فانتزی جنسی چیست؟

فانتزی جنسی چیست؟ خوب است  یا بد؟

فانتزی جنسی اصطلاحی است در روابط  جنسی ،که بیشتر جنبه روانی دارند.فانتزی های جنسی ، یکسری الگوهای فکری وذهنی و رفتارهایی است که فرد به صورت آگاهانه در خود پرورش می دهد. به منظور  تحریک بیشتر خود یا بالا رفتن میل جنسی.  هدف فرد از این نوع رفتار بیشتر به منظوربالا رفتن رضایت جنسی است. گاها فانتزی جنسی در روابط  نقش خوب و سالمی راایفا می کند. فانتزی‌های جنسی سالم میتوانند،یک رابطه خوب، همراه بارضایت مندی جنسی بیشتر در  روابط جنسی  جاری کنند.

اما گاهی  فانتزیهای جنسی به دلیل افراط و خارج شدن از حالت نرمال آسیب‌زننده می شوند وحتی میتواند باعث فروپاشی یک زندگی یا یک رابطه شوند. فانتزی‌های جنسی مانند هر رفتار دیگر در زندگی باید نرمال و دارای اعتدال باشند. فانتزی های جنسی عموما رفتارها و درخواست هایی است که به صورت خصوصی بین زوجین مطرح می شود. جذابیت و عملکرد فانتزی ها زمانی خوشایند است که تبدیل به انحرافات جنسی نشود و محرمانه باقی بماند. هرچیزی که انسان را از واقعیت ومنطق دور کند آسیب زننده است فانتزی‌های جنسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. درواقع آوای مشاران با در اختیار قرار دادن مشاوره رایگان خانواده سعی در همراهی شما در این مشکلات دارد.

رابطه جنسی چیست؟

تعریف رابطه جنسی بر مبنای تعریف سلامت جنسی برگرفته شده از یک زوج است. البته زوج در هر فرهنگی می‌تواند دارای معانی مختلفی باشد ،یک زن و مرد و یا بر اساس تعاریف بین الملل می تواند شامل هر سبک و سیاق جنسی باشد.  این افراد سعی می‌کنند یک تعریف یا یک تشریک مساعی از رابطه جنسی و رفتارهای عاشقانه داشته باشند. که معمولاً منجر به یک رابطه بلندمدت و پایدار میشود در هر صورت رابطه جنسی به معنای رابطه بین دو نفر است. اما زمانی که فرد از یک رابطه دو نفره منحرف می شود، در واقع از یک رابطه جنسی سالم خارج شده و انحراف پیدا کرده است.

این مقاله هم از دست نده :   چه کسی باید شروع کننده رابطه جنسی باشد؟

چرا فانتزی های جنسی در افراد اتفاق می‌افتد و به چه دلیل افراد در خود فانتزی جنسی دارند؟؟

در واقع می توان گفت فرد تمام کارهایی که برای فانتزی جنسی می کند به این دلایل است:

 

 ۱)رویکرد های جنسی فرددر گذشته:

مثل اینکه در دوران نوجوانی توانایی برقراری ارتباط  نداشته و یا در زمینه خود ارضایی دچار محدودیت هایی بوده است. یا اینکه از همان کودکی تمایل زیادی به تماشای اندام های غیر جنسی. افراد مثل پایا لباس های زنانه داشته پس این فرد در بزرگسالی تمام کمبودها را به عنوان فانتزی جنسی در خود پرورش می دهد. آنها را در روابط جنسی امروز خود دخیل می داند.

۲)بالا بردن میل و احساسات عاطفی خودش:

فرد می خواهد با فانتزی ها عشق و علاقه را در رابطه خود با همسر یا پارتنر ویا فرد مورد علاقه خود تجربه کند. که این فانتزی ها عموماً سالم هستند.

۳) آزار های جنسی:

شخصی که به دلیل آزارهای جنسی که در گذشته(تجاوز) تجربه کرده است. امروز فانتزی هایی را طراحی می‌کند که از آنها می توان به عنوان عقده جنسی یا فانتزی های جنسی یاد کرد. که این مورد بیشتر دگرآزاری است وجزوفانتزی های ناسالم است.

۴)ذاتی بودن:

Hermaphrodit

ابهام دوجنسیتی،

دو جنسیت هایی که کاذب و یا واقعی هستند

. واقعی ،تمایل دارند که جنسیت دیگری داشته باشند. که این فکر می تواند واقعی باشد یعنی فرد از لحاظ آناتومی مشکل دارد. پس از لحاظ احساسی نیز دچار مشکل میشود و گاها افسردگی های طولانی مدت را تجربه می کنند.

کاذب،

اینکه شخص بدون مشکل است و از نظر آناتومی هم مشکلی ندارد. امااین تفکر  که تمایل به جنسیتی  هم نوع خودش دارد کاذب می باشد. درواقع این شخص از لحاظ احساسی درگیر این قضیه می شود و اینکه دوست دارد. در نقش یک جنس دیگری باشد، پس این مسئله را به عنوان یک فانتزی جنسی در خود پرورش می دهد. و در رابطه خود نیز این فانتزی را نشان میدهد که این نوع فانتزی جزء اختلالات جنسی است.

این مقاله هم از دست نده :   HPV چیست

چه زمانی فانتزی ها بیمارگونه میشوند؟؟چه زمانی فانتزی ها بیمارگونه میشوند؟؟

افراد مبتلا به انحرافات جنسی یا پارافیلیا عموماً باهوش هستند. انها می دانند چه کسی را انتخاب کنند و هم اینکه می دانند چگونه درخواست های خود را پیش ببرند. پارافیلیا ییها یا افراد مبتلا به انحرافات جنسی در واقع برای پیشبرد رفتارهای جنسی انحراف گونه خود به دنبال یک طعمه هستند. طعمه فردی است که اصولاً سواد وهوش جنسی ندارد و حتی بعد از سالها رابطه جنسی با همسر یا پارتنر خودنمی داند. که چطور تن به رفتارهای انحراف گونه جنسی داده و متوجه نیست رفتارهای پارافیلیا انجام داده است. اما در بسیاری از مواقع مشاهده شده افرادی نیز آگاهانه تن به رفتارهای انحراف گونه جنسی طرف مقابل داده‌اند.

پارافیلیا چیست؟paraphilia

پارافیلیا مشتق شده از دو کلمه پارا (para)وفیلیا(philia)

 

Para:

به معنای کناری

Philia:

به معنای دوست داشتن

یعنی کسی که حواشی یک رابطه جنسی را دوست دارد. یا علاقه به انجام کارهایی  دارد که در اصل رابطه جنسی نمی گنجد و فقط با حواشی لذت بیشتری دریافت می کند.

پارافیلیا یعنی اینکه، فرد به شکل بیمارگونه و با خیال پردازی و انجام رفتارهای جنسی غیر متعارف تحریک و  ارضا میشود. و به شدت از این گونه رفتارها لذت می برد همانطور که گفته شد.

افراد مبتلا به انحرافات جنسی  سوژه ای را انتخاب می‌کنند. که هوش جنسی ندارد و با صبر و حوصله چیزی را که می خواهند به فرد القا می‌کنند به این مثال خوب توجه کنید :

فردی در حین رابطه جنسی نام افراد دیگری را به زبان می آورد. که اگر پارتنرو همسر او مخالفت کند دوحالت ایجاد میشود.

حالت اول:

#طرف مقابل  را تهدید می کنند

این مقاله هم از دست نده :   نشانه های زنان هات

#از ادامه رابطه جنسی استعفا می دهند

#از جذابیت موضوع برای پارتنر یا همسر خود تعریف می کنند

مثلاً اینکه همه همینطور هستندو تو نمیدانی در واقع فرد را فریب میدهند. یا اینکه می گویند این کار باعث ایجاد علاقه بین ما شده وببین چقدر ما با هم صمیمی هستیم که میتوانیم فانتزی های خود را بیان کنیم و حتی آن را اجرا کنیم و….

حالت دوم:

ممکن است طرف مقابل هم از این گفتگو،حین رابطه لذت ببرد. چه بسا وجود فرد سوم در رابطه  برای اوهم جذاب باشد و هر سه نفر راضی هستند.

اما ایراد کار کجاست؟

ایراد این جاست که طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی رابطه جنسی بین یک زوج است و نه یک گروه و افراد دیگر حاضر در رابطه.

چرا وجود نفر سوم و یا افراد دیگر حین رابطه جنسی رفتاری ناپسند و از نظر سازمان بهداشت جهانی یک رابطه نامتعارف است و خارج از رابطه زوجی میباشد؟

و چرا اینگونه روابط جزء انحرافات جنسی و به عنوان فانتزی جنسی سالم از آنها یاد نمی شود؟؟

چون اگر نفر سوم وجود نداشته باشد. زوج از رابطه جنسی با هم اصلا لذتی نمی‌برند و بدون حضور شخص دیگر رابطه ای شکل نمی گیرد.

گروهی این گونه رفتارها و رفتارهای مشابه را جزء تنوع جنسی رابطه می دانند اما این تنوع جنسی ،ناسالم است.

 تنوع جنسی سالم چیست؟

تنوع جنسی فقط باید بین دونفر باشد(زوج). دو نفر می توانند با عشق بازی ،نوازش ،رفتارهای جنسی عاشقانه ،پوزیشنهای متفاوت و…. نهایت حس عاطفه و علاقه را نسبت به هم داشته باشند. مثال :

من دوست دارم تجربه های خاص را فقط با یک فرد خاص وکسی که اورا دوست دارم تجربه کنم ونه با  شخص دیگر.

کلام آخر

نفر سوم می آید رابطه مختل می‌شود اگر برودهم رابطه از بین میرود پس حاشیه های رابطه جذاب هستند. حاشیه رابطه شخص سومی است که وارد رابطه دونفره شده و جذابیت رابطه با وجود اوبیشتر می‌شود. و چه بسا بدون حضور او رابطه ای شکل نمی گیرد. افرادی که این نوع رابطه را جزو فانتزی های جنسی می دانند یا زیرکانه یا ناآگاهانه این رفتار را انجام می دهند .این نوع روابط نه تنهاجزو فانتزیهای جنسی نیست بلکه در گروه  انحرافات جنسی قرار میگیرد. چنانچه با این مسائل غیر طبیعی مواجه شدید ممی توانید با استفاده از مشاوره رایگان ازدواج موضوعات را حل کنید.

 

3/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *