ترک خودارضایی

ترک خود ارضایی برای افرادی که اعتیاد دارند شاید غیرممکن به نظر بیاید در صورتی که غیر ممکن نیست. بلکه چیزی که در ذهن فرد شکل گرفته. خود ارضایی لزوماچیز وحشتناکی نیست فقط اگر به صورت عادت و اعتیاد گونه شود مشکلات زیادی در زندگی ایجاد می کند. این اعتیاد هم مثل اعتیاد های دیگر (الکل ،مواد، سیگار، دیر خوابیدن ،پرخوری و …. ) یک عادت منفی  است. نحوه مقابله با اعتیاد به خودارضایی شبیه نحوه برخورد با عادت های بد است. در این مورد می توانید با استفاده از مشاوره جنسی به پاسخ مناسب برسید. و در صورت نیاز با استفاده از مشاوره رایگان خانواده سایر موارد را نیز حل کنید.

۳گام ترک خود ارضایی

۱)کنترل محیط

محیطی که در آن زندگی می کنید و زمان می گذرانید از هر چیزی که به هر نوعی شما را به یاد هر عادت بدیا خود ارضایی می اندازد. و یا چیزهایی که مربوط به خود ارضایی است بایداز آن محیط پاک شود. آدم ها در زمان خاصی به سراغ خود ارضایی می روند. مثل وقت ( بیدار شدن اول صبح ،موقع خوابیدن، تنهایی ، موقع دوش گرفتن و….. )یا عوامل محیطی مثل (دیدن رختخواب، تشک ،یا حتی دیدن پتوو…..)  هر چیزی که سرنخی از آن عادت به شما می دهد باید کنترل شود.

در کنترل محیط باید سر نخها را به شکل هوشمندانه ای مدیریت و کنترل کنید. باید از جلوی چشمتان پاک کنید‌. بعد از حذف سرنخهای محیطی باید سراغ سرنخ‌های زمانی رفت. به طور مثال زمان تنهایی سرنخ به ذهن شما خطورمیکند وشما را وسوسه میکند. کار جایگزین انجام بدهید. اصلا تنها نشوید یا اگر میسر نشد حتما بیرون بروید یا  دوستی رابه منزل خود دعوت کنید. زمان یادآور کننده عادت را بایک کار لذت بخش پر کنید.

۲)تغییر

تمام تغییرات بزرگ در ذهن انسان اتفاق می افتد و بعد وارد دنیای بیرونی می شود. تغییرات قبل از شروع مسیر در ذهن باید انجام شود. تغییر درد دارد،تغییر سخت است. پس باید به این درد و سختی معنا داد رسیدن به هدف و خوشحال شدن فرد باعث می شود سختی و درد معنا پیدا کندو یا باید به دنبال دلیلی باشید تا بتوانید تغییر کنید.

این مقاله هم از دست نده :   آموزش تربیت جنسی

۳)جنگ

برای شروع جنگ به صلاح و ابزار نیاز داریم که اگر جنگ سخت شد از سلاح استفاده کنیم.

 سلاح ها چه می کنند و چه هستند ؟

سلاح ها همان عادت های جایگزین هستند عادت ،مثل یک درخت تنومند است اگر تبر برداری و بخواهی آن را قطع کنی دو اتفاق می‌افتد:

الف) خسته می شوی و انرژی ات را از دست می دهی

ب)  احتمال افتادن درخت کم است.

بهترین کار جایگزینی است ،به جای قطع درخت نهال بکارید وبه آن رسیدگی کنید تا رشد کندوجایگزین درخت تنومند شود.

سلاحها همان نهال هایی هستند که ما میخواهیم بکاریم.

بهترین سلاح ها در زمینه ترک خود ارضایی:

۱) ورزش کردن

 باورزش دوپامین ترشح می‌شود باعث رشد عزت نفس و اعتماد به نفس فرد میشود. ورزش تخلیه استاندارد انرژی است. لازم به ذکر است که دوپامینی که توسط ورزش کردن ترشح میشود لذتش به اندازه دوپامین ترشح شده به وسیله خود ارضایی نیست. اما اگر چند روز به طور مداوم ورزش صورت بگیرد دوپامین جدید جایگزین دوپامین قبلی خواهد شد. و بدن به میزان ترشح دوپامین جدید عادت میکند.

۲)دوش آب سرد

دوش آب سرد باعث بالانس دمای بدن میشود. فلسفه زیر دوش آب سرد رفتن انجام کار سختی که دوست نداریم انجام بدهیم. ولی این کارباعث قوی شدن ذهن می شود ظرفیت بدن وذهن را بالا میبرد.

۳) مدیتیشن 

 در این جنگ بهترین ابزار مدیتیشن است آرامش به درون انسان بازمی‌گردد ودچار التهاب و وسواس کار تکراری خود ارضایی نمی شود.

نکته: اگر در طول مسیر لغزشی صورت گرفت ایرادی ندارد برگردید از شخصیت ایده آل خود کمک بگیرید. هر جا خسته شدید آن شخصیت ایده آل را به خودت یادآوری کن رسیدن به شخصیت ایده ال شدنی است. شخصیت ایده آل همان شخصیتی است که قرار است بعد از ترک خود ارضایی به آن برسید.

این مقاله هم از دست نده :   چه کسی باید شروع کننده رابطه جنسی باشد؟

خودارضایی ،مغز ،پاداش وجزاخودارضایی ،مغز ،پاداش وجزا

هر چیزی که انسان به شکل غریزی به سمت آن کشیده می‌شود مثل :(خوردن خوابیدن رابطه جنسی و ۰۰۰۰۰) مغز انسان بر اساس آن پاداش و جزا کار می کند. به طور مثال اگر یکبار کسی غذای خوشمزه ای خورد به صورت خودآگاه دوباره میل به خوردن آن دارد و یا با دیدن آن غذا بزاق دهان ترشح می شود. این دست انسان نیست این کار مغز است این غذا به من قبلاً لذت داده پس با ترشح بزاق این شرایط را فراهم می کند تا فرد دوباره آن غذا را بخورد مسائل جنسی هم همینطور است. وقتی خودارضایی میکنید به شما لذت جنسی میدهد. مغز لذت جنسی را دریافت کرده و زمانی که دوباره قصد انجام آن را دارید تمام شرایط تکرار آن را برای شما فراهم می کند.

.مغز چگونه این شرایط را فراهم میکند؟

با ایجاد نعوظ در اقایان و

ترشح مواد لغزنده در خانمها

به این نکته توجه کنید

اگر شما هرروز شیرینی خامه ای بخورید ، بیمار میشوید(مرض قند ،فشار خون، و …..) این موارد را باید در نظر گرفت. محققان به این نتیجه رسید ه اند که خود ارضایی ضرر ندارد اما به این معنی نیست که هر زمان در هر مکان و هر مقداری که شد انجام بدهید. این همان  مصداق خوردن شیرینی خامه ای است. هر چیزی که از تعادل  خارج شود ضرر دارد بالانس و تعادل بدن را از لحاظ جسمی و از لحاظ روحی به هم میریزد هم برای خانمها و هم برای آقایان. میزان خود ارضایی  از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

درچه مواردی خود ارضایی ضرر دارد؟

بستگی به این دارد که شما چطور خودارضایی می کنید.

۱)برخی با تحریکات شدید مثل وارد کردن اجسام خارجی که باعث پارگی و عفونت و …. می شود در این صورت خود ارضایی ضرر دارد.

۲) آقایان برای خود ارضایی معمولاً به تحریکات بصری نیاز دارند ( محرک های خارجی) دیدن فیلم پورن، دید زدن و….. اینطور خود ارضایی میکنند. که اگر از حد خود خارج شود فرد دچار وسواس فکری می‌شود یا دچار اعتیاد جنسی. تجربیات بصری باعث میشود فرد با لمس کردن تحریک نشود از شریک جنسی خود لذت نبرد.

این مقاله هم از دست نده :   HPV چیست

۳) برخی  افراد از لحاظ مذهبی عرفی فرهنگی و اعتقاد شخصی دچار احساس شرم و گناه و عذاب  وجدان می شوند. این شرم به مرور زمان باعث می‌شود فرد دچار انزال زودرس شود.

تغییراتی که خودارضایی در مغز ایجاد میکند

الف) حساسیت سازی تصویر بزرگی لذت 

وقتی فردی عادت به خود ارضایی و تماشای فیلم پورنو کند کلیدی در مغز فرد ساخته می شود. که هر زمان فرد دچار حس افسردگی استرس اضطراب و یا…. شود. سریعاً به سراغ این کار می رود. اتفاقی که می‌افتد یک راه و یک جاده ذهنی در مغز است ایجاد میشود.

که هر چه بیشتر سراغ آن بروید این جاده عریض تر و طولانی تر می شود و ذهن راحت تر به سراغ این عادت می رود به طور مثال ؛

برای اولین بار که به دنبال  آدرس مکان خاصی بوده اید سخت پیدا کردید. اما به مرور به دلیل رفت و آمدهای مکرر این آدرس در ذهن شما حک شد و به راحتی به مقصد میروید ومسیر طبیعی می شود. مسیر خود ارضایی در ذهن نیز همین است هر چقدر بیشتر در این مسیر بروید دفعه های بعد به راحتی و بدون مشکل وارد این جاده می شوید.

ب) حساسیت زدایی بی حس شدن سیستم پاداش مغز؛

با دیدن فیلم پورن و انجام خود ارضایی  هورمون دوپامین در مغز ترشح میشود که هورمون لذت و انگیزه است. اگر این موضوع زیاد تکرار شود دوپامین بسیار زیادی ترشح میشود. دیگر با هیچ نوع رابطه ای لذت کسب نشده و به دنبال راه های متنوع تری میروید به طور مثال، سکس های گروهی واینکه سیستم پاداش مغز ضعیف تر می شود.

کلام آخر

به این معنی که راحت تر دچار استرس می شوید به این دلیل که با انجام  و تکرار زیاد این موضوع هورمون کورتیزول که هورمون استرس هست تقویت می شود. اکثر مواقع شما کنترل خود را از دست می دهید و ما شما را وادار می‌کند که دوباره این عادت را انجام بدهید همین استرس باعث می‌شود جاده ایجاد شده در مغز فعال شود. در واقع شما برای کم شدن استرس دوباره خود ارضایی میکنید و این چرخه معیوب همچنان ادامه پیدا می‌کند.

 می‌توان نتیجه گرفت که خود ارضایی برای بدن ضرری ندارد و بیشتر بر ذهن انسان اثر گذار است. آن هم در صورتی که کنترل نشده انجام شود. خود ارضایی را می توان ترک کرد و چیزی نیست که قابل درمان نباشد و فقط به انگیزه تلاش و هدف فرد بستگی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *