عشقی که در برخی زوجین قبل از ازدواج پدید مِی آید احتمال فروپاشی زندگی مشترک در آن ها زیاد است و از طرف دیگر هر چند کم اما زوج هایی هستند که عشق در آن ها پس از ازدواج پدید می آید و احتمال بقای این زندگی بیشتر است اما این که قبل از ازدواج هم بدون وجود عشق تصمیم به ورود به یک زندگی مشترک داشته باشیم کمی سخت و شاید عجیب هم باشد؛ پس چاره چیست؟!

درک مفهوم عشق

در ابتدا باید معنی و مفهوم درست از عشق را بشناسیم چرا که تعریف افراد از عشق با یک دیگر میتواند متفاوت باشد و معمولا این تعریف یا غلط است یا بسیار سطحی! عشق پیچیده تر از جملات احساسی و زیباییست که معمولا در موزیک ها و در اطراف خود میشنویم.

عشق چیزی بیشتر از دوست داشتن است و اگر کسی بتواند به شناخت درستی از عشق برسد میتواند باعث تکامل او شود در غیر این صورت عشق چیزی جز رنج و عذاب را به همراه نمی آورد. به طور کلی شما باید هم تعریف واقع گرایانه خود از عشق و هم تعریف درست از عشق را بشناسید؛ میتوانید از مشاوره رایگان ما نیز استفاده کنید تا مشاورین ما به شما در این زمینه کمک کنند.

از دیگر دلایلی که ضرورت درک مفهوم عشق توسط زوجین را نشان میدهد این است که مردان و زنان روش های متفاوتی برای ابراز عشق و علاقه دارند که بهتر است آگاهی خود را در نحوه ابراز عشق بالا ببرید.

نمیتوان به طور قطع گفت عشق قبل از ازدواج بهتر است یا بعد از آن. مطالعه این مقاله به شما کمک میکند که این موضوع را در ابعاد مختلفی بشناسید و بهترین تصمیم را بگیرید.

عشق بعد از ازدواج

در این نوع ازدواج که در گذشته بسیار کاربرد داشته، دختر و پسر بدون داشتن رابطه دوستی با یک دیگر با هم ازدواج میکردند که البته از قبل خانواده ها آشنایی های اولیه را از یک دیگر داشته اند و دختر و پسر نیز میتوانستند تحت نظارت خانواده و با محدودیت هایی با هم ملاقات داشته باشند تا بتوانند بیشتر یک دیگر را بشناسند.

این مقاله هم از دست نده :   جذاب ترین و ماندگارترین کادوی ولنتاین

در ازدواج سنتی در صورتی که خانواده ها یک دیگر را بپسندند با شروع دوران نامزدی فضای بیشتری برای شناخت دختر و پسر از یک دیگر به ان ها داده میشود؛ در این دوران مشاوره ازدواج نیز بسیار موثر است. توصیه میشود قبل از ازدواج از آشناها و همسایگان نیز اطلاعاتی درمورد طرف مقابل به دست بیاورید.

نمیتوان به طور قطع گفت که در این نوع ازدواج عشق و خوشبختی به وجود خواهد آمد چرا که با وجود مزیت هایی که دارد دارای معایبی نیز میباشد.

هر چند امروزه بیشتر ترجیح داده میشود که به صورت مدرن ازدواج با یک دیگر صورت گیرد اما هستند افرادی که به شکل سنتی زندگی خود را تشکیل میدهند و در آن نیز موفق هستند که دلیل اصلی آن به وجود آمدن عشق بعد از ازدواج میباشد؛ اما سوال این است که آیا به وجود آمدن عشق بعد از ازدواج برای همه رخ میدهد؟!

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه و اشتیاقی به دوستی قبل از ازدواج ندارید ازدواج سنتی برایتان مناسب است چرا که خانواده ها در چارچوبی استاندارد موجب شناخت دختر و پسر از یک دیگر میشوند و در آخر در صورت رضایت دو طرف ازدواج صورت میگیرد.

از آن جایی که در ازدواج سنتی، قبل از ازدواج عشقی وجود ندارد طرفین میتوانند به طور منطقی درمورد ویژگی های خوب و بد یک دیگر فکر کنند و انتظارات بی اساس از یک دیگر نداشته باشند.

معایب ازدواج سنتی

  • از اصلی ترین دلایل جدایی در ازدواج سنتی این است که امکان دارد دختر و پسر و حتی خانواده های آن ها نیز بسیاری از اخلاقیات خود را نشان ندهند. همانطور که گفتیم در ازدواج سنتی دختر و پسر توسط اقوام و اطرافیان به یک دیگر معرفی میشوند و به شناخت هایی از یک دیگر نیز میرسند اما همواره این احتمال وجود دارد که هر دو طرف برای خوب نشان دادن خود بسیاری از اخلاقیات منفی خود را نشان ندهند که این مورد میتواند به جدایی منجر شود.
  • در ازدواج سنتی احتمال دخالت خانواده ها زیاد است چرا که آنان زمینه آشنایی دختر و پسر را فراهم کرده اند و در صورت بروز هر نوع اختلاف هر چند کوچک انگشت اتهام فرزندان به سمت پدر و مادر نشانه میرود.
  • در ازدواج سنتی در صورتی که خانواده پسر در جلسه اول خواستگاری، دختر را نپسندند میتواند ضربه بزرگی به روحیه دختر وارد کند و اعتماد به نفس او را به پایین ترین سطح برساند.
این مقاله هم از دست نده :   چطور مردی را دلتنگ خود کنیم؟

مزایای ازدواج سنتی

  • این ازدواج با خیالی آسوده تر صورت میگیرد چرا که هر دو طرف مطمئن هستند که طرف مقابل واقعا هدفش ازدواج است نه خوشگذرانی و هوس.
  • هر چند در ابتدا در ازدواج سنتی عشقی وجود ندارد اما به احتمال اینکه با گذشت زمان عشق در میان آن ها شعله ور شود زیاد است.

عشق قبل از ازدواج

امروزه اکثر دخترها و پسرها به عشق قبل از ازدواج تمایل بیشتری دارند؛ در این ازدواج پسر و دختر قبل از ازدواج مدتی را با هم میگذرانند تا مطمئن شوند که عشق در بین آنها وجود دارد که این موضوع خطر ریسکی که در ازدواج سنتی داشت را ندارد همچنین در ازدواج مدرن هر دو طرف با اخلاقیات یکدیگر آشنا شده و از آنجایی که خانواده ها در آن نقش کمتری دارند در صورت رضایت دختر و پسر ازدواج صورت میپذیرد.

معایب ازدواج مدرن

  • از آنجایی که در ازدواج سنتی خانواده ها همسر آینده فرزندشان را انتخاب میکنند به همین دلیل به دنبال خانواده هایی هستند که از نظر فرهنگی شبیشهشان باشد در حالی که در ازدواج مدرن به دلیل تصمیم گیری خود دختر و پسر برای ازدواج، امکان دارد خانواده هایشان از نظر فرهنگی بسیار متفاوت باشند که میتواند مشکلساز شود.
  • گاهی در ازدواج های مدرن به دلیل وجود عشق و علاقه زیاد، دختر و پسر نمیتوانند عیب های طرف مقابل را ببینند و به قول معروف «عشق آن ها را کور میکند» که همین مسئله میتواند باعث بروز مشکلات بعد از ازدواج شود.

مزایای ازدواج مدرن

  • در ازدواج مدرن بر خلاف ازدواج سنتی نگران عدم وجود عشق نیستید در صورتی هم که عشق شما پس از زادواج کمتر شد مشاوره خانواده میتواند این موضوع را حل کند.
  • به دلیل معاشرت زیادی که دختر و پسر قبل از ازدواج دارند میتوانند بسیاری از عیوب طرف مقابل را بشناسند و با صحبت کردن با یک دیگر مطمئن شوند که هر دو طرف عیوب خود را قبول دارند و همواره برای برطرف کردنشان تلاش خواهند کرد.
این مقاله هم از دست نده :   روش های بازگشت عشق

نبود عشق در زندگی مشترک چه مشکلی دارد؟

اگر عشقی بین زوجین وجود نداشته باشد احتمال خیانت افزایش پیدا میکند چرا که هیچکس نمیتواند خود را مجبور به دوست داشتن همسر خود کند پس اگر کمی عشق را در شخص دیگری پیدا کند به راحتی به همسر خود خیانت میکند و به دنبال آن مجبور به دروغ های پیاپی به همسر خود میشود حتی اگر خیانتی هم صورت نگیرد، کوچک ترین مشکلات زندگی هم جر و بحث های زیاد و در نتیجه احساس خستگی روحی را برای هر دو طرف به بار می آورد و در نهایت همه این ها موجب جدایی میشود.

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید هر دو روش برای ازدواج، مزایا و معایب خودش را دارد و هر دو آن ها هم میتواند خوشبختی به همراه بیاورد و هم میتواند موجب جدایی و آسیب روحی شود؛ به همین دلیل با توجه به چالش های متفاوتی که دارند باید در هر دو روش به درستی تصمیم گیری شود. فراموش نکنید که تصمیم برای ازدواج با فردی مناسب نیازمند صبر و حوصله است تا شناخت کافی حاصل شود. توصیه میشود که تصمیم برای ازدواج به صورت تلفیقی از منطق و احساسات صورت پذیرد که نیازمند دقت زیاد است چرا که باید بخش عظیمی از عمر در کنار همسر خود سپری شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *