زودانزالی

زود انزالی اختلالی که مخصوص آقایان است و عموما دوست ندارند در مورد آن باکسی صحبت کنند. در علم اورولوژی از یک تا دو دقیقه زمان برای زودانزالی تعریف شده. ولی در تعریف کلی مرد اختیار خود را از دست داده و کنترل انزال خود را ندارد و پیش از به ارگاسم رسیدن پارتنر یا همسر خود دچار انزال میشود. انزال ممکن است قبل از دخول و یا ممکن است بلافاصله بعد از دخول صورت بگیرد.

البته تعریف دقیقی برای زود انزالی وجود ندارد و کاملا بستگی به فرد و رابطه زوجین دارد هرگاه انزال، زودتر از موعد و زمان دلخواه فرد اتفاق بیفتد. باعث نارضایتی همسر و خود فرد می‌شود. هر فردی تحت شرایط مختلفی ممکن است به این مسئله گرفتار شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا طبیعی نیست که من به پای زمان پارتنر یا همسر خود نمیرسم یا اینکه پارتنر من یا خودم در نظر دارم. نیم ساعت الی یک ساعت زمان بگذرد تا به انزال برسم و اگر زودتر انزال بشوم  آیا مبتلا به زودانزالی هستم ؟ در این مورد می توانید با استفاده از مشاوره جنسی به پاسخ مناسب برسید. و در صورت نیاز با استفاده از مشاوره رایگان خانواده سایر موارد را نیز حل کنید.

باید گفت خیر 

فردخیال می‌کند که زود انزالی دارد برای همین این گونه در نظر بگیرید که از زمان تحریک کامل جنسی تا زمان انزال چه وارد واژن بشود چه نشود. اگر از یک تا دو دقیقه کمتر باشد. فرد به زود انزالی مبتلا است بعضی ها گمان میکنند که زود انزال هستند و انقدر روی این موضوع تاکید دارند که واقعاً دچار زود انزالی میشوند. یعنی با تلقین و استرسی که به خود وارد می کنند واقعاً دچار این اختلال می شوند.

انواع زود انزالی

الف)اولیه

ب)ثانویه

اولیه: از اولین رابطه جنسی زود انزالی دیده می‌شود و پایدار هست و همیشه وجود دارد ثانویه: این اختلال از ابتدا وجود نداشته و بعدا به وجود آمده

دلایل زود انزالی

الف)فیزیک یا جسمی

ب)روانی

فیزیکی یاجسمی

 فرد از لحاظ جسمی به هر دلیلی آسیب دیده. تصادف ،تشنج ،عفونت های مجاری ادرار، انحنای شدید در الت تناسلی ،دیابت،چربی خون و…..

این مقاله هم از دست نده :   نشانه های زنان با میل جنسی بالا

روانی: اضطراب، استرس اختلالات روانی ،خشم ،مصرف زیاد داروهای روانی بشکل خودسرانه، مصرف زیاد الکل،

خودارضایی اعتیاد گونه در دوران نوجوانی و…

زود انزالی و فرهنگ

در فرهنگی مثل فرهنگ ما به رابطه جنسی به چشم نیاز نگاه نشده و همیشه از واقع بینی فاصله داشته و  با استرس همراه بوده وقتی رابطه جنسی در زمان و مکان مناسبی صورت نمی‌گیرد. استرس دیده شدن وجود دارد و فرد می خواهد که سریعاً رابطه را تمام کند این باعث انزال زودرس می شود. این زود انزالی گذرا است و با تغییر شرایط بهتر می‌شود در اینطور مواقع میتوان از کاندوم یا کرمهاهای تاخیری استفاده کرد.

گاهاً زودانزالی ،یادگار دوران نوجوانی است که آن هم در فرهنگ ما بسیار نادیده گرفته شده یا آنقدر نوجوان را در فشار و زیر بار گناه این مسئله قرار داده‌اند که وقتی قصد دارد خود ارضایی کند. خیلی سریع این کار را انجام میدهد تا کسی متوجه نشود ضمن اینکه حس گناه نیز به آن افزوده می شود البته اگر خود ارضایی وسواس‌گونه شود و درمان نشود می تواند  در بزرگسالی تبدیل به زود انزالی شود.

رابطه زوجین و زود انزالی

در اغلب مواقع پیش آمده که انزال زودرس در آقایان به دلیل کیفیت پایین رابطه  و مشکلات زناشویی و عدم همکاری همسر صورت می گیرد

۱) روانی

اضطراب حین رابطه جنسی و ذهنیت مرد که مبادا نمی توانم خودم را کنترل کنند و زود به ارگاسم برسم و دوباره همسرم ناکام بماند منجر به حس افسردگی و درنهایت زود انزالی میشود.

۲) فاصله زیاد بین رابطه جنسی

وقتی احساسات جنسی بین زوجین کم می‌شود معمولاً کنترل آن سخت می‌شود و در نهایت فرد دچار انزال زودرس میشود.

۳) عدم همکاری

همکاری نکردن زن با شوهر درمان زود انزالی را به تعویق میاندازد بدون همکاری همسر این مشکل مرتفع نمی شود. زود انزالی اختلالی است که نیاز به همکاری و همراهی همسر دارد.

۴) معاشقه 

معاشقه قبل از عمل نزدیکی بسیار موثر است متاسفانه اغلب آقایان به معاشقه قبل از انجام عمل نزدیکی توجه نمی کنند. لذا شریک جنسی بعد از آنها به ارگاسم می رسد که این باعث تنش می شود و همین مسئله انزال زودرس را تشدید میکند.

داروها

زود انزالی انواع مختلفی داردوهمچنین درمان‌های مختلف دارد ‌و از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است. برای تجویز دارو حتماً باید فرد معاینه شود.

گاهی زود انزالی به دلیل وجود اعصابی است که حس ها را از الت منتقل می کند. این حس ها باید یک تاخیر هدایت عصبی داشته باشند اما این تاخیر خوب ایجاد نمی شود و این حس ها خیلی سریع منتقل می شوند. این مشکل معمولاً از دلایل اولیه است و ثانویه نیست که بعدها ایجاد شده باشد از اول بوده. در این مدل، درمان هایی که می تواند حس را متوقف کند استفاده از کاندوم و اسپری است که باعث بلوک عصبی می شوند.

این مقاله هم از دست نده :   آیا سکس با خودارضایی فرق میکند؟

۱) داروهای افزایش دهنده سروتونین یا (مهارت کننده های بازجذب) به جز درمان زود انزالی کاربردهای دیگری هم دارند. مثل: درمان اضطراب و افسردگی .این ها داروهایی نیستند که خودسرانه مصرف شود باید حتماً با تجویز پزشک باشد

۲) داروهای آزاد ترامادول و یا ترکیبات آن، زمان انزال را طولانی می کند، قبل از رابطه جنسی مصرف می شود نیاز به استفاده هر روزه ندارد اما بزرگترین عارضه این دارو اعتیاد به ترامادول است که اصلا توصیه نمی شود.

۳) داروهای دیگر که آقایان خودشان تهیه می کنند مثل ویاگرا(viagra)ارکتو(erecto)سیلد نافیل(sildenafil)

این داروها مستقیماً به درد زود

انزالی نمیخورد بلکه افزایش دهنده قطر عروق  سطحی هستند و باعث میشود نعوظ بهتر شود این مورد باعث بالا رفتن اعتماد به نفس فرد میشود.

۴)اپیوم(opium)

مواد موجود در مواد مخدر مثل تریاک که اعتیاد آور است و اصلا توصیه نمی شود.

درمانهای روانشناختی زود انزالی:

۱) تمرینات کی گل

آلت تناسلی مردان و واژن زن ها درست مثل سایر اندام های بدن چنانچه که تمرین شود ورزیده می شوند. تمرین کی گل باعث میشود ماهیچه های لگن و مثانه قوی شود و همینطور از افتادگی مثانه در خانمها جلوگیری میکند. در این روش با تمرینات خیلی ساده خود را قوی کنید

 کی گل چیست؟ سفت کردن و شل کردن ماهیچه های لگن از قسمت مقعد ۵ ثانیه لگن را صفت کنید. به سرعت رها کنید ۲۰ بار یا ۲۰ کوشش لازم است سه بار در روز انجام دهید خوبی این تمرین این است که در هر موقعیت و مکانی میتوان انجام داد و دیگران هم متوجه نمی شوند. شکل دیگر این تمرین اینگونه است که یک ثانیه از ناحیه مقعد لگن را سفت می کنید و یک ثانیه رها می کنید یک ثانیه سفت می کنید و یک ثانیه شل میکنید.

۲)درمان بیزاری اور

اگر حین رابطه احساس کردید که زود انزال می شوید سریع صحنه های غیر جنسی و بیزاری آور در ذهن خود تجسم کنید. این که چه چیزی شما را آزارمیدهدیا از آن بیزارید به خودتان  بستگی دارد. مثل ( تصورزنبور ، غذایی که دوست ندارید و…..) بعد از تداعی چنین مواردی بلافاصله حس جنسی فروکش  میکند.

این مقاله هم از دست نده :   نشانه های زنان هات

۳) روش جانسون و مسترز

جانسون و مسترز روانشناسانی بودند که این تکنیک را ارائه کردند. به این روش استارت(start)

 استاپ(stop) هم میگویند. این تکنیک نیاز دارد، از قبل با پارتنر خود مشورت کنید و از او بخواهید که در این مسیر به شما کمک کند و شمابه همکاری اونیاز دارید.

در این روش زن و شوهرهر روز معاشقه دارند همدیگر را لمس میکنند ولی با هم سکس ندارند.

این مرحله دو هفته ادامه دارد. بعداز دوهفته ، مرد چهار بار دخول انجام می دهد و یک بار مکث می کند بستگی به میزان زود انزالی فرد دارد اگر ۴بار نتوانست ۳بار دخول کند. وقتی در چهار دخول مسلط شد،پنج بار دخول انجام داده و یک بار مکث کند .این روش انقدر تکرار می‌شود تا در نهایت به ۹ بار دخول برسد و یکبار مکث یعنی ۹ به ۱

۴) استمنا نمایشی

در این روش مرد استمنا نمیکند فقط نمایش استمنا را انجام میدهد. به این صورت که مرد شروع به استمناء می کند لحظه‌ای که می خواهد به انزال برسد یا منی خارج شود دست نگه می دارد و دیگر استمنا نمیکند سر آلت خود را با انگشت شست نگه می دارد.

۵)استارت اند استاپ

Start and stop

این رو شبیه به روش مسترز و جانسون است اما با این تفاوت که مرد دخول را انجام داده و به محض اینکه احساس کرد به انزال می‌رسد آلت را بیرون بکشد. سر آلت را با انگشت شست نگه دارد و انرا فشار دهد این فشار باعث میشود خونی که در الت است بر گردد .چون یکی از دلایلی که باعث میشود آلت سفت شود جریان خون است چون آلت استخوان ندارد با این روش انزال کنترل میشود.

۶) تکرار

یکی از دلایل زود انزالی ممکن است فاصله زیاد بین روابط جنسی باشد برای این کار نیاز است که مرد وقتی سکس می کند دو ساعت بعد ازاینکه از خاموشی خارج شد دوباره تکرار کند. اگر بتواند چندین بار در روز این کار را انجام بدهد مشکل زود انزالی حل  میشود البته منوط به رضایت همسر و پارتنر یا شریک زندگی است که نباید در این رابطه آسیب ببیند یا دچار مشکل شود.

کلام آخر

وقتی مردی دچار زود انزالی میشود همسر یا پارتنر، فکر می‌کند که خودش مقصر از عیب یا ایرادی دارد یا اینکه چهره و اندام زیبا و رضایت بخشی ندارد که همسرش نمی‌تواند از آن لذت ببرد. با خود فکر می‌کند جذابیت سکس ندارد من سکس خوبی ندارم در صورتی که مشکل از آقا است و خانم بی تقصیر . برای حل مشکل زود انزالی حتما نیاز به همکاری و همراهی زن یا شریک جنسی و همسر فرد می باشد چون بدون کمک او امکان پذیر نیست.

3/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *