نمیدونم طلاق بگیرم یا نه ؟

نمیدونم طلاق بگیرم یا نه ؟

طلاق بگیرم یا نه

در این دوره که زوجین به دنبال تصمیم گیری برای طلاق و جدایی هستند.

حتی یکبار هم که شده میگن نمیدونم طلاق بگیرم یا نه؟

نمیدونم این تصمیم چه عواقبی داره؟ بعدش قرار زندگی سخت تر بشه یا آسون تر؟

اگر پشیمون بشم؟

بعد از طلاق چه مشکلاتی هست؟

سوالاتی از این قبیل که هیجاناتی رو هم در پی داره.

در این مقاله راهکاری رو عنوان می کنیم که میتونید با اجرایی کردن صحیح این راهکارها به جواب این سوالات و سوالات شبیه به اون برسید، تا راحت تر و بهتر تصمیم بگیرید.

جدایی ساختارمند

در این سبک از جدایی که بعد از تصمیم به طلاق و قبل از اقدام به طلاق هست. زوجین مدت زمان مشخصی رو جدا از هم زندگی می کنن. افراد با وجود تمام کشمکش و ناراحتی که نسبت به یکدیگر دارن. حاضر به قبول ریسک تجربیات جدید که با جداییشون همراهه نیستن.

در اینجا چند مورد ازفواید به کارگیری جدایی ساختارمند رو مطرح می کنیم:

1 . آرام سازی شرایط برای تصمیم بهتر

معمولا زمانی که تصمیم قطعی برای طلاق و جدایی گرفته میشه. حتی اگر خیلی چیزها به ظاهر آرام بنظر بیاد باز هم تعارض و تنش شدیدی بین زوجین وجود داره. درواقع این فاصله و جدایی وقفه ای در دعوای بین زوجین ایجاد میکنه تا دو طرف در آرامش بیشتری به شکل دقیق تری شرایط و احساسات خودشون رو ببینن و بررسی کنن.

این مقاله هم از دست نده :   مشکلات طلاق

2 .تردید و دودلی برای طلاق

زمانی که تصمیم طلاق گرفته میشه اکثر مواقع در یکی از زوجین و یا هر دوی آنها تردیدی بابت این تصمیم وجود داره. جدایی ساختارمند یک محدوده ی زمانی با شرایطی متفاوت رو در اختیار طرفین قرار میده تا در وضعیتی مناسب تصمیم نهایی خودشون رو بگیرن.

3 .ترس از متارکه

در موقعیت هایی که یک طرف رابطه ترس از متارکه داره و اجازه نمیده که همسرش اون رو ترک کنه و جدا بشه. درحالی که طرف مقابل تصمیم به جدایی قطعی داره و با موندن توی رابطه احساس خفگی میکنه.

جدایی ساختارمندی که تحت نظر و همیاری مشاور طلاق  هست به سازش دو طرف کمک میکنه تا با این جدای هیچ یک از اونا نقش ترک کننده ترک شونده و یا قربانی و آزاردهنده  رو نداشته باشن. با استفاده از این فرصتی که همراه با آموزش هست دو طرف به آگاهی واقع بینانه ای میرسن، بعد تصمیم نهایی رو با کمترین آسیب اجرایی می کنن.

4 .آمادگی برای طلاق

در مواردی با وجود اینکه دو طرف به توافق کامل برای جدایی رسیدن. این فکر به ذهنشون میاد که آیا واقعا میتونم از پس این اتفاق و جدایی بربیام؟ دلایلی که دارم برای طلاق کافیه؟

با استفاده از فرصتی که درجدایی ساختارمند هر دو طرف در اختیار دارن، میتونن شوک عظیمی که ناشی از جدایی هست رو به حداقل برسونن. با تجربه ی زندگی با نقشی متفاوت که در شرایطی جدید دارن آمادگی لازم رو بدست بیارن.

هنگام سپری کردن دوران جدایی ساختارمند گاهی یک زن یاد میگیره و متوجه میشه که اصلا هویتی مستقل نداشته چقدر هویتی که برای خودش ساخته بوده مثل: تصمیماتش، انتخاباتش و خیلی از موارد زندگیش تحت پوشش همسرش بوده و هیچ هویت مستقلی از خودش نداشته.

این مقاله هم از دست نده :   6 مورد ازعلت های طلاق

یک مرد متوجه این مورد میشه که چقدر وابستگی افراطی به همسرش داشته تا نیازش به عشق و مهرورزی رو تامین کنه و درنتیجه این مهرطلبی مانع رشد ابعاد مختلف زندگیش شده.

خیلی افراد با ترس شدید از دست دادن مواجه میشن یا حتی از آزادی و استقلالی که برای زندگی جدیدشون قرار بدست بیارن میترسن.

در حقیقت هر دو طرف با چالش های عمیق و متفاوتی رو به رو میشن. با همراهی مشاور میتونن طی این دوران آموزش هایی رو ببینن و به خودکاوی و بررسی خودشون مشغول بشن تا درنهایت از روی ترس یا نیازهای کودکانه تصمیم نگیرن و اقدامی انجام ندن.

نکاتی درمورد دوران جدایی ساختارمند

1 . در طول این مدت جدایی ،طرفین نباید زیر یک سقف زندگی کنن.

2 . نباید پای هیچ وکیلی به میان بیاد و هیچ اقدامی برای طلاق صورت نگیره، هیچ نوع تصمیمی درمورد تقسیم اموال و یا حضانت فرزندان هم گرفته نشه. مقاله ی چطور طلاق رو به بچم بگم در این مورد کمک کننده خواهد بود.

3 . در طی سپری کردن این مدت ازهمراهی مشاور متخصص استفاده بشه چرا که مشاور علاوه بر بررسی، همراهی و آموزش های خاصی که در این دوران داره. مواردی مثل اهداف جدایی ساختارمند، مدت زمان جدایی رو مشخص میکنه.

و اما تصمیم نهایی

پس از این دوره ی جدایی ساختارمند، تصمیمی نهایی برای طلاق گرفته میشه. درواقع این سبک فکری که یا باید با هم باشیم یا کاملا جدا بشیم و نیازی به گذراندن دوره ی جدایی نداریم. باعث میشه شاهد تصمیم های طلاقی باشیم که هیجانی بوده و به شکل شوکه کننده ای با حس غم و اندوه بزرگی روبه رو میشن.

این مقاله هم از دست نده :   چطوری طلاق رو به بچم بگم

در این شرایط افراد خودشون رو دروضعیت حادی میبینن که اصلا آمادگیش رو ندارن و کاملا غیر قابل تحمل است. بعضی افراد این سبک فکری رو دنبال می کنن که تا داغ و مصمم هستیم سریعا اقدامات طلاق انجام بشه که دوباره تصمیم به با هم بودن نگیریم. بهتر که بدونیم با این کار تنها صورت مسئله پاک میشه و در خیلی از موارد ما شاهد رجوع زوجین به یکدیگر ویا آسیب شدیدتری در هر دو طرف بوده ایم.

مرهم  طلاق

پس از سپری کردن مراحل و اجرای اون، آرامش خاطر و سرخوشی اولیه ای که به سراغ طرفین میاد، تبدیل به ناراحتی، افسردگی، کمبود عزت نفس میشه.

در نتیجه باید گفت که طلاق پیامدهای خاص خودش رو داره که قطعا مشاوره ی فردی و مشاوره خانواده رو میطلبه تا فرد بتونه نقش جدید خودش رو در زندگی بازسازی کنه. راه رشد و توسعه ی فردی خودش رو در این زندگی متفاوت در پیش بگیره.

کلام آخر

تمام موارد گفته شد تا این موضوع بیشتر روشن بشه که جدایی ساختارمند چقدر میتونه از جنبه های مختلف کمک کننده باشه. در نظر داشته باشید که این اقدام حساس نیاز به آگاهی و اجرایی کردن تکنیک های مختص شرایط هر شخص رو داره و همراهی مشاوره رایگان تلفنی در هر مرحله رو میطلبه.

در حقیقت به این دلیل که مشاور و درمانگر، تمام تلاش خود را در جهت همیاری در این تصمیم به کار می گیره. با پشت سر گذاشتن مراحل زوج درمانی، سعی در حل مشکلات دارد و مسیر را برای تمصیم گیری روشن می کنه. در صورت اقدام به طلاق این جریان برای دو طرف با کمترین آسیب پیش بره.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *