتی، میتواند زندگی را به جهنم تبدیل کند. بهتر است از افکار منفی دوری کنید و مهربان باشید؛ مهربانی میتواند در برابر هر اتفاق بدی بایستد.

8. گذشت داشته باشید

همه ی ما چه در داخل رابطه چه خارج رابطه دچار اشتباه میشویم پس این را در نظر داشته باشید که طرف مقابلتان هم ممکن است اشتباه کند این حقیقتیست که باید آن را پذیرفت. اگر واقعا به همسر و رابطه خود اهمیت میدهید و برای آن ارزش قائل هسنید باید برای اشتباهاتی که پارتنر شما مرتکب میشود گذشت داشته باشید پس به جای سرزنش کردن سعی در پیدا کردن راه حل کنید.

9. احساس رقابت با یک دیگر نداشته باشید

در یک زندگی مشترک نباید به این فکر کنید که باید مدام از طرف مقابلتان جلو بزنید، به عبارت دیگر باید کمکتان بدون هیچ چشم داشتی باشد و لزومی ندارد کمک خود را مدام یادآوری کرده و به دیگران اعلام کنید؛ مواقعی هم که شریک زندگیتان دچار اشتباهی میشود نیز باید همین عمل را انجام دهید به عبارت دیگر نباید با او مسابقه دهید چرا که شما یک تیم هستید و باید مراقب هم تیمی خود باشید.

10. یک دیگر را تشویق کنید

هیچکس دوست ندارد که زندگی مشترک او مانع رسیدن به رویاهایش شود پس بهتر است به جای بستن دست و بال طرف مقابل، او را تشویق کنید البته توجه داشته باشید که رویاهایتان معقول باشد و همین موضوع هم موجب مشکل نشود.

11. از ویژگی های مثبت او صحبت کنید

تعریف کردن از همسرتان از موارد بسیار ساده ایست که میتواند صمیمیت بین شما را افزایش دهد. از این طریق به او نشان میدهید که چقدر برایش ارزش قائل هستید. هنگامی که تغییری در ظاهر همسرتان ایجاد میشود احساسات خود را بروز دهید. باید بتوانید احساسات خود را در یک رابطه عاطفی نشان دهید که امری بسیار مهم است؛ شما از طریق مشاوره خانواده میتوانید نحوه بروز آن را یاد بگیرید.

این مقاله هم از دست نده :   کارهایی برای جذب خاستگار

12. به حریم شخصی یک دیگر احترام بگذارید

هر چند گذراندن وقت با شریک زندگیتان در رشد رابطه شما موثر است اما لازم است هرازگاهی به یک دیگر فضا و زمان بدهید چرا که مقداری تنهایی میتواند علاوه بر رشد فردی خود باعث احساس کمی دلتنگی نیز شود که در نهایت موجب ماندگاری رابطه میشود. اما نباید در آن افراط کنید و شریک زندگیتان با وجود شما زیاد احساس تنهایی کند.

13. رمانتیک باشید

هم مردان و هم زنان همواره چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج باید رمانتیک بودن را در نظر داشته باشند. بسیاری فقط قبل از ازدواج به مسائل رمانتیک اهمیت میدهند. قرارهای عاشقانه بایکدیگر بگذارید، شب های خاطره انگیزه دو نفره با هم بسازید، به طور کلی هر کاری میتوانید انجام دهید هر چند ساده تا همسرتان احساس کند که او برای شما با همه فرق دارد؛ میتوان گفت این مورد یکی از مهم ترین گام ها در یک رابطه زناشویی است.

استفاده از مشاوره ازدواج قبل از آغاز زندگی مشترک بسیار موثر است.

جمع بندی

حال شما کلید یک رابطه سالم و موفق را دارید فقط باید همواره آن را تمرین کرده و فراموش نکنید. هر چند در این مقاله ما مهم ترین نکات برای داشتن یک رایطه سالم و پایدار را بررسی کردیم اما نکات ریز بسیار زیادی نیز وجود دارد. هرچند ممکن است رعایت این نکات سخت به نظر برسد اما اگر واقعا طرف مقابلتان برای شما ارزشمند باشد رعایت همه آن ها برایتان راحت خواهد بود.

 

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *